Skip to main content

Sinds 2 weken ondervinden we problemen met het internet (geen..) 

Onze case nr is 73532987 we weten niet wat de volgende actie is maar kan men nazien of de modem (Mac adres) actief is voor het internet. 

Met 2 pubers is het eigenlijk niet te doen zo lang zonder internet en we denken erover om naar kpn te gaan als het langer duurt

Momenteel geeft onze zyxel modem een rode 

Ledje aan bij het internet oftwel of we hebben geen wan adres of het is niet actief kan dit nagekeken worden

Mvg

Marcel S

@Msoete1981  Goedenavond, dat is lastig zeker nu het weekend is.
Zie mijn onderschrift vul alles in dan kunnen de moderators sneller handelen.

Vraag hebben jullie ook mobiel van Odido of Ben? Dan kan ik je tijdelijk het weekend door helpen met een voucher. Je kan dan een hotspot maken via je telefoon. In dat geval stuur mij dan een DM dan help ik je daar verder.

Jazeker alles van odido

@Cristien 

Prive velden zijn ingevuld ik was vergeten onze klanten nummer in te voeren

@Msoete1981 Kan ik je gelukkig maken met een voucher, of heb je al onbeperkt data op jullie telefoons?

Het weekend komen we wel door heb een it achtergrond dus heb een dure work around 

Wat zijn de vervolg stappen om het op te lossen?

@Msoete1981 Dat is aan de moderators om te vertellen en die zijn nu al naar huis! 
hopelijk kunnen ze je snel verder helpen.

MVG.

Ok dank je wel zover met alles

Werken de moderators ook in het weekend of vandaar de aanbod van vouchers?

@Msoete1981 Ja moderators werken ook met minder bezetting in het weekend. Het aanbod van de vouchers was om je tijdelijk te voorzien van één hotspot 

Tegenwoordig kan je bijna niet zonder internet vandaar

Hi @Msoete1981, ik ben er voor je! Inderdaad, hier op de Community reageren we op volgorde van binnenkomst. In het weekend zijn wij als moderators in mindere getalen aanwezig en dat kun je merken aan onze reactie tijd. Ik wil graag op onderzoek uit voor je, alleen kan ik geen abonnement vinden op je e-mailadres. Je hebt zoals gevraagd de verificatie ingevuld, maar deze klopt niet helemaal met de gegevens op het contract. Zou je dit willen nagaan en de fout herstellen? Laat het mij weten, dan kom ik er, vermoedelijk morgen, op terug!

P.S Wil je sneller contact? Je kunt altijd met ons bellen of chatten. Wil je contact met ons als Webcare team kun je ook contact opnemen via social media (Facebook (odidonederland) of X/Twitter (@odidonederland)). Soms is de reactie tijd hier iets sneller.

Aah klopt het moet een andere email adres zijn ik pas het aan

Aangepast in het abbonement veld. Ik was een tijdje geleden de enige t-mobile  (nu odido)in de familie uiteindelijk 3 overgehaald om over te stappen naar odido vandaar de meerdere email adressen. Volgens mij heb ik ook nog iets actief op XXXX maar weet het niet meer zeker.

Moderator edit: Het is niet verstandig om persoonlijke gegevens online te delen.

Hi @Msoete1981, er staat al een ticket voor jullie open. Onze technische dienst is er druk mee bezig. Ze hebben het doorgezet naar de onderaannemer, het wachten is nu op hun om dit verder op te pakken.

Ok we zouden terug gebeld worden maar ik weet niet of je kan zien of het mac adres klopt (we hebben een andere modem)  er is nu iemand thuis om eventueel de monteur te verwelkomen en er zijn diverse foto's gemaakt a la CSi maar het is niet echt duidelijk wat ze gaan doen.  Kan jij dat zien?

We zouden terug gebeld worden maar niet gebeurd ook geen (re) actie. Ik wil overstappen naar een andere provider hebben jullie de papieren hiervoor danwel procedure

De case staat uit bij de onderaannemer. Er is op consumenten lijnen geen SLA. Een redelijk, uiterst termijn voor een provider is een maand. Dat is natuurlijk alleen nodig bij complexe problemen of zelfs defecte glasvezels.  Je zult dus nog even moeten wachten en gebruik maken van het alternatief met unlimited data vouchers.  Daar kun je er eventueel ook meer van krijgen voor verschillende bewoners.

Ik snap dat zo'n SLA lastig te realiseren is omdat de wensen van de consumenten varierend is en ik snap ook dat dit probleem complex kan zijn. Alleen de situatie blijft hetzelfde ik zag ook in sommie situaties dat men een 4g home netwerk krijgt. We doen het nu met een Hotspot via de telefoon (s) gelukkig is de odido netwerk stabiel

Er komt vrijdag een glasvezel monteur

Hopelijk word dit de dag dat het word opgelost

Monteur is langs geweest. Heeft buiten iets vervangen. Hierma knipperde de groene internet ledje en daarna weer rood. Alleen is het niet duidelijk wat die heeft gedaan en we worden weer gebeld. Kunnen jullie inzien wat er is gedaan? Is de glasvezelring vervangen? De monteur ging gelijk weg toen die groen was maar bleef niet om daadwerkelijk de internet te testen

Is dit de service die we moeten verwachten? 

Hoi @Msoete1981, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik zie dat de monteur heeft teruggekoppeld aan de technische dienst dat het niet op locatie is opgelost. Hij vermoedt dat het een IP-adres probleem is. De technische dienst gaat hier zo snel mogelijk mee aan de slag! Groetjes, Ishana

Ok is dat een software matig iets (dhcp?) Of hardware matig (netwerkkaart?) We zitten al 26 dagen zonder internet. We snappen dat dit inmiddels een complex probleem is maar is er zicht op een oplossing?

Hoi @Msoete1981, ik durf dit niet exact te zeggen, voordat ik je verkeerde informatie geef! Dit is de terugkoppeling van de monteur aan de technische dienst. Zij zullen het zo snel mogelijk oplossen! Groetjes, Ishana

Ok.. we gaan het meemaken.

We hebben weer internet!

Bedankt voor jullie hulp!

Hi @Msoete1981, wat super om te zien dat je weer helemaal online bent! Ik heb direct een vergoeding voor je in orde gemaakt voor de periode waarin je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten. Hier krijg je een bevestiging van per e-mail en het bedrag zal met de volgende factuur verrekend worden!

Reageer