De snelheid zou je dan moeten verdelen met een 2.5 gigabit switch, die is aangesloten op de 2.5 gigabit poort van het modem. De drie 1 gigabit LAN poorten verdelen niet méér dan 1 gigabit in totaal.
Die switches kosten tegenwoordig niet zo veel meer, meneer Ali verkoopt ze voor +/- €35,-.
| Hisource 4 Poort 2.5G Ethernet Switch None Poe Netwerk Switch Met 2*10G Sfp Poort
https://a.aliexpress.com/_EQbCIoP
De snelheid zou je dan moeten verdelen met een 2.5 gigabit switch, die is aangesloten op de 2.5 gigabit poort van het modem. De drie 1 gigabit LAN poorten verdelen niet méér dan 1 gigabit in totaal.
Die switches kosten tegenwoordig niet zo veel meer, meneer Ali verkoopt ze voor +/- €35,-.
| Hisource 4 Poort 2.5G Ethernet Switch None Poe Netwerk Switch Met 2*10G Sfp Poort
https://a.aliexpress.com/_EQbCIoP
dus de 1gbps poorten delen samen 1gbps verbinding met het modem intern? wat slecht.
maar dan kan je met dit modem en een 2gbps ok bijna nooit ( odido zegt niks over die 2,5? ) de 2gbps halen.
had verweacht dat de interne switch toch wel met een snellere verbinding was verbonden 5 of 10gb
ter info ik heb 1 pc aan die 2,5 hangen dus dan zou het toch wel moeten lukken?
nee, de 1 Gbps poorten delen samen de 2.5Gbps poort. Een 1 Gbps poort kan niet meer dan 1 Gbps verstouwen, lijkt me logisch. Maar 2 1 Gbps poort kunnen dus dus wel een 2.5Gbps uplink poort volstouwen.
nee, de 1 Gbps poorten delen samen de 2.5Gbps poort. Een 1 Gbps poort kan niet meer dan 1 Gbps verstouwen, lijkt me logisch. Maar 2 1 Gbps poort kunnen dus dus wel een 2.5Gbps uplink poort volstouwen.
nou goed dan een 2,5 uplink van de interne swtich naar het modem.
dan zou ik dus met 1 gbps poort en 1 2,5 de 2gbps moeten benaderen
dat is ook niet het geval het lijkt afgekapty op 1gbps.
odido maar eens bellen of naast het abb het techniesc wel is geschakeld
kan je interne switch wel meer dan 1Gbps aan? ik gok van niet….. prik die 2 keer meer dan 1 Gbps eens rechtstreeks op de zyxel en kijk dan wat er gebeurt.
kan je interne switch wel meer dan 1Gbps aan? ik gok van niet….. prik die 2 keer meer dan 1 Gbps eens rechtstreeks op de zyxel en kijk dan wat er gebeurt.
je bedoelt de 2,5 gbps poort op de 1gbps van de zyzell en de andere pc met 1gbps ook op zijn eigen ppoort op de zyzel?
dat ben heb ik al gedaan hoor.
naast dus de 2gbps po de 2gbps en de andere pc met zijn 1gbps op een 1gbps poort van de zyzell ja
heb er nog geen switch tussen hangen met deze test.,
heb de interne switch er juist even uitgehaald om zo min mogelijk er tussen te hebben
die heeft een 10gbps poort erop met spf etc. dus denk het wel ;-)
da's mooi, ook goed dat je dat al duidelijk in je openingspost erbij vermeld had, scheelde weer wat heen en weer gechat ;-)
en dus op beide bekabelde pc's, direct op de zyxel, met een speedtest geven gezamenlijk niet meer dan 1Gbps op de WAN?? kabel tussen zyxel en glasmodem al eens vervangen?
da's mooi, ook goed dat je dat al duidelijk in je openingspost erbij vermeld had, scheelde weer wat heen en weer gechat ;-)
en dus op beide bekabelde pc's, direct op de zyxel, met een speedtest geven gezamenlijk niet meer dan 1Gbps op de WAN?? kabel tussen zyxel en glasmodem al eens vervangen?
wat? zyzell is het glasmodem.
“dus op beide bekabelde pc's, direct op de zyxel, met een speedtest geven gezamenlijk niet meer dan 1Gbps op de WAN”dat zeg ik de hele tijd ;-)
ik schrijf interne switch! dus die van het glasmodem! alles heb ik voro de test direct aangesloten op het zyzell modem dat van odido kwam ;-)
die switch vanmijzelf heb ik er nu tussen uitgehaald zodat er dus niks van invloed kan zijn ;-)
de kabels zijn welke erbij zijn geleverd door odido en er kort van lengte.
De zyxel is geen glas modem, en verder is het nogal onduidelijk wat je nou precies gedaan hebt. Maar bel gerust met odido, hopelijk gaat dat beter
De zyxel is geen glas modem, en verder is het nogal onduidelijk wat je nou precies gedaan hebt. Maar bel gerust met odido, hopelijk gaat dat beter
heb nooit gezegd dat ik eigen modems gebruikte
dus dan is et het spul van odido zelf en ze leveren geen modem ( behlavde de 8gbps abb? ) wat zelf direct glas aan kan.
maar goed er werd ineens glasmodem gebruikt dus dacht dan zal wel worden bedoelt het zyzell modem wat erbij word geleverd
had al gezegd dat ik zowel het modem als de omzetter van glas had uit en weer aan gezet .
Hi @Internet2024 ik denk dat @emilimeters de kabel bedoelt tussen de ONT/Media Converter? Dit is het kastje dat tussen het modem en het FTU (glasvezelaansluitpunt) staat.
Ik kan verder niet meekijken in je abonnement/verbinding. Zou je misschien je klantnummer willen toevoegen aan je community profiel? Het ziet er ongeveer zo uit ABC12345. Dan kunnen we beter met je meekijken of alles goed staat.
Je hebt op het Zyxel T-75 modem inderdaad 3 LAN-poorten van 1 Gbit/s en 1 LAN-poort met 2.5 Gbit/s. Meer info over dit modem vind je hier: Zyxel T-75: hoe werkt het? | Odido community. De snelheid van 900 Mbit/s klopt dan ook als je jouw pc aansluit op LAN-poorten 2, 3 of 4. Op LAN-poort 4 zou je een hogere snelheid moeten halen.