Skip to main content

Hoi allemaal, zijn er goede snelheidstestservers die 8Gbps aankunnen? Het lijkt erop dat de servers op Ookla maximaal 7,4Gbps download en ongeveer 6Gbps upload kunnen leveren.

Je zou meerdere streams paralell kunnen starten 

Odido’s enige speedtest geeft slechts 4.7Gbps upload.

Oké, met behulp van 2 desktops heb ik tegelijkertijd 2 speedtets uitgevoerd. Ik heb 8Gbps download gehaald, maar zit nog steeds vast op 4Gbps upload. Het lijkt erop dat dit een probleem aan de OLT-kant is.

Tja, met dit doort snelheden is je lokale apparatuur ook wel van belang he. Laptop/pc/ 10gb interfaces, ssd gebruik etc...

Tja, met dit doort snelheden is je lokale apparatuur ook wel van belang he. Laptop/pc/ 10gb interfaces, ssd gebruik etc...

Ik heb een volledig 10Gbps netwerk thuis. Mijn desktop heeft een 40Gbps netwerkkaart. Dus ik weet dat ik met mijn apparatuur 9,9Gbps kan halen.

Hallo @ChaosMonkey 

Sluit eens een laptop direct bekabeld aan en test met de Ookla speedtest app, gebruik de testserver Nforce Media entertainment B.V.

Het lijkt erop dat het niet uitmaakt waar ik test of wat ik gebruik om te testen; ik kom nooit echt boven de 5.7Gbps upload. Ik weet dat mijn apparatuur gemakkelijk de volledige 10G-link aankan. Ik heb het meerdere keren getest met iperf3 tijdens het opzetten.

@ChaosMonkey 

Is dit rechtstreeks op  de T-75 of heb je een eigen router? Kijk dan ook eens met de T75.

De minimale snelheid die je dient te halen is 75% van de maximumsnelheid.

@ChaosMonkey

Is dit rechtstreeks op  de T-75 of heb je een eigen router? Kijk dan ook eens met de T75.

De minimale snelheid die je dient te halen is 75% van de maximumsnelheid.

De ramp met de T-56 dwong me om over te stappen naar mijn eigen hardware. Mijn hardware is meer dan capabel genoeg en kan 31253,4Mbps routering aan. De test die ik vandaag heb gedaan is tot nu toe de beste geweest; dit is de eerste keer dat ik minimaal 75% van mijn maximale uploadsnelheid haal.

Je haalt hier 90%. De max. Snelheid die je af kunt nemen is 8 gbit.

Ik zou dit antwoord niet als de oplossing hebben gemarkeerd; dat was één test in het weekend. Tot nu toe haal ik meestal 4,8Gbps, wat 58% van de snelheid is. Daarom vroeg ik om bekende snelheidstestservers die 8Gbps aankunnen.

Ik zou dit antwoord niet als de oplossing hebben gemarkeerd; dat was één test in het weekend. Tot nu toe haal ik meestal 4,8Gbps, wat 58% van de snelheid is. Daarom vroeg ik om bekende snelheidstestservers die 8Gbps aankunnen.

Goedenavond ChaosMonkey,

Realistisch gezien haal je nooit de 75% norm van je contract, wat minimaalwaarde is om aan het contract te voldoen. Wat je zelf ook zegt een test in een weekend, als je dit voor een week doet merk je al snel dat je contract helemaal niet wordt behaald.

Na veel heen en weer gaan ga je dan ook merken vanuit hun dat dit technisch niet mogelijk is. Dat is het helaas ook niet want je zit op XGS-PON het is uiteindelijk gedeelde brandbreedte en op pieken ga je het mogelijk nooit halen, daarmee haal je het contract ook niet. Helaas is er geen mogelijkheid voor korting en moet je downgraden naar 2 Gbps want 8 Gbps is technisch niet mogelijk uiteindelijk.

Meer vragen, stel ze vooral. Heb het zo'n beetje allemaal wel meegemaakt bij Odido.

Met vriendelijke groet,

Tamer

Goedenavond ChaosMonkey,

Realistisch gezien haal je nooit de 75% norm van je contract, wat minimaalwaarde is om aan het contract te voldoen. Wat je zelf ook zegt een test in een weekend, als je dit voor een week doet merk je als snel dat je contract helemaal niet wordt behaald.

Na veel heen en weer gaan ga je dan ook merken vanuit hun dat dit technisch niet mogelijk is. Dat is het helaas ook niet want je zit op XGS-PON het is uiteindelijk gedeelde brandbreedte op pieken gaat je het mogelijk nooit halen, daarmee haal je het contract ook niet. Helaas is er geen mogelijkheid voor korting en moet je downgraden naar 2 Gbps want 8 Gbps is technisch niet mogelijk uiteindelijk.

Meer vragen, stel ze vooral. Heb het zo'n beetje allemaal wel meegemaakt bij Odido.

Met vriendelijke groet,

Tamer

Goedenavond Tamer0y, ik zie dat je dit pad al met hen bent bewandeld? Dat vermoedde ik al. Ik denk dat de congestie iets is van ongeveer 1/100. Normaal gesproken zouden ISP's wat extra bandbreedte toewijzen. Dus je meldt je aan voor 1Gbps en ze geven bijvoorbeeld 1,2Gbps. Ik weet niet precies hoe dit allemaal werkt met de gedeelde infrastructuur, maar bedankt voor je reactie en het delen van je ervaring tot nu toe.

Reageer