Skip to main content

Hai, 

Ik wil overstappen van caiway naar tmobile.

Ik heb bij caiway 1000MB maar krijg bekabeld op een goeie dag maar 180MB. Op een slechte dag heb ik helemaal geen verbinding.

Nou bied Tmobile ook 1000MB aan op mijn adres. Mijn vraag: krijg ik dan ook gegarandeerd 1000MB? Of op zijn minst iets in de buurt? Zeg minimaal 750MB…

En als dat niet het geval is is het dan mogelijk om mijn abbo zonder veel gedoe te beëindigen?

 

Groet,

 

Timothy 

Hallo @Tduijker 

Wat is maximale internetsnelheid?

Aan de hand van je postcode berekenen we je maximale internetsnelheid op basis van de technische mogelijkheden op jouw adres. In tenminste een van de tien uitgevoerde metingen moet 90% van de maximale internetsnelheid worden gemeten.

 

Normaliter beschikbare internetsnelheid

De normaliter beschikbare internetsnelheid staat gelijk aan 85% of hoger van de maximale internetsnelheid. In tenminste acht van de tien metingen moet 85% of hoger van de maximale internetsnelheid worden gehaald, om te spreken van normaliter beschikbaar.

 

Minimale internetsnelheid

75% of hoger van de maximale internetsnelheid komt overeen met de minimale internetsnelheid. In alle metingen moet 75% of hoger van de maximale internetsnelheid worden gemeten. Wanneer je zelf een pakket kiest waarvan de snelheid lager is dan het maximaal haalbare op het adres, dan ontvang je maximaal de door jouw gekozen snelheid. Wanneer je een abonnement kiest waarvan de geadverteerde snelheid hoger ligt dan het maximaal haalbare, dan wordt jouw snelheid beperkt tot het maximaal haalbare op het adres.

In de praktijk wanneer je met een laptop rechtstreeks op de router bent aangesloten, haal je altijd wel zeker 850 Mbps tot ongeveer 940 Mbps.


Hai,

Dat klinkt goed.

Maar is dit gegarandeerd, en wat als tmobile de snelheid structureel niet kan leveren en ik straks betaal voor een abbo van 1000MB en bijvoorbeeld altijd maar 300of 400MB bekabeld binnen krijg?

Kan ik dan mijn abbonement kosteloos verlagen?

Wat voor beleid voert Tmobile in dat soort gevallen?


@Tduijker 

T-Mobile zal in dat geval alles doen om het probleem te lokaliseren en oplossen, daarna kunnen ze kijken naar andere opties.

75% is het minimum en dat hoor je zeker te halen maar meestal is het wel rond de 900 Mbps.


Reageer