Skip to main content
Beantwoord

5Ghz netwerk weg


Hi!

Mijn 5G netwerk (T-Mobile Thuis) staat ingeschakeld maar is onvindbaar. Eerst stond hij er nog wel maar kon er geen verbinding mee gemaakt worden, nu is hij helemaal weg.

Iemand enig idee?

Beste antwoord door Waqqas

Hallo @maritholly 

Welke modem heb je? Misschien kan je de modem ook eens even herstarten en daarna eventueel in de modem inloggen en 5G uit en weer aan zetten.

Bekijk origineel

10 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21063 reacties
  • Antwoord
  • 5 november 2020

Hallo @maritholly 

Welke modem heb je? Misschien kan je de modem ook eens even herstarten en daarna eventueel in de modem inloggen en 5G uit en weer aan zetten.


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 7 november 2020

Hey @maritholly, aangezien ik van speurtochten houd, ben ik direct jouw modem ingedoken. Zo te zien had je de 5Ghz band uitstaan, en deze heb ik zojuist voor je aangezet. Hierdoor kan je weer unlimited van de 5Ghz band genieten. Je kan zelf ook de 2.4 Ghz en de 5 Ghz band eenvoudig aan- en uitzetten in jouw My T-Mobile Thuis account, namelijk op de volgende pagina: Wifi Instellingen. Heel veel plezier nog met de Wifi gewenst! :smile:


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 7 november 2020
Cal schreef:

Hey @maritholly, aangezien ik van speurtochten houd, ben ik direct jouw modem ingedoken. Zo te zien had je de 5Ghz band uitstaan, en deze heb ik zojuist voor je aangezet. Hierdoor kan je weer unlimited van de 5Ghz band genieten. Je kan zelf ook de 2.4 Ghz en de 5 Ghz band eenvoudig aan- en uitzetten in jouw My T-Mobile Thuis account, namelijk op de volgende pagina: Wifi Instellingen. Heel veel plezier nog met de Wifi gewenst! :smile:

Hi, bedankt! Ik heb deze met de klantenservice aan de telefoon ook aan- en uitgezet en daarna zelf ook nog eens. Raar! Maar heel fijn, want hij doet het inderdaad weer. Super :)


Forum|alt.badge.img+16
  • Oud-Moderator
  • 619 reacties
  • 8 november 2020

Wat fijn om te horen dat alles weer werkt @maritholly! Nu kun je weer onbezorgd internetten, zoals het hoort!


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 26 september 2023

Goedenavond,

Hier ook dat probleem🙄

Normaal kon je bij NETWERKEN ook kiezen voor de 5G variant, maar die staat er niet meer tussen.

Balen, want op de 2.4 variant hebben we slecht bereik.

Op mijn Odido staan de 2.4 én de 5 allebei aan en op automatisch, dus daar ligt het niet aan..

Wie kan ons verder helpen?!

MVG☺️


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13994 reacties
  • 27 september 2023

Hey @bloeloe, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer uitleg en duidelijkheid over. Onze Zyxel modems werken met bandsteering. Dit betekent dat de 2,4 GHz en de 5 GHz frequentie automatisch wisselen op één SSID. Dan hoef je niet handmatig te switchen tussen de frequenties. Ik zie dat je een wifi punt hebt, hiervoor is bandsteering noodzakelijk. Dit noemen we ook wel een mesh netwerk. We hebben hier ook een topic over geschreven en hier wordt alles uitgelegd: 

 

 

Kom je ergens niet uit? Laat het dan meteen weten, we staan voor je klaar!


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 27 september 2023

Hallo Tommy,

 

Op mijn Odido staat de Band Steering al op Aan..

Wat nu!?

MVG


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13994 reacties
  • 27 september 2023

Hey @bloeloe, dat is inderdaad ook goed!

Dat betekent dus dat je niet zelf tussen de frequenties schakelt. Je hebt dus één netwerknaam die automatisch wisselt tussen 2,4 GHz en 5 GHz. Daarom zie je hem niet staan. Je hebt dus één netwerknaam (SSID), het modem wisselt automatisch naar de beste frequentie, ben je dichtbij het modem, dan zul je op de 5 GHz zitten en ben je verder weg, dan zit je op de 2,4 GHz. 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 27 september 2023

Wederom dank voor je bericht Tommy😄.

Feit is wel dat of de band steering nou aan of uitstaat wij allemaal thuis bijna continu meldingen blijven krijgen dat er geen internetverbinding mogelijk is😩

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13994 reacties
  • 27 september 2023

@bloeloe dat is inderdaad niet prettig maar daar help ik je graag mee!

Heb je hier alleen last van met wifi of ook bekabeld? Zou je een bekabelde speedtest kunnen uitvoeren om dit te checken?  

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen