Skip to main content

Hallo,

Vanmiddag had mijn Zyxel T-54 router edn spontane reboot en sindsdien is de snelheid 100 Mbs in plaats van 1000 Mbs... 🤔

Heeft iemand een idee hoe dat is gekomen?

Bekijk mijn resultaat van de Speedtest! Hoe snel is jouw internetverbinding? https://www.speedtest.net/my-result/a/9490260241

Bedankt. 

Hi @Michel281

Zo te zien is de test gedaan op de Wifi. Kan je eens bedraad testen. 

Gezien het modem is herstart, kan het zijn dat de client verbonde is met de 2.4G ipv van 5G wifi. Even de wifi uit en aan zetten kan helpen

Hoi @Michel281, ik verwacht dat je met het goede antwoord van Sven heel ver komt! Nog een kleine toevoeging: inmiddels zie ik dat op het modem zelf op twee poorten apparaten een 1000 Mbit/s verbinding hebben. Hierdoor zou de bekabelde verbinding van het modem naar het apparaat super snel moeten zijn!

Hoi @Michel281, ik verwacht dat je met het goede antwoord van Sven heel ver komt! Nog een kleine toevoeging: inmiddels zie ik dat op het modem zelf op twee poorten apparaten een 1000 Mbit/s verbinding hebben. Hierdoor zou de bekabelde verbinding van het modem naar het apparaat super snel moeten zijn!

Thanks guys! 

Bekijk mijn resultaat van de Speedtest! Hoe snel is jouw internetverbinding? https://www.speedtest.net/my-result/a/9490591195 

Hoi @Michel281, ik verwacht dat je met het goede antwoord van Sven heel ver komt! Nog een kleine toevoeging: inmiddels zie ik dat op het modem zelf op twee poorten apparaten een 1000 Mbit/s verbinding hebben. Hierdoor zou de bekabelde verbinding van het modem naar het apparaat super snel moeten zijn!

Hi, 

Ik heb nog wel een vraag wat de reden is dat mijn Zyxel T-54 modem opnieuw werd gestart zonder aanleiding. Is dit vanuit T-Mobile gedaan of is dat een gegeven als onderdeel van de firmware? 

Hey @Michel281, ik zie geen redenen in mijn systeem staan waardoor wij hem gereboot hebben. Ik gok dat de firmware deze herstart gedaan heeft. Als je dit vaker meemaakt, trek dan aan de bel! Dan kijk ik direct met je mee naar de verbinding. Ik kan namelijk precies zien wanneer het modem een herstart of reset gedaan heeft.   

Reageer