Beantwoord

100% packet loss glasvezel

  • 19 July 2020
  • 3 reacties
  • 235 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 10 reacties

hoi,

ik ervaar 100% packet loss als ik ping naar

  • modem intern (192.168.1.1)
  • modem extern (80…...)
  • google.com (216.58.211.110)

ik heb een con_timed_out als ik uberhaupt in de modem probeer te komen, via gateway of extern ip maakt geen verschil. wifi of bekabeld, andere browsers geen verschil.

modem en mediaconverter aan en uit gezet. geen succes.

enige succes die ik op onverklaarbare wijze heb gehad was 

ping 192.168.1.1 -t

toen sporadisch een reactie van <1ms

kan lieve t-mobile mijn modem uitlezen vanaf afstand?

wellicht zelfs een resetje doen (graag wel even waarschuwen)

groet,

nldb

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 21 July 2020, 10:15

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @NLDB

Werkt het internet verder wel gewoon? 

Heb je toevallig iets aan de instellingen veranderd laatst? Het modem zelf op 192.168.1.1 zou je altijd moeten kunnen pingen. Dat het op het het internet adres (80…...) niet werkt kan een keuze zijn geweest van T-Mobile om dat dicht te zetten vanwege security redenen. 

Je kan je modem eventueel ook zelf resetten wanneer het je uitkomt. Er zit aan de achterkant een klein gaatje welke je voor 10 seconden moet indrukken om het modem te resetten. .

Reputatie 2

Hoi @TechRacing93 

niks recentelijk veranderd aan de instellingen

internet zelf werkt wel maar niet de beloofde 1gb

ik zit rond de 200~300

ik kijk eerst even aan of dit op een andere manier opgelost kan worden dan een hard reset.

Groetjes

nldb

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @NLDB, goed dat je al wat stappen doorgenomen hebt. Heb je met het soft resetten van je modem ook de Media Converter gereset (stroomloos gehouden in plaats van de aan-/uit knop gebruiken)? Zo ja: kun je mij vertellen welke schakelaartjes aan staan op het rode, rechthoekige vlakje aan de zijkant van de converter - hier zit vaak een veiligheidssticker overheen geplakt? Check de onderstaande afbeelding om te zien wat de schakelaartjes zijn:

https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/133b2b70-594d-4c3d-94ef-86df075fcb1b.png


Geen zorgen! We stoppen niet voordat we een oplossing gevonden hebben, die zijn er namelijk altijd. Als we het niet direct kunnen uitdokteren, springen onze techneuten te hulp en gaan zijn op onderzoek uit om de packetloss te verhelpen! 😉 De stap hierna zou wel een hard reset zijn, die kun je uitvoeren door de methode van @TechRacing93 te gebruiken. We komen er ongetwijfeld samen uit op de Community!

Zou je alsjeblieft een snelheidscheck kunnen doen via speedtest.net (Ookla) met een bekabelde PC of laptop en het resultaat hierin kunnen zetten? Bij het uitlezen van het modem zie ik een maximaal haalbare, actuele downloadsnelheid van 358 Mbit/s: strookt dit met jouw actuele snelheid?

Reageer