Skip to main content

23-7-2024 geen internet in Almere 1338

  • 23 July 2024
  • 7 reacties
  • 80 Bekeken

Er is momenteel geen internetverbinding in Almere Buiten, 1338. Kan iemand even kijken? Dit wordt een terugkerend probleem.. best vervelend... 

7 reacties

Hier hetzelfde, ook  Almere 1338. Sinds ongeveer 21.00. 

Hier ook hetzelfde probleem . Heb ook een melding van gemaakt maar zijn vergeten door Odidoooo helaaas. Gr, Said

Reputatie 7
Badge +14

S'avonds laat en s'nachts wordt het forum niet geupdate.  Wel zal het NOC, als er een grotere storing wordt vastgesteld in het core netwerk, acties ondernemen. Morgenochtend, als het nog speelt, zal er vast een melding komen.

Het is nu opgelost. Het is de tweede keer in de afgelopen twee weken dat dit gebeurt. Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak was?


Helaas weet ik dat je helemaal niets om de klanten geeft en dat dit niet gaat gebeuren, maar ik vind dat alle klanten uit de getroffen regio na 30 minuten of 1 uur een terugbetaling moeten krijgen die ze niet hebben internetverbinding. Dit is hoe het had moeten gebeuren.

Reputatie 7
Badge +14

hoi @jpfr ,

Het is altijd mogelijk dat er een technische uitdaging ontstaat in de hele keten van een internet verbinding. Meestal lost het zich vanzelf op, of er moet echt fysieks iets kapot zijn gegaan. 

Er is bij consumentenaansluitingen geen SLA met garanties en schadevergoedingen. Dat komt bij zakelijk wel voor, maar dan is de prijs voor zo'n lijn ook veel hoger. Er is wel een wettelijke vergoeding, maar die start pas na 12 uur downtime van een dienst. Dat geldt voor internet, maar ook voor bijvoorbeeld electriciteit en gas.

Reputatie 7
Badge +4

Hi allen, sorry voor de onderbreking gisteravond en ik ben erg blij om te lezen dat jullie signaal inmiddels terug is gekomen! Er was een probleem met de stroomvoorziening bij een wijkcentrale van de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL. De netwerkbeheerder heeft dit samen met de stroomleverancier Liander opgelost door een aantal onderdelen te vervangen. De kwaliteit van de wijkcentrale is goed nagekeken en daarom verwachten we dat de wijkcentrale nu heel lang stabiel en goed online zal blijven.

Wij zullen de situatie ook de komende tijd goed monitoren. In ieder geval ziet de wijkcentrale er nu uitstekend uit en ik wens jullie nog heel veel plezier met het Internet toe! 😄

Bedankt @eric voor de informatie. Bedankt @Cal van Odido voor de update.

Reageer