Skip to main content

Hallo allemaal,

Helaas heb ik sinds ‘aangesloten’ te zijn sinds 27 December laat in de middag nog steeds geen bruikbaar internet.

Ik heb erg veel contact gehad met Odido Telefonisch

Er staat meer dan een week een ticket open.
Alles met 0 resultaat, heb op 10-01-2024 een mail gestuurd dat ik graag mijn herroepingsrecht wil gebruiken (dienst is immers niet geleverd, dus 14 dagen nog niet ingegaan - werkbonnen en speedtest screenshots als getuige). Ook dit is onbeantwoord gebleven.

Het contact
Op 27-12 is de reguliere monteur gekomen, die heeft het niet werkend achtergelaten - hij kon er niet veel mee (staat op de werkbon).

28 december 2023, 09:36 uur: Telefonisch contact voor 13 minuten en 48 seconden. De monteur had een ONT moeten aanvragen en een nieuwe afspraak moeten maken, maar dit is niet gedaan door de Guidon-monteur van de 27e. Een nieuwe afspraak is ingepland voor 4 januari (eerstvolgende mogelijkheid).

4 januari 2024: Guidon-monteur komt, maar er is geen ONT geleverd door Odido. De monteur heeft nog gekeken naar de KPN ONT om deze online te brengen en de Odido ONT te resetten. Na reset is de verbinding op dat moment acceptabel, maar de hoge ping en latency blijven aanhouden, staat op de werkbon. Verbinding werd later op de dag weer onbruikbaar.

4 januari 2024, 15:12 uur: Na vertrek van de Guidion-monteur klantenservice gebeld (32 minuten en 53 seconden gesprek) en nieuwe ONT aangevraagd. Hier is een ticket voor gemaakt en ik zou binnen 2 à 3 werkdagen bericht moeten krijgen.

5 januari 2024, 18:11 uur: Gebeld met klantenservice voor 44 minuten en 11 seconden vanwege de onwerkbare situatie gedurende bijna 2 weken. Twee vouchers ontvangen die ook nauwelijks bruikbaar zijn.

8 januari 2024, 14:50 uur: Gebeld met klantenservice voor 3 minuten en 38 seconden. Klantenservice kan niets doen, want het ticket ligt bij de technische afdeling die zij ook niet kunnen bereiken. De ticket is wel 'assigned'.

10 januari 2024, 13:52 uur: Gebeld met klantenservice voor 19 minuten en 19 seconden. Klantenservice kan niet annuleren, want volgens de computer is het 15 dagen na aansluiting. Dat is correct, echter is het herroepingsrecht vanaf de levering van het product, wat nog niet heeft plaatsgevonden. Klantenservice meldt ook dat KPN een uur geleden aan de verbinding werkte.

In het kort de verbinding:
De verbinding is niet stabiel genoeg om te kunnen mailen, videobellen, streamen of gamen.
De upload is erg slecht en vooral onstabiel, soms gaat het even goed, maar een simpele mail sturen of een pagina laden / een webformulier versturen kan minuten duren. Videobellen valt erg vaak weg.

Dit is allemaal bekabeld, via S/FTP cat6a kabels, de PC zit direct op de modem, bij de TV zit er een Managed 1Gbit switch tussen ivm de diverse consoles. De andere werklaptop zit ook direct op het modem.

De resultaten van speedtest zijn:
Soms geen verbinding mogelijk, helemaal geen internet, dit is ook te zien op de WAN port op het modem, ook geconstateerd door Guidion monteur 2.

Vaak een hoge latency, 500ms of 1000ms is geen uitzondering, hoog verschil in latency tijdens de test zelf. Upload blijf steken op maximaal 300Mbit (waar 1Gbit is afgeloten) - vaak zit deze nog lager, a 220 mbit.

Soms, normale verbinding mbt snelheden, echter door latency voelt dit alsnog traag aan.  Ja de verbinding gaat naar 940mbit down en up op zeldzame momenten, maar doet hier de halve speedtest over om daar te komen.

Ik maak nu noodgedwongen gebruik van de Wifi van de buurman, die heeft een AP dicht bij onze woonkamer muur gezet aan zijn kant, hier haal ik via een (goedkope) USB wifi adapter 30mbit/30mbit over maar dit is stabiel en wel werkbaar

Er zijn beloftes gemaakt op 4 Januari dat ik met 3 dagen antwoord zou hebben en een nieuwe ONT zou ontvangen en daarna een nieuwe monteur zou komen.

Ben nu 3 weken aangesloten bij Odido en mijn geduld is op, ik heb ruim 2.5 uur gebeld, gemaild, resultaten besproken en 2 monteurs gehad.

Op klachten wordt ook niet gereageerd noch op mijn Herroepingsrecht aanvraag.

Kan iemand hier mij alsjeblieft helpen?

Hey @Hatchhawk, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Allereerst mijn oprechte excuses, dit is niet de soepele start die we voor ogen hebben. Ik ben er meteen voor je ingedoken en ik zie dat je al veel contact gehad hebt met onze klantenservice. Op dit moment staat er een ticket voor je open en is KPN NetwerkNL voor je aangestuurd om ernaar te kijken. Op dit moment wachten we op een reactie van KPN NetwerkNL. Hopelijk komt er schot in de zaak. Zou je mij op de hoogte willen houden van de ontwikkelingen? Dan kan ik het in de gaten houden voor je.

@Tommie van Odido Dank voor je reactie en de inspanningen om mijn zaak op te pakken. Ik waardeer het dat jullie stappen ondernemen.

Echter, de situatie met mijn internetverbinding duurt nu al weken dit ondanks verschillende gesprekken met de klantenservice met beloftes die keer op keer gebroken worden. Dit is buitengewoon frustrerend.
Het afhankelijk zijn van onze buren voor een normale internetverbinding om normaal thuis te kunnen werken is absurd.

Ik begrijp dat jullie samenwerken met KPN NetwerkNL en wachten op hun reactie. Maar eerlijk gezegd, ben ik het wachten beu. Mijn herroepingsrecht wil ik nu uitoefenen, omdat ik niet heb gekregen waarvoor ik gekozen en betaald heb.
Ik heb dit ook woensdag de 10e in gang proberen te zetten per mail, echter blijft een reactie hierop uit.

Ik heb geen vertrouwen meer in Odido noch het vertrouwen dan Odido potentiële toekomstige problemen adequaat zou kunnen oppakken. Zou je dit alsjeblieft mijn herroepingsrecht kunnen uitvoeren ?

Hey @Hatchhawk, bedankt voor je snelle reactie. Ik kan inderdaad je herroepingsrecht vervullen als je dat zou willen. Dat zal dan per 18-01 ingaan als ik je contract vandaag zal beëindigen. Wat ik ook kan doen, samen met onze Back Office, is KPN NetwerkNL opnieuw aansturen om dit voor je op te lossen. Dan zal ik het intern doorzetten en aansturen. Kan je mij laten weten wat je liever wilt? Alvast bedankt! 

Hallo @Tommie van Odido 
Bedankt voor je reactie, helaas zie ik geen oplossing in optie 2. Mijn inziens had dit probleem al veel eerder opgelost kunnen worden als er eerder adequaat werd gehandeld en gecommuniceerd .
Ik heb dus ook geen vertrouwen dat dit nu, na 3 weken ongemak, ineens wel goed gaat.

Om nog maar te zwijgen over mijn kosten die ik heb moeten maken voordat de buurman zo vriendelijk was een extra WiFi AP neer te zetten. Ook heb ik hier totaal 2 dagen voor moeten thuisblijven, 2.5 uur aan de telefoon en nog vele uren extra om de technische zaken te loggen en via mail of forum te communiceren. Allemaal zaken die niet vergoed gaan worden.

Ik wil dus gebruik maken van mijn herroepingsrecht. Ook wil ik graag de bevestiging dat ik niet gefactureerd zal worden voor de periode van 27 December tot Heden, er is immers geen bruikbare dienst geleverd en heb ik er juist veel tijd en geld van mijn kant moeten insteken om jullie, proberen, aan te sturen.

Met vriendelijke groet,

David

Hey @Hatchhawk, ik begrijp je sentiment hierin volledig. Ik heb het contract per 18-01 beëindigd. Ook heb ik de kosten volledig voor je vegoed. Het kan zijn dat er mogelijk kosten in rekening gebracht worden, deze zullen dan na de tijd worden teruggestord. Ik wil je nog veel succes wensen bij je nieuwe provider! 

Hoi @Tommie van Odido Bedankt voor het contact en de oplossing, als er meer Tommie's zouden werken bij Odido dan zou alles een stuk beter gaan.

Fijn weekend!

Jij ook een fijn weekend @Hatchhawk!  

Reageer