Skip to main content

Ik zit vandaag op dag 13 sinds de start van de levering van glasvezel via Odido. De eerste storing duurde 14 uur, de tweede storing inmiddels 23 uur.

Ik las dat er een bedenktijd is van 14 dagen. Is dat 14 dagen vanaf de start van de levering? Of al vanaf het moment dat ik de bestelling heb gedaan? (Dat zou vervelend zijn).

Ik las ook dat er na 30 dagen storing pas kosteloos kan worden opgezegd, zijn daar geen uitzonderingen op?

Ik werk fulltime vanuit huis en de beschikbaarheid van de verbinding tot nu toe is ver ondermaats. Ik heb echt een stabiele verbinding nodig.

Ik heb het vandaag nog wel gered via mijn databundel, maar dat gaat me niet nog een tweede dag lukken zonder dat het me geld gaat kosten. Ik wil het nog wel een dag afwachten totdat ik ADSL aanvraag bij een andere partij, maar ik zou het vervelend vinden om daarna met twee internetabonnementen te zitten.

Ik lees hier recente topics van mensen waarbij de beschrijving van het probleem precies hetzelfde is als bij mij en die al 4 of 6 weken wachten op een oplossing, dat vind ik wel heel zorgwekkend...

Hoe onduidelijk kun je een verhaal vertellen?

Het is me niet duidelijk of er sprake is van een algemenere storing (bv. in je postcodegebied) of dat deze alleen jou treft. Ook is niet duidelijk wat je situatie precies is? Gaat het om het internet zoals dat bij je binnenkomt (alleen te meten door een snelle PC met een cat5e of betere kabel te verbinden) of heb je het over een lokaal probleem (bv. een zwak wifisignaal in huis).

Voor een provider is het natuurlijk van belang dat de situatie op een eenduidige manier wordt vastgelegd. Zie daarvoor dit stappenplan: 

Vooral de status van de lampjes op je router is erg belangrijk.

Ook de terugkoppeling van de resultaten dient volgens een protocol plaats te vinden, zie daarvoor ook dat topic en de subtopics.

Hoe onduidelijk kun je een verhaal vertellen?

Het is me niet duidelijk of er sprake is van een algemenere storing (bv. in je postcodegebied) of dat deze alleen jou treft. Ook is niet duidelijk wat je situatie precies is? Gaat het om het internet zoals dat bij je binnenkomt (alleen te meten door een snelle PC met een cat5e of betere kabel te verbinden) of heb je het over een lokaal probleem (bv. een zwak wifisignaal in huis).

Voor een provider is het natuurlijk van belang dat de situatie op een eenduidige manier wordt vastgelegd. Zie daarvoor dit stappenplan: 

Vooral de status van de lampjes op je router is erg belangrijk.

Ook de terugkoppeling van de resultaten dient volgens een protocol plaats te vinden, zie daarvoor ook dat topic en de subtopics.

Volgens mij was mijn vraag wel duidelijk toch? Die gaat namelijk over de mogelijkheden om op te zeggen.

Wat betreft het probleem zelf, loopt er al een melding buiten de community om.

Hallo @allardkr 

De 14 dagen bedenktijd gaat in nadat de modem/router voor het eerst online is, als een probleem niet binnen 30 dagen kan worden opgelost dan de optie aangeboden om kosteloos te ontbinden.

Hallo @allardkr 

De 14 dagen bedenktijd gaat in nadat de modem/router voor het eerst online is, als een probleem niet binnen 30 dagen kan worden opgelost dan de optie aangeboden om kosteloos te ontbinden.

Nog net binnen de bedenktijd dus. Thanks!

Reageer