Hoi @haakboy ,
Er zijn best veel mensen die een coulanceverzoek doen om een BKR registratie te laten verwijderen. Formeel gebeurt dit 5 jaar nadat een Herstel is geplaatst, dus de laatste factuur uiteindelijke betaald is.
Voor de coulance verzoeken zijn maar klein aantal mensen die dit kunnen behandelen. De klantenservice kan/mag hier zelf niets mee. Het enigste waarmee je kunt communiceren is met incasso@odido.nl.
Als daar nog geen antwoord is van gekomen, dan is het toch afwachten. Er zijn zeker “succes verhalen” van mensen waar Odido de registratie voordat de 5 jaar is verlopen helpt, maar het blijven individuele aanvragen waar ook NEE op kan komen. Het is natuurlijk handig dat als je aan een eigen huis denkt de hypotheekadviseur eerst even een BKR check doet zodat je achteraf niet in de problemen komt
Hoi @haakboy ,
Er zijn best veel mensen die een coulanceverzoek doen om een BKR registratie te laten verwijderen. Formeel gebeurt dit 5 jaar nadat een Herstel is geplaatst, dus de laatste factuur uiteindelijke betaald is.
Voor de coulance verzoeken zijn maar klein aantal mensen die dit kunnen behandelen. De klantenservice kan/mag hier zelf niets mee. Het enigste waarmee je kunt communiceren is met incasso@odido.nl.
Als daar nog geen antwoord is van gekomen, dan is het toch afwachten. Er zijn zeker “succes verhalen” van mensen waar Odido de registratie voordat de 5 jaar is verlopen helpt, maar het blijven individuele aanvragen waar ook NEE op kan komen. Het is natuurlijk handig dat als je aan een eigen huis denkt de hypotheekadviseur eerst even een BKR check doet zodat je achteraf niet in de problemen komt
Allereerst bedankt voor je reactie, Eric
Ik zie voldoende situaties waarin deze overeenkomt met die van mij en gelukkig positief is aangevlogen.
Ik ben op de hoogte van de BKR-regeling welke een registratie 5 jaar laat staan, echter gaat het in mijn situatie om 4 registraties waarvan bij 1 van de 4 een 'bijzondere' alarmbel staat geregistreerd van opeising. Ik ben al jaren klant en wil dit ook gerust blijven, het is voor mijn huidige privésituatie van belang dat het snel wordt opgelost. In mijn e-mailbericht gericht aan incasso@odido.nl staat hier meer over tot in de uiterste details.
@Marciano van Odido kun jij mij wellicht helpen..?
Hoi haakboy, van harte welkom op de Community! Ik snap volkomen dat je je registratie zo snel mogelijk verwijderd wil hebben. Goed dat je je profiel volledig hebt ingevuld en dat je Incasso al hebt gemaild. Ik zie dat je e-mail goed is binnengekomen. Wat @eric zegt klopt. Er komen veel verzoeken binnen om BKR-registraties te verwijderen, dus ze hebben wel een verwerkingstijd. Ik heb een collega die mijn verzoeken af en toe met spoed kan oppakken, echter is hij op dit moment afwezig. Ik hoop dat hij er maandag weer is, dan vraag ik hem ernaar te kijken. Mocht hij er niet zijn, dan is het wachten tot een andere collega jouw case oppakt. Op dit moment zie ik een verwachtte oppakdatum van 26 november. Het kan altijd iets langer duren, maar voor nu ziet dat er goed uit. Ik hoop dat je nog tot midden volgende week de tijd hebt. Ik kan op dit moment niks beloven, maar ik probeer het zo snel mogelijk voor je te laten oppakken!
Hoi haakboy, van harte welkom op de Community! Ik snap volkomen dat je je registratie zo snel mogelijk verwijderd wil hebben. Goed dat je je profiel volledig hebt ingevuld en dat je Incasso al hebt gemaild. Ik zie dat je e-mail goed is binnengekomen. Wat @eric zegt klopt. Er komen veel verzoeken binnen om BKR-registraties te verwijderen, dus ze hebben wel een verwerkingstijd. Ik heb een collega die mijn verzoeken af en toe met spoed kan oppakken, echter is hij op dit moment afwezig. Ik hoop dat hij er maandag weer is, dan vraag ik hem ernaar te kijken. Mocht hij er niet zijn, dan is het wachten tot een andere collega jouw case oppakt. Op dit moment zie ik een verwachtte oppakdatum van 26 november. Het kan altijd iets langer duren, maar voor nu ziet dat er goed uit. Ik hoop dat je nog tot midden volgende week de tijd hebt. Ik kan op dit moment niks beloven, maar ik probeer het zo snel mogelijk voor je te laten oppakken!
Bedankt voor je reactie, Marciano. Echt super! Ik wacht het af.
@Marciano van Odido Goedemorgen! Goed weekend gehad? Heb jij toevallig al kunnen spreken met je collega? Ik verneem het graag.. Wij zijn nog in afwachting van de correctie.
Mvg!
Tot op heden is het helaas nog steeds niet geregeld. Ik krijg ook geen reactie meer.
Mijn deadline heb ik kunnen uitstellen tot vanmiddag 16:30 voor de bevestiging vanuit Odido. Jammer hoe groot het verschil is tussen telefonisch en schriftelijk contact en dat niet sprake kan zijn van een goede 'wederzijdse samenwerking'.
@Marciano van Odido @eric
Je kan mij taggen, maar ik ben ook alleen maar een medeklant. Ik weet vanuit andere topics dat de afdeling incasso alleen per email werkt, dit gaat om financiële gegevens. Een verzoek om BKR registratie te laten verdwijnen kun je doen, maar er is geen garantie dat het wordt toegekend. BkR schrijft voor dat de registratie pas na 5 jaar wordt verwijderd.
Goedemiddag haakboy, heerlijk weekend gehad. Ik hoop jij ook! Mijn collega is nog afwezig, dus ik heb hem nog niet gesproken. Ik heb je case er gelijk nog eens bijgepakt en ik zie dat jouw case wel aan een andere collega is toegewezen. Ik heb deze collega zojuist gevraagd jouw case met voorrang op te pakken en hij pakt hem zometeen op. Hij vertelde me wel dat je op dit moment een actief toestelkrediet hebt lopen. Houd er rekening mee dat dit een eventuele lening kan belemmeren. Wellicht kan je deze alvast afbetalen via Mijn Odido. Laat je het me weten als mijn collega je per mail op de hoogte heeft gebracht?
Case 74464656
@Marciano van Odido Oprecht bedankt voor je inhoudelijke reactie!
Voor de hypotheek is het in de huidige fase enkel van belang dat de bijzondere registratie op een oude krediet wordt gecorrigeerd. Met betrekking tot de lopende krediet (huidige) abbo zal deze worden voldaan zodra dat van belang is. Geldt hetzelfde voor mij partner.
Super dat je collega me gaat helpen.
groet
Goedemiddag, ik zie dat 'ie gisteren is verwijderd. Is alles gelukt?