Hallo,
sinds vorige week ervaar ik een probleem met o.a. YouTube, Viaplay, Netflix, enz. dat deze blijven bufferen.
Bekijk ik een 380p video op YouTube dan na een paar seconden al “buffering”.
Mijn verbinding is glasvezel 1 Gbit/s (ODF).
Bijna dagelijks de melding “ERR_CONNECTION_REFUSED” als ik via Chrome iets wil opzoeken.
Vandaag contact met de klantenservice gehad, zij gaan een monteur sturen welke zeker te weten het probleem gaat oplossen.
- Lijnmetingen waren groen.
- Speedtest over 84 meting gemiddeld 946,04 Mbps, zie bijlage.
- Vanaf de Huawei ONT → Cat6a naar Zyxel T50 → Cat6a naar de WAP6807
- 3 laptops zijn bekabeld met Cat6a aangesloten
Laptop specs:
- I7 / 32GB / VGA 12GB / Windows Home
- I9 / 64GB / VGA 32GB / Windows Pro
- I9 / 64GB / VGA 32GB / Windows Home
Wat ik gedaan heb en dagelijks doe om weer even normaal te kunnen kijken:
- netsh winsock reset
- netsh int ip reset
- ipconfig /release
- ipconfig /renew
- ipconfig /flushdns
Testen zijn gedaan met de virusscanner aan en in volle productiemodus, Wi-Fi gebruiken we hier zelden.
Laptops meegenomen naar bekenden, KPN klant, totaal geen problemen gehad met bufferen toen.
Is het niet makkelijker om gewoon een ander modem op te sturen ipv van een monteur? Uiteraard staat de koffie klaar voor hem/haar.