Beste community,
Ik heb nu 2 weken 1Gbit/s glasvezel van T-Mobile, maar ik haal steeds bij lange na niet de snelheid.
Bedraad op de modem geprobeerd met speedtest:
Heel soms haal ik 800 Mbit/s, maar 9 van de 10x is het 500 max.
Upload is wel goed.
Beste community,
Ik heb nu 2 weken 1Gbit/s glasvezel van T-Mobile, maar ik haal steeds bij lange na niet de snelheid.
Bedraad op de modem geprobeerd met speedtest:
Heel soms haal ik 800 Mbit/s, maar 9 van de 10x is het 500 max.
Upload is wel goed.
Hi
Er kunnen een aantal oorzaken zijn waardoor je de maximale snelheid niet haalt. Deze wil ik graag uitsluiten. Ik heb ze hieronder op een rijtje gezet. Controleer je de volgende punten?
(1. Je gebruikt een netwerkkaart die enkel 100Mbit ondersteunt (zoals broadcom of asheros chipset).) Niet van toepassing voor jou
2. Je gebruikt een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel.
3. Je meet vanuit een webbrowser in plaats van de speedtest.net desktop app. Mogelijk zorgt de browser voor een vertraging.
4. Een softwarematige beperking zoals een firewall. Zet deze eens uit voor een speedtest.
5. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet).
6. De computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel, maar er zit bijvoorbeeld een switch tussen.
7. De acceleration staat uit. Schakel deze in het menu van het modem naar enabled: Onder LAN => Switch Control : NAT Acceleration (Niet van toepassing bij de Zyxel)
Bedankt voor de moeite. Mocht dit niets verhelderen, ben ik benieuwd of je dit ook op een ander apparaat opmerkt en of je dat anders zou kunnen testen. Zijn er opvallende momenten dat de snelheid lager is, bijvoorbeeld juist in de avond of ochtend? Ik hoor het graag!
Hi
Er kunnen een aantal oorzaken zijn waardoor je de maximale snelheid niet haalt. Deze wil ik graag uitsluiten. Ik heb ze hieronder op een rijtje gezet. Controleer je de volgende punten?
(1. Je gebruikt een netwerkkaart die enkel 100Mbit ondersteunt (zoals broadcom of asheros chipset).) Niet van toepassing voor jou
2. Je gebruikt een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel.
3. Je meet vanuit een webbrowser in plaats van de speedtest.net desktop app. Mogelijk zorgt de browser voor een vertraging.
4. Een softwarematige beperking zoals een firewall. Zet deze eens uit voor een speedtest.
5. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet).
6. De computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel, maar er zit bijvoorbeeld een switch tussen.
7. De acceleration staat uit. Schakel deze in het menu van het modem naar enabled: Onder LAN => Switch Control : NAT Acceleration (Niet van toepassing bij de Zyxel)
Bedankt voor de moeite. Mocht dit niets verhelderen, ben ik benieuwd of je dit ook op een ander apparaat opmerkt en of je dat anders zou kunnen testen. Zijn er opvallende momenten dat de snelheid lager is, bijvoorbeeld juist in de avond of ochtend? Ik hoor het graag!
Goed punt
Hi
Er kunnen een aantal oorzaken zijn waardoor je de maximale snelheid niet haalt. Deze wil ik graag uitsluiten. Ik heb ze hieronder op een rijtje gezet. Controleer je de volgende punten?
(1. Je gebruikt een netwerkkaart die enkel 100Mbit ondersteunt (zoals broadcom of asheros chipset).) Niet van toepassing voor jou
2. Je gebruikt een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel.
3. Je meet vanuit een webbrowser in plaats van de speedtest.net desktop app. Mogelijk zorgt de browser voor een vertraging.
4. Een softwarematige beperking zoals een firewall. Zet deze eens uit voor een speedtest.
5. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet).
6. De computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel, maar er zit bijvoorbeeld een switch tussen.
7. De acceleration staat uit. Schakel deze in het menu van het modem naar enabled: Onder LAN => Switch Control : NAT Acceleration (Niet van toepassing bij de Zyxel)
Bedankt voor de moeite. Mocht dit niets verhelderen, ben ik benieuwd of je dit ook op een ander apparaat opmerkt en of je dat anders zou kunnen testen. Zijn er opvallende momenten dat de snelheid lager is, bijvoorbeeld juist in de avond of ochtend? Ik hoor het graag!
Hoi Cheyenne,
Dankjewel voor je reactie. Ik heb het een en ander gecheckt:
De lijn lijkt gewoonweg niet stabiel te zijn.
Met vriendelijke groet,
Leon Seuren
Hi
Er kunnen een aantal oorzaken zijn waardoor je de maximale snelheid niet haalt. Deze wil ik graag uitsluiten. Ik heb ze hieronder op een rijtje gezet. Controleer je de volgende punten?
(1. Je gebruikt een netwerkkaart die enkel 100Mbit ondersteunt (zoals broadcom of asheros chipset).) Niet van toepassing voor jou
2. Je gebruikt een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel.
3. Je meet vanuit een webbrowser in plaats van de speedtest.net desktop app. Mogelijk zorgt de browser voor een vertraging.
4. Een softwarematige beperking zoals een firewall. Zet deze eens uit voor een speedtest.
5. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet).
6. De computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel, maar er zit bijvoorbeeld een switch tussen.
7. De acceleration staat uit. Schakel deze in het menu van het modem naar enabled: Onder LAN => Switch Control : NAT Acceleration (Niet van toepassing bij de Zyxel)
Bedankt voor de moeite. Mocht dit niets verhelderen, ben ik benieuwd of je dit ook op een ander apparaat opmerkt en of je dat anders zou kunnen testen. Zijn er opvallende momenten dat de snelheid lager is, bijvoorbeeld juist in de avond of ochtend? Ik hoor het graag!
Hoi Cheyenne,
Dankjewel voor je reactie. Ik heb het een en ander gecheckt:
De lijn lijkt gewoonweg niet stabiel te zijn.
Met vriendelijke groet,
Leon Seuren
oh ja, nu is het in de ochtend. Maar de vorige keer ook 's avonds. Maakt eigenlijk niet uit welk moment van de dag.
Hoi
Reactie t-mobile:
Modem is herstart waardoor de transmitter (Power Tx) vanuit de POP beter binnenkomt want daar was blijkbaar de demping ietwat aan de lage kant. Verder is een reprovisie op het modem uitgevoerd, dat zou de meeste foutjes eruit moeten halen. Behoudens deze kleine discrepanties, bleek er niets aan de hand.
Ik heb zelf wat testjes nu gedaan en lijkt nu wel goed te zijn:
We gaan nog een paar keer testen op andere tijdstippen en ik zal de uitslagen delen hier.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.