Skip to main content

Hallo Odido,

 

Volgens de klantenservice zou mijn 1Gbit/s glasvezel verbinding up en running moeten zijn. de snelheden die ik haal zijn erg wisselvallig tot soms heel laag. Daarbij kwam ik dit topic tegen en loop tegen hetzelfde probleem aan als deze persoon

Bedraad op de modem, speedtest uitgevoerd:

 

Hierbij heb ik alvast de vragen kunnen beantwoorden om van jullie kant 1 en ander uit te sluiten.

Deze punten heb ik gecontroleerd:

(1. Je gebruikt een netwerkkaart die enkel 100Mbit ondersteunt (zoals broadcom of asheros chipset).) Niet van toepassing voor jou
2. Je gebruikt een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel. 
3. Je meet vanuit een webbrowser in plaats van de speedtest.net desktop app. Mogelijk zorgt de browser voor een vertraging.  
4. Een softwarematige beperking zoals een firewall. Zet deze eens uit voor een speedtest.  
5. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet). 
6. De computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel, maar er zit bijvoorbeeld een switch tussen. 
7. De acceleration staat uit. Schakel deze in het menu van het modem naar enabled: Onder LAN => Switch Control : NAT Acceleration (Niet van toepassing bij de Zyxel) 

 

mijn antwoorden:

  1. 1Gbit/s kaart
  2. Nee, rechtstreeks CAT 5e kabel tussen laptop en modem Zyxel T50.
  3. Vanuit de APP gestart en browser, variërende waardes van rond de 500mbit/s en soms rond de 600 mbit/s max.
  4. Firewall staat uit. Ook getest op een andere laptop.
  5. CPU load rond de 25%
  6. Cat 5e rechtstreeks
  7. Nvt, Zyxel T50

Diverse malen ook al de modem en converter herstart.

De lijn lijkt niet stabiel want de upload snelheid fluctueert ook tussen 150 en rond de 900 Mbit

Wifi op 5ghz komt niet hoger dan 225 up 250 down.

 

 

Hey @Nars23, welkom op onze Community! 

Bedankt voor je duidelijke bericht en de meegestuurde screenshots. Ik wil natuurlijk dat je de volledige snelheid behaald en kunt genieten van supersnel internet. Ik wil je daarom vragen nog een aantal testen te doen en de instructies hieronder te volgen. Kan je die screenshots in dit topic plaatsen? Dan ga ik het doorzetten naar onze techneuten of ik stuur direct een monteur voor je aan. Alvast bedankt!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.


Hey @Nars23, welkom op onze Community! 

Bedankt voor je duidelijke bericht en de meegestuurde screenshots. Ik wil natuurlijk dat je de volledige snelheid behaald en kunt genieten van supersnel internet. Ik wil je daarom vragen nog een aantal testen te doen en de instructies hieronder te volgen. Kan je die screenshots in dit topic plaatsen? Dan ga ik het doorzetten naar onze techneuten of ik stuur direct een monteur voor je aan. Alvast bedankt!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Hoi @Tommie van Odido 

 

Hierbij de screenshots

 


Hey @Nars23, bedankt voor de screenshots. Ik heb besloten om een monteur aan te sturen. Je ontvangt zo direct een bericht om een afspraak in te plannen. Wil je mij na het bezoek een terugkoppeling geven?


Hey @Nars23, bedankt voor de screenshots. Ik heb besloten om een monteur aan te sturen. Je ontvangt zo direct een bericht om een afspraak in te plannen. Wil je mij na het bezoek een terugkoppeling geven?

@Tommie van Odido bedankt, zal ik doen.


Ik zit met het zelfde probleem.

Monteur is bij mij langs geweest en zegt: ja ik kan dit niet oplossen (goh).
* Monteur gaf overigens aan dat dit probleem veel vaker voor kwam. 

Het modem lijkt het probleem te zijn, ik had mijn KPN modem toevallig nog, ik sloot dit aan, direct 1Gbit.
Odido modem erop, en meteen weer 550Mbit down (maar wel 1Gbit up).

Uiteraard zit ik niet op Wi-Fi en heb ik alles Cat6E bekabeld direct op mijn pc (zonder switching/firewalls etc).

Ik zit al 1,5 maand met traag (bijna helft van waarvoor ik betaal) internet.

Er zou een ticket aangemaakt moeten zijn, maar ik hoor nu al weken niets meer. Help?


Hi ​@s0undvision, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat ze je op de lijst hebben gezet om een ONT swap uit te voeren, echter heb jij helemaal geen Genexis ONT dus dat is irrelevant. Ik heb besloten om Guidion aan te sturen om het domein te onderzoeken. Je ontvangt spoedig bericht om een afspraak in te plannen met de montuer! 


Hi ​@s0undvision, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat ze je op de lijst hebben gezet om een ONT swap uit te voeren, echter heb jij helemaal geen Genexis ONT dus dat is irrelevant. Ik heb besloten om Guidion aan te sturen om het domein te onderzoeken. Je ontvangt spoedig bericht om een afspraak in te plannen met de montuer! 

Allereerst, erg fijn dat er een monteur mijn kant op mag komen.

Ik heb de afspraak gemaakt en notities meegegeven. Hopelijk kunnen ze het oplossen. 

Hartelijk dank!


Reageer