Hallo allemaal,
Helaas heb ik sinds ‘aangesloten’ te zijn sinds 27 December laat in de middag nog steeds geen bruikbaar internet.
Ik heb erg veel contact gehad met Odido Telefonisch
Er staat meer dan een week een ticket open.
Alles met 0 resultaat, heb op 10-01-2024 een mail gestuurd dat ik graag mijn herroepingsrecht wil gebruiken (dienst is immers niet geleverd, dus 14 dagen nog niet ingegaan - werkbonnen en speedtest screenshots als getuige). Ook dit is onbeantwoord gebleven.
Het contact
Op 27-12 is de reguliere monteur gekomen, die heeft het niet werkend achtergelaten - hij kon er niet veel mee (staat op de werkbon).
28 december 2023, 09:36 uur: Telefonisch contact voor 13 minuten en 48 seconden. De monteur had een ONT moeten aanvragen en een nieuwe afspraak moeten maken, maar dit is niet gedaan door de Guidon-monteur van de 27e. Een nieuwe afspraak is ingepland voor 4 januari (eerstvolgende mogelijkheid).
4 januari 2024: Guidon-monteur komt, maar er is geen ONT geleverd door Odido. De monteur heeft nog gekeken naar de KPN ONT om deze online te brengen en de Odido ONT te resetten. Na reset is de verbinding op dat moment acceptabel, maar de hoge ping en latency blijven aanhouden, staat op de werkbon. Verbinding werd later op de dag weer onbruikbaar.
4 januari 2024, 15:12 uur: Na vertrek van de Guidion-monteur klantenservice gebeld (32 minuten en 53 seconden gesprek) en nieuwe ONT aangevraagd. Hier is een ticket voor gemaakt en ik zou binnen 2 à 3 werkdagen bericht moeten krijgen.
5 januari 2024, 18:11 uur: Gebeld met klantenservice voor 44 minuten en 11 seconden vanwege de onwerkbare situatie gedurende bijna 2 weken. Twee vouchers ontvangen die ook nauwelijks bruikbaar zijn.
8 januari 2024, 14:50 uur: Gebeld met klantenservice voor 3 minuten en 38 seconden. Klantenservice kan niets doen, want het ticket ligt bij de technische afdeling die zij ook niet kunnen bereiken. De ticket is wel 'assigned'.
10 januari 2024, 13:52 uur: Gebeld met klantenservice voor 19 minuten en 19 seconden. Klantenservice kan niet annuleren, want volgens de computer is het 15 dagen na aansluiting. Dat is correct, echter is het herroepingsrecht vanaf de levering van het product, wat nog niet heeft plaatsgevonden. Klantenservice meldt ook dat KPN een uur geleden aan de verbinding werkte.
In het kort de verbinding:
De verbinding is niet stabiel genoeg om te kunnen mailen, videobellen, streamen of gamen.
De upload is erg slecht en vooral onstabiel, soms gaat het even goed, maar een simpele mail sturen of een pagina laden / een webformulier versturen kan minuten duren. Videobellen valt erg vaak weg.
Dit is allemaal bekabeld, via S/FTP cat6a kabels, de PC zit direct op de modem, bij de TV zit er een Managed 1Gbit switch tussen ivm de diverse consoles. De andere werklaptop zit ook direct op het modem.
De resultaten van speedtest zijn:
Soms geen verbinding mogelijk, helemaal geen internet, dit is ook te zien op de WAN port op het modem, ook geconstateerd door Guidion monteur 2.
Vaak een hoge latency, 500ms of 1000ms is geen uitzondering, hoog verschil in latency tijdens de test zelf. Upload blijf steken op maximaal 300Mbit (waar 1Gbit is afgeloten) - vaak zit deze nog lager, a 220 mbit.
Soms, normale verbinding mbt snelheden, echter door latency voelt dit alsnog traag aan. Ja de verbinding gaat naar 940mbit down en up op zeldzame momenten, maar doet hier de halve speedtest over om daar te komen.
Ik maak nu noodgedwongen gebruik van de Wifi van de buurman, die heeft een AP dicht bij onze woonkamer muur gezet aan zijn kant, hier haal ik via een (goedkope) USB wifi adapter 30mbit/30mbit over maar dit is stabiel en wel werkbaar
Er zijn beloftes gemaakt op 4 Januari dat ik met 3 dagen antwoord zou hebben en een nieuwe ONT zou ontvangen en daarna een nieuwe monteur zou komen.
Ben nu 3 weken aangesloten bij Odido en mijn geduld is op, ik heb ruim 2.5 uur gebeld, gemaild, resultaten besproken en 2 monteurs gehad.
Op klachten wordt ook niet gereageerd noch op mijn Herroepingsrecht aanvraag.
Kan iemand hier mij alsjeblieft helpen?