Hi!
Mijn 5G netwerk (T-Mobile Thuis) staat ingeschakeld maar is onvindbaar. Eerst stond hij er nog wel maar kon er geen verbinding mee gemaakt worden, nu is hij helemaal weg.
Iemand enig idee?
Hi!
Mijn 5G netwerk (T-Mobile Thuis) staat ingeschakeld maar is onvindbaar. Eerst stond hij er nog wel maar kon er geen verbinding mee gemaakt worden, nu is hij helemaal weg.
Iemand enig idee?
Hallo
Welke modem heb je? Misschien kan je de modem ook eens even herstarten en daarna eventueel in de modem inloggen en 5G uit en weer aan zetten.
Hey
Hey
Hi, bedankt! Ik heb deze met de klantenservice aan de telefoon ook aan- en uitgezet en daarna zelf ook nog eens. Raar! Maar heel fijn, want hij doet het inderdaad weer. Super :)
Wat fijn om te horen dat alles weer werkt
Goedenavond,
Hier ook dat probleem
Normaal kon je bij NETWERKEN ook kiezen voor de 5G variant, maar die staat er niet meer tussen.
Balen, want op de 2.4 variant hebben we slecht bereik.
Op mijn Odido staan de 2.4 én de 5 allebei aan en op automatisch, dus daar ligt het niet aan..
Wie kan ons verder helpen?!
MVG
Hey
Ik geef je hier graag wat meer uitleg en duidelijkheid over. Onze Zyxel modems werken met bandsteering. Dit betekent dat de 2,4 GHz en de 5 GHz frequentie automatisch wisselen op één SSID. Dan hoef je niet handmatig te switchen tussen de frequenties. Ik zie dat je een wifi punt hebt, hiervoor is bandsteering noodzakelijk. Dit noemen we ook wel een mesh netwerk. We hebben hier ook een topic over geschreven en hier wordt alles uitgelegd:
Kom je ergens niet uit? Laat het dan meteen weten, we staan voor je klaar!
Hallo Tommy,
Op mijn Odido staat de Band Steering al op Aan..
Wat nu!?
MVG
Hey
Dat betekent dus dat je niet zelf tussen de frequenties schakelt. Je hebt dus één netwerknaam die automatisch wisselt tussen 2,4 GHz en 5 GHz. Daarom zie je hem niet staan. Je hebt dus één netwerknaam (SSID), het modem wisselt automatisch naar de beste frequentie, ben je dichtbij het modem, dan zul je op de 5 GHz zitten en ben je verder weg, dan zit je op de 2,4 GHz.
Wederom dank voor je bericht Tommy.
Feit is wel dat of de band steering nou aan of uitstaat wij allemaal thuis bijna continu meldingen blijven krijgen dat er geen internetverbinding mogelijk is
Heb je hier alleen last van met wifi of ook bekabeld? Zou je een bekabelde speedtest kunnen uitvoeren om dit te checken?
De instructies hiervoor vind je op onze website.
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.