Interessant om te weten dat er dus verschil in de connector zit, nooit op gelet. Wat ik helemaal grappig vind is dat bij mij bij het oudere type glasvezelaansluiting de monteur ook een blauwe connector heeft gebruikt (in de aansluiting die je eroverheen moet schuiven vanaf boven) en daarin ook de blauwe stekker heeft gebruikt.
De groene ging dan de huawei in. Nu zie ik overal dat bij die oude aansluiting de blauwe in de glasvezelaansluiting ging en de groene in de ont. Kan ik daarmee concluderen dat het niet uitmaakt welke kant er in de ont gaat maar dat het belang is dat de juiste kant in het glasvezelpunt gaat?
@Jaapje78
Je mag niet een groene op een blauwe plug aansluiten. (Zie plaatje hierboven)
Wat ik van je begrijp is dat jij de TY01 FTU hebt.
Die heeft een blauwe SC/(U)PC aansluiting.
Binnenkant TY01 patchcover.
@Jaapje78
Je mag niet een groene op een blauwe plug aansluiten. (Zie plaatje hierboven)
Wat ik van je begrijp is dat jij de TY01 FTU hebt.
Die heeft een blauwe SC/(U)PC aansluiting.
Binnenkant TY01 patchcover.
Yes klopt helemaal. Thanks! Wel grappig dat odido blijkbaar vantevoren weet dat je die aansluiting hebt, ik had keurig een kabel met een blauwe en een groene connector opgestuurd gekregen in het aansluitpakket terwijl ergens anders waar ik was er keurig een groen/groen connector kabeltje opgestuurd was. Wat we wel zagen is dat de monteur daar ook een blauw connector blokje voor gebruikt heeft ipv een patchcover bij de TK-01.
Zijn die groene en blauwe blokjes gewoon gelijk aan elkaar en geven de connectoren binnenin elkaar gewoon een knuffel of zit daar (behalve de kleur) nog echt een verschil in en moeten we dus bij Guidion nog even gaan piepen dat ze er echt een groene tussen moeten duwen?
Even aanvulling: Net even gekeken welke connector er in de kast zit waar het deel wat in de foto een blauwe connector heeft op geklikt wordt. De linkerkant van de aansluiting aan de muur heeft de blauwe connector, de rechterkant van die aansluiting heeft een groene connector en ze zijn beide aangesloten. Je kunt er dus alle kanten mee op.
@Jaapje78
De koppelblokjes zijn hetzelfde.
Maar om verwarring te vermijden moet je eigenlijk niet willen om de kleuren door elkaar te gebruiken.
(Bijvoorbeeld een SC/APC groen in een blauwe koppelbus heb je kans dat iemand denkt dat het SC/UPC is en daar een SC/UPC blauw stekker erin doet.
Dan is de kans op beschadigingen.)
Het beste is om ook een patchcover te gebruiken.
Voor de TY01 zijn die bijvoorbeeld hier te vinden.
Eigenlijk moet je ook bij iedere patch een one click cleaner gebruiken.
Dankjewel voor de info. Heb weer aardig wat bijgeleerd. Goed om te weten dat het in principe geen kwaad kan maar ook niet echt netjes is. Bij overstappen eruit trekken dus zodat iemand anders er geen foutje mee maakt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.