In de huisregels van dit forum staat dat “bumpen niet is toegestaan” zonder toelichting.
Ik ken de term bumpen als “een reactie plaatsen, puur met het doel om het topic weer naar de top (meest recente topics) te krijgen” in tegenstelling tot een inhoudelijke reactie, die iets toevoegt aan de discussie.
Maar, specifiek @Pharwin van Odido bijvoorbeeld, beschuldigde me recent van “bumpen” terwijl de comment in kwestie heel serieus en specifiek inhoudelijk ging over het onderwerp van de thread. Mijn inziens was de comment niet eens optioneel, laat staan triviaal, want als een medewerker iets zegt dat onjuist is, en niemand stipt dat aan (of corrigeert het) dan levert dat misinformatie en misverstanden op bij elke toekomstige lezer.
Oftewel, niet een comment dat zegt “Is er al meer bekend hierover?” of nog simpeler, letterlijk een bericht “bump”, wat de traditionele definitie van dit woord is.
Voor context, het topic in kwestie, als voorbeeld:
En je ziet dat bijvoorbeeld @Cristien daarna gelijk deze onconventionele definitie van bumpen overneemt. Dus, des te meer reden om eens helder te hebben wat Odido met die term bedoelt (in plaats van wat algemeen gebruik, en/of het woordenboek met die term bedoelen.)