Skip to main content
Beantwoord

2e router werkt niet

  • 24 July 2024
  • 2 reacties
  • 35 Bekeken

Ik probeer een 2e router aan te sluiten in huis maar ik krijg geen verbinding hier mee.
De routers worden wel herkent en kan verbinden maar ik krijg hier geen internet mee.
 

Dit heb ik geprobeerd met 3 verschillende routers.
Allemaal het zelfde probleem.
De router verbinden wel maar krijg geen internet alleen van mijn eerte zyxel t-50 router.
 

Deze routers werken allemaal prima bij andere huizen waar ik ze geprobeerd heb, daar werken ze direct.
Bij mij werkt alleen mijn eerste router "zyxel t-50" deze router werd mee geleverd toen ik mijn internet abonnement afsloot.

Ik heb mijn zyxel t-50 router ook proberen om te wisselen met een andere router maar dan heb ik helemaal geen internet meer.

De routers resetten werkte ook niet.

 

Heb ook een wifi repeater geprobeerd maar dat werkte ook niet.

 

Heb een bericht gestuurd naar odido tijdje terug helaas hebben die niet gereageerd. 

 

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?

 

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @redubbledd 

Sluit je de router rechtstreeks aan op de router of zit hier nog iets tussen zoals een switch?

Belangrijk is dat beide routers niet hetzelfde LAN IP adres hebben?

Indien je de Zyxel wilt vervangen dan heb je een router nodig met VLAN ondersteuning, VLAN 300 DHCP heb je dan nodig.

De routers zijn direct verbonden.

Ik gok dat mijn 2e router geen VLAN ondersteund en ook geen idee of die VLAN 300 DHCP gebruikt.

Nu snap ik wel dat dat niet werkt, bedankt voor het laten weten.

Ik heb de 2e router een ander IP-adres gegeven dus nee ze hebben niet het zelfde IP-adres.

Reageer