Skip to main content

Verwijderen BKR registratie

  • 4 August 2024
  • 5 reacties
  • 90 Bekeken

Beste, 

 

Ik ben op dit moment bezig met het afsluiten van een hypotheek en zie dat een korte betalingsachterstand op 28-11-2022 heeft geleid tot een negatieve registratie. Op 09-12-2022 heb ik die achterstand gelijk kunnen inlopen en het krediet is inmiddels beëindigd. 

 

De negatieve registratie zorgt er helaas voor dat de hypotheekaanvraag niet door kan gaan, dus verzoek ik u hierbij vriendelijk deze te verwijderen zodat ik mijn hypotheekaanvraag kan afronden de aankomende periode.

 

Ik hoor graag van u op welke manier, en welke gegevens, ik aan moet leveren voor de afhandeling hiervan. 

vriendelijke groet,

Rick

Hallo @Rickets1988 

Als je een krediet hebt lopen bij een kredietaanbieder, dan wordt dit door je kredietaanbieder geregistreerd bij BKR. Als je jouw krediet hebt afgelost, dan geeft de kredietaanbieder dit aan ons door. Daarna blijft nog 5 jaar zichtbaar dat je overeenkomst is beëindigd.

https://www.mijnkredietregistratie.nl/veelgestelde-vragen


Bedankt voor je reactie,

Het gaat in dit geval om een negatieve registratie ivm een achterstand, weliswaar hersteld, die ik zou willen laten verwijderen. Het krediet is reeds beëindigd.

met vriendelijke groet,

Rick 


@Rickets1988 

Een negatieve registratie blijft 5 jaar staan. Ook al hebt u uw lening daarna volledig afbetaald.

Ik lees inderdaad dat je de schuldeiser kunt vragen de negatieve registratie te laten verwijderen.


Klopt, en precies dát wil ik doen 


Hoi Rick, van harte welkom op de Community! Ik snap volkomen dat je van de BKR-registratie af wil zodat je je hypotheekaanvraag kan afronden. Ik heb direct op je e-mailadres gezocht. Gaat het om het oude abonnement met telefoonnummer **91 of **76? Mocht het om een ander oud 06-nummer gaan, zet deze dan even in je profiel. Dan stuur ik je een mail waarin de stappen staan die je kan volgen om bij de juiste afdeling het verzoek neer te leggen. Ik hoor het graag van je! 


Reageer