Skip to main content

Net weer contact gehad met de klantenservice maar ik kom er niet uit. We hadden last van haperende internet verbinding. Na factory reset gaat dit weer goed maar we hebben nu geen upload en dat is niet werkbaar op de playstation. Wat is er aan de hand?

Hallo @TjallingH 

Heb je een 100 Mbps abonnement en helpt het als je de mediaconverter een herstart geeft?

Is de snelheid hetzelfde wanneer je een laptop rechtstreeks bekabeld aansluit op de router en een speedtest doet met de Ookla speedtest app?

Inderdaad 100 mb. Ps5 geeft bekabeld opl lage upload. Laptop nog  niet geprobeerd. Mediaconv en modem al geherstart

@TjallingH 

Controleer het eens op andere apparaten. Internetkabel tussen mediaconverter en router vervangen kan je ook proberen als het op andere apparaten ook zo is.

Ik heb de kabel van de ONT naar het modem vervangen. Beide weer gereset. Speedtest op de laptop geeft hetzelfde resultaat: geen upload.

Klantenservice aan de telefoon gaat ook niet soepel. Kan een Odido operator een lijntest doen. Ik weet nog niet of het aan de glasvezel ligt of aan de ONT of het modem. 

Dit is echt  niet werkbaar thuis!

Als ik teruglees op de community lijkt het een verkeerde aansluiting in de wijkcentrale. Graag zsm dit verder oppakken.

Monteur is besteld

ff een aanvulling. Zaterdag weer contact gehad.

• Resetten heeft geen zin.
  • Speedtest op laptop bedraad geeft ook lage/geen upload. Verder alleen maar de versterker op een tweede LAN-poort
  • Er zou  wel 100/100 op de ONT binnenkomen
  • Op de T54 werkt de CAT6 kabel vanaf de ONT niet goed volgens de helpdesk.  Maar vervangen door een CAT5e helpt niet.
  • Er is een melding gemaakt voor de TD (66931404) . Dringend verzoek om dit snel op te pakken. We hebben nu wel een onbeperkt bundel maar die telefoon is natuurlijk niet altijd thuis 

Ik ben op zich wel tevreden over Odido maar als er iets niet werkt ( en dat is te vaak gebeurt dit jaar) duurt de oplossing lang. Hiervoor jaren bij KPN gezeten en daar waren de problemen op een hand te tellen en waren de problemen ook sneller opgelost

@TjallingH Superfijn dat de monteur bij jou langskomt, ik ga er vanuit dat het helemaal goed moet komen. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, houd je ons hier dan op de hoogte? Dan kunnen we verdere stappen voor je ondernemen. 

De monteur komt morgen ipv vandaag

Het kabeltje van de glasvezel naar de ONT was defect.

Nu weer volledige upload en download

Super fijn @TjallingH, dank voor de update en geniet van je verbinding!

Reageer