Ik studeer, game en doe van alles op zolder. voorheen had ik netwerk via Telfort, dit was KPN geworden en had nooit problemen, maar sinds we zijn overgestapt naar tmobile heb ik geen internet meer op zolder. Dit is de situatie:
We hebben een hoofdmodem van tmobile ontvangen, deze is geïnstalleerd door een monteur, en je hebt verbinding als je direct verbinding maakt met de hoofdrouter.
Zoals eerder gezegd, leef ik zowat op zolder, mijn oplossing was destijds (wat altijd 100000% heeft geholpen totdat we zijn overgestapt naar t-mobile), een kabeltje bij een van de gele poorten van de hoofdrouter, trekken naar de zolder. hier een 2de router op aansluiten, en dan een kabel van de 2de router naar pc/ps etc. Wifi op telefoon etc. alles werkt, en omdat het bekabeld is.
maar sinds we een nieuwe router hebben gekregen van t-mobile, werkt dit niet meer. Ik heb diverse routers geprobeerd, maar met iedere router krijg je het volgende melding: Wel verbonden, geen internet. contact opgenomen met t-mobile, kreeg een nieuw kabel opgestuurd want wellicht zou het daarmee te maken hebben, helaas niet zo. nog steeds hetzelfde probleem: wel verbonden, geen internet. weer contact opgenomen, er zou een ticket gemaakt worden naar de back office, alleen deze is gesloten omdat de diensten werken? en daarna advies geregen om een vraag te stellen in de forums. dus bij deze. wie o wieeeeeeeeeeeeeeeeeeeee kan me helpen?
Wat werkt?
Hoofdmodem van T-mobile > verbinden met WIFI
Hoofdmodem van T-mobile > bekabeld verbinden met laptop
Wat werkt niet?
Hoofdmodem Tmobile > bekabeld naar 2de router (meerdere getest / repeater werkt ook niet) en dan verbinden met router 2. Dit heeft altijd gewerkt. 5 jaar lang en verschillende providers.. dis is sinds dag 1 installatie van tmobile thuis door een monteur.