Skip to main content

Goedemorgen,

 

weet iemand hoe het nu zit met de snelheden van glasvezel?

Toen het allemaal net was aangelegd was er slechts 100Mbit beschikbaar, reden iets met KPN en geld. 
Nu zie ik echter in de postcode check dat er nu wel 1000Mbit beschikbaar is. Ik kan het echter niet aanpassen in MyTmobile. 
Betekent dit dat ik nog steeds “pech” heb, of moet er iemand het “knopje” omzetten?

Goedemorgen @Arrow87,

Ik ben jaloers op je. Hier blijft enkel 100Mbit beschikbaar, terwijl in hetzelfde verzorgingsgebied een deel is omgezet naar 1 Gbit. Daarmee heb je natuurlijk een waanzinnig scherpe prijs voor die snelheid. Zeker als je dit combineert met een Unlimited abonnment. Dat is ook precies de reden waarom je niet overal 1 Gbit hebt. Als er een eigen T-Mobile netwerk is geplaatst, dan kun je hier gebruik van maken. Anders maak je in feite gebruik van de diensten van KPN NetwerkNL. De kosten die zij vragen passen niet in de sterke propositie van T-Mobile en daarmee kunnen die twee partijen niet tot een overeenkomst komen. Daarmee is T-Mobile zelf weer verder gegaan met de uitrol van hun eigen netwerk. Het kan dus zijn dat dit is aangelegd, maar dat jij nog op het KPN NetwerkNL netwerk zit.

Maar gelukkig kan dat aangepast worden. Een moderator kan dit voor jou in gang zetten. Daar gaat wel heel even overheen, want hiervoor moet een aanpassing gedaan worden, zodat jij op het juiste netwerk komt. Dan kun jij ook gebruik maken van dat razendsnell Gbit netwerk. Een moderator zal vanzelf in dit topic reageren.


@TAVL 

bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ik wacht dan wel even op een moderator ;)


Hallo @Arrow87 

Alvast goed om te weten, je start geen nieuwe abonnement dus je huidige abonnement blijft lopen, de omzetting kan tot 4 weken duren en op de dag van overzetting kan je maximaal een paar uur zonder internet zitten of misschien zelfs niet.


@Waqqas 

Thanks voor heads up. Goed om te weten. 


Hi @Arrow87 Ik heb gelijk met je meegekeken en super! Er is inderdaad 1000 Mbit/s beschikbaar via onze eigen Glasvezel op jouw adres! Ik kan de netwerkmigratie voor je inzetten. De eerst mogelijke wensdatum is 21 juli. Laat het maar weten of ik deze wensdatum voor je kan aanhouden, dan zet ik de boel voor je op gang!


Hi @Demi, bedankt voor je bericht. Hoe eerder hoe beter 😜. Van mij mag je de boel in gang zetten.


@Arrow87 Helemaal goed, hij staat erin!:blush:


@Demi ik zag de bevestigingsmail voorbij komen. Helemaal super! Ik kan niet wachten 😜


Hallo @Arrow87 

Alvast goed om te weten, je start geen nieuwe abonnement dus je huidige abonnement blijft lopen, de omzetting kan tot 4 weken duren en op de dag van overzetting kan je maximaal een paar uur zonder internet zitten of misschien zelfs niet.


Het klonk al te mooi om waar te zijn 😉 men heeft verzuimd de juiste kabel mee te leveren. De Guidion monteur heeft ze standaard schijnbaar niet op zak. Hebben ze wel om gevraagd maar T-Mobile vond dit niet nodig? Nu is het wachten totdat het juiste kabeltje arriveert. Ondertussen doet de oude converter niets meer. Dus het wordt een aantal dagen wachten voordat internet weer up & running is….😓


@Arrow87 

Dat gaat wel vaker fout heb ik gehoord.


Hoi @Arrow87, excuses dat de verkeerde patchkabel meegenomen is. Overigens is dat niet per definitie van te voren te controleren, jij hebt toevallig een Nokia converter, maar dat type kabel wordt inderdaad niet standaard meegeleverd. Kan ik je in de tussentijd trouwens enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher voor zeven dagen? Ik zie dat je al Unlimited hebt bij Mobiel, maar dan hoef je met die voucher geen MB’s aan te vullen, dus dan is het letterlijk onbeperkt online via mobiele hotspot.

Laat me weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan doe ik dat zo snel mogelijk!


Hi @Jason,
 

Unlimited mobiel is leuk, maar daar heb je thuis niets aan en zeker niet in deze tijd. 
Wat wel prettig zou zijn is dat zo'n kabeltje direct opgestuurd wordt ipv dat er weer een week overheen gaat. Dus ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren…

Daarnaast gaat het om de nieuwe media converter. Dat is toch echt iets wat T-mobile afstuurd en wel degelijk te controleren is. Je weet namelijk wat je verstuurd en dat dat afwijkend is van de standaard. Maar goed, dat zelfs wel aan mij liggen 😉


Het heeft volgens mij te maken met welke FTU je hebt,  ze weten wel dat de eigen witte Huawei mediaconverter wordt gebruikt.


Zover had ik er niet over nagedacht.
 

Maar de frustratie krijgt een beetje de overhand vrees ik. Letterlijk iedere keer wanneer er iets geregeld moet worden aan de kant van T-Mobile gaat het fout. Sinds ik klant ben geworden is het nog niet 1 keer goed gegaan. Toch een beetje jammer.


Toppunt van knutselligheid, een simpel te voorkomen probleem.als die pruts monteurs maar de goede spullen meekrijgen, klunzigheid ten top.

Als dat in mijn vak gebeurt dat ik  iets misgrijp wat ik nodig heb stapt er iemand van kantoor in de auto en komt het brengen, en wij hebben maar ongeveer 1000 verschillende onderdelen bij ons, heb je net 1001 nodig, gebeurt je 2x per jaar.


Zou hier zeker niet over “pruts monteurs” willen spreken, ook al bedoel je het wellicht een tikkeltje cynisch kennende jou @Doornekamp33! 😉 Dit is gewoon een dommigheid aan onze kant en dient als zodoende opgepakt te worden. Wij zijn sowieso veel meer voor zoveel mogelijk van te voren controleren zodat wel tijdig de juiste kabels, apparatuur en info meegenomen wordt. Nu gaan er weer dagen overheen voordat het hersteld kan worden en daar is de eindgebruiker de dupe van. Nogmaals sorry @Arrow87, ik neem dit mee als feedbackvoorbeeld!


Het is toch wel bedroevend dat voor 1 patchkabel ik oorspronkelijk zou moeten wachten tot 12 augustus op guidion.
Na 40 minuten in de wacht te hebben gestaan heb ik het bij gods gratie voor elkaar gekregen dat het nu 7 augustus wordt…

Hij is langer bezig met de werkbon in te vullen dan dat hij bezig is.


Hellaas @Jason  was het een beetje synisch met een gemeende ondertoon, waarom denk je,

Als je dagelijks dat werk doet zorg je zelf voor een voorraadje, degene die toen bij mij is geweest was een top monteur, waarom, die had een vak vol spullen van hemzelf bij zich, alle voorkomende zaken had die, hij heeft bij mij een mooie kap met patch kabel gemonteerd ipv de cheap TM oplossing een koppelblokje met losse kabel, zo zou ik het ook doen, hij vroeg ook of die de kap die er af kwam mocht meenemen om er weer een nieuwe van te maken zodat zijn voorraad niet opraakte, prima zoals het hoort en ik het zelf ook zou willen doen.

Een cheap kabeltje van nog geen 5 euro bij je hebben lijkt op naar de tandarts gaan en je gebit thuis laten liggen, begrijp me niet verkeerd maar dan ben of een prutser of niet serieus met je vak bezig.

En bij Guidion zitten heel veel goede monteurs, maar zoals overal niet iedereen kan dat evenaren en zitten er altijd wat mindere helden bij.


Nou de kabel hangt eraan maar een traag knipperende “los” led op de converter. De monteur komt nog steeds een vrijdag maar ik ben benieuwd wat die kan. Gebaseerd op eerdere ervaringen, helemaal niets.
1 ding weet ik wel. Ik ga niet nog een week lopen emmeren en T-Mobile “smeken" iets te doen. Zorg er voor dat het een vrijdag maar werkt. Dan hebben jullie anderhalve week de tijd gehad en dat vind ik lang zat.
Ben er ondertussen helemaal klaar mee


Vlak na jou kreeg ik ook bericht dat ik omgehangen kon worden naar 1Gbit. Dat ging goed, maar na 1 dag ging er wat fout met - ik meen - een IP adres, waardoor er een actie door een T-Mobile mod nodig. Kan zijn dat dit voor jou ook handmatigververst moet worden. Of doet hij helemaal niets?


@TAVL gelukkig dat ze het bij jou snel opgelost hebben! 
Hier heeft hij nog niets gedaan. De klantenservice medewerker die ik aan de lijn had verzuchtte al dat ze mij te snel hadden omgezet. 
Het serienummer van de ONT staat in ieder geval wel goed geregistreerd maar dat is ook alles.
Als ik de status van de knipperende led goed begrijp betekent het dat de ONT te weinig of geen signaal krijgt..


Te weinig zou nog perspectief bieden, dan kan dat hetzelfde probleem kunnen impliceren.

Blijft frustrerend. 0,51Mbps upload was niet fijn.


Jason bedankt voor het aansturen van de monteur! 
Ik hoop dat het snel is opgelost 😉


Ik dacht ik zal nog eens laten weten hoe het is afgelopen. 
 

uiteindelijk is gebleken dat in de wijkcentrale een clown aan het werk is geweest.
Nadat @Jason het ticket had uitgezet voor de monteur van KPN werd ik de volgende dag gebeld dat alles weer werkte. Nieuwsgierig als ik ben gevraagd wat er nu mis was. Blijkbaar bij het omzetten heeft er 1 zo hard aan de kabel lopen trekken dat deze kapot was. Geen wonder dat ik geen signaal op de lijn had.

Bij thuiskomst natuurlijk gelijk gekeken en ja hoor, volle bak! Daarnaast ook weer een tevreden vrouw, want ik heb gemerkt dat ze slecht gaat zodra er geen internet is 🤣


Hi @Arrow87, wat tof dat jij uit jezelf een terugkoppeling geeft! Merci hiervoor, super om te lezen dat zowel jij als je vrouw weer helemaal tevreden zijn. Je weet wat zeggen haha: happy wife, happy life. Heel fijn dat het zo snel bij je was opgelost en ik hoop dat dit probleem zich niet nog eens voordoet. Als jij nog andere vragen hebt, trek dan gerust aan de bel. Dan help ik - of iemand anders op de Community - je graag verder. Voor nu een heel fijn weekend gewenst! 🌼


Reageer