Skip to main content

[Opgelost] Problemen met mobiel netwerk

[Opgelost] Problemen met mobiel netwerk
Gioia van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img

[Opgelost] Vanwege problemen met twee routers binnen het mobiele netwerk, is er sprake van een storing in de regio Noord-Brabant en Limburg. Klanten van Odido hebben hierdoor mogelijk minder  bereik waardoor bellen of gebruik van mobiele data moeilijker is dan ze van ons gewend zijn. Wij werken momenteel hard om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen. 

 

Update 08:30: Er is een monteur op locatie om de situatie zo snel mogelijk op te kunnen lossen. Zodra er een nieuwe update is zullen we die direct delen.

Update 09:39: De oorzaak is gevonden en momenteel werken we hard aan een oplossing.

Update 10:50: We werken met man en macht aan een oplossing. Excuses voor het ongemak! Als er meer bekend is, zullen we het direct in dit topic delen. 

Update: 11:30: De problemen zijn opgelost! Mocht je nog problemen ervaren met je mobiele netwerk dan dien je je toestel te herstarten. Nogmaals onze excuses voor het ongemak en dank voor jullie geduld.

35 reacties

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 22 mei 2025

Ineens heb ik netwerk uit België, wat hier zo'n 11 kilometer vandaan is. Telefoon heb ik al opgestart maar dat helpt niet


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 22 mei 2025
MaSuMiDi schreef:

Ineens heb ik netwerk uit België, wat hier zo'n 11 kilometer vandaan is. Telefoon heb ik al opgestart maar dat helpt niet

ik had precies het zelfde. Ik zit ook gewoon nog in Nederland en heb de hele ochtend al geen bereik. Ik kan niet eens bellen… zo kan ik niet werken


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9249 reacties
  • 22 mei 2025

Hier in Utrecht geen probleem.


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 22 mei 2025

Ik woon in Maastricht, en heb al sinds tijden dat ik in mijn Odido app zie dat het netwerk denkt dat ik in België ben. Zeer vreemd. 

Ook ik ervaar op dit moment grote problemen met het Odido netwerk op mijn mobiel (gelukkig alleen Odido op mijn mobiel en thuis gewoon good old KPN!). Op mijn mobiel kan ik sinds anderhalf uur (07:00 vanochtend) niet meer bellen / gebeld worden en geen internet. Dus totaal geen service meer. 

 

@Gioia van Odido , wat is de status van deze storing? En graag wil ik hier mijn ongenoegen uiten over de zoveelste storing waar ik eerder geen last van had toen Odido nog Tele2 heette: 

 

  • Om de haverklap is er storing waardoor ik plots traag internet heb
  • Krijg vaker de melding dat ik welkom wordt geheten in België; zover ik weet is Maastricht toch echt nog Nederland 
  • Vandaag (22/05/2025) is het helemaal raak; sinds anderhalf uur al geen internet (Ok; kan gebeuren). Maar kan ook niet bellen of nog erger; gebeld worden. Dit kan echt niet!

 

Hier spreekt dus een gefrustreerde klant; ik heb nog een contract v een maand of 9. Zit er serieus over na te denken om dit gewoon op te zeggen en over te stappen naar KPN; mijn partner zit bij KPN met haar mobiel en ervaart nooit problemen (wij hebben KPN thuis met TV/Internet; ook nooit problemen). 

 

Wat gaan jullie hieraan doen?

 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 22 mei 2025
nizamovic10 schreef:
MaSuMiDi schreef:

Ineens heb ik netwerk uit België, wat hier zo'n 11 kilometer vandaan is. Telefoon heb ik al opgestart maar dat helpt niet

ik had precies het zelfde. Ik zit ook gewoon nog in Nederland en heb de hele ochtend al geen bereik. Ik kan niet eens bellen… zo kan ik niet werken

Dit kan echt niet, tegenwoordig is bellen echt een ‘eerste levensbehoefte’. Zou echt niet mogen gebeuren dat klanten plotseling niet meer kunnen bellen of gebeld worden. Geen internet is vervelend..maar bellen/ gebeld kunnen worden potentieel levensbedreigend..


  • Doet lekker mee
  • 3 reacties
  • 22 mei 2025

Vind het vooral bijzonder dat de storingskaart geen storingen toont.

 

Bewerking: inmiddels wel, maar niet heel duidelijk vind ik.


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8051 reacties
  • 22 mei 2025
Nickes schreef:

Vind het vooral bijzonder dat de storingskaart geen storingen toont.

 

Bewerking: inmiddels wel, maar niet heel duidelijk vind ik.

Dan maar fijn dat ze het hier melden toch? 
In Utrecht werkt alles goed!


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 22 mei 2025

Voor mij de eerste storing, eerste uitval in 7 maanden. (Sinds de start van klik&klaar) 

En op mobiel kan ik me überhaupt geen storing herinneren.

Dus een compliment mag ook wel. Snelheid is ook super! Max. 700mbit op klik&klaar, 500mbit op drukke tijden.


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 22 mei 2025
MaSuMiDi schreef:

Ineens heb ik netwerk uit België, wat hier zo'n 11 kilometer vandaan is. Telefoon heb ik al opgestart maar dat helpt niet

Heb bijna het zelfde, ben huis en netwerk springt op Duits netwerk.  Pas net gezien dat het al vaker gebeurt is. Wat nu?


  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 22 mei 2025

Ik ben al vanaf 06:30 uur niet meer bereikbaar!!! Ik kan geen telefoontjes plegen en heb niet overal toegang tot wifi!!  Zo'n storing mag toch niet zo lang duren!!


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi allemaal, onze excuses voor het ongemak! Onze netwerkspecialisten doen er alles aan om de oorzaak te vinden en het zo snel mogelijk op te lossen! Zodra er meer bekend is, zullen we het meteen delen in dit topic. 

Hi ​@RVDB001 ik wil je graag meer duidelijkheid hierover geven! Woon je toevallig dicht bij de grens? Dan kan het zo zijn dat je simkaart verbinding probeert te maken met de dichtsbijzijnde mast die toevallig in België staat. Vandaar dat je dit ook in de app te zien krijgt. 

De status van de storing is momenteel in onderzoek. Ze zijn met man en macht hard aan het werk om de oorzaak te vinden en het zo snel mogelijk op te lossen. Zoals ik hierboven aangaf, zullen we een update delen als er meer bekend is. Nogmaals, mijn excuses voor het ongemak! 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 22 mei 2025
Audiogek schreef:

Voor mij de eerste storing, eerste uitval in 7 maanden. (Sinds de start van klik&klaar) 

En op mobiel kan ik me überhaupt geen storing herinneren.

Dus een compliment mag ook wel. Snelheid is ook super! Max. 700mbit op klik&klaar, 500mbit op drukke tijden.

Bijzonder; had vorige week nog een storing waar internet snelheid terug was gezet naar de snelheid die je krijg als je bundel op is...


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 22 mei 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hoi allemaal, onze excuses voor het ongemak! Onze netwerkspecialisten doen er alles aan om de oorzaak te vinden en het zo snel mogelijk op te lossen! Zodra er meer bekend is, zullen we het meteen delen in dit topic. 

Hi ​@RVDB001 ik wil je graag meer duidelijkheid hierover geven! Woon je toevallig dicht bij de grens? Dan kan het zo zijn dat je simkaart verbinding probeert te maken met de dichtsbijzijnde mast die toevallig in België staat. Vandaar dat je dit ook in de app te zien krijgt. 

De status van de storing is momenteel in onderzoek. Ze zijn met man en macht hard aan het werk om de oorzaak te vinden en het zo snel mogelijk op te lossen. Zoals ik hierboven aangaf, zullen we een update delen als er meer bekend is. Nogmaals, mijn excuses voor het ongemak! 

@Pharwin van Odido , ik woon aan de Noordkant van Maastricht; dus niet persé heel dicht bij de grens..


mbnn79
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 22 mei 2025

De oorzaak is gevonden, maar het werkt nog altijd niet? 😀 Zijn er nog updates? Zitten al 5 uur zonder netwerk.


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 22 mei 2025
mbnn79 schreef:

De oorzaak is gevonden, maar het werkt nog altijd niet? 😀 Zijn er nog updates? Zitten al 5 uur zonder netwerk.

Ongehoord dit; kan al 5 uur niet bellen of gebeld worden. Zakelijke en persoonlijke afspraken moeten cancellen door deze storing. 

Odido heeft in ieder geval nu 1 klant minder; bizar slecht dat zoiets nog kan gebeuren tegenwoordig.

 


Gioia van Odido schreef:

Momenteel kun je problemen ervaren met het mobiele netwerk. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak én de oplossing. Sorry voor het ongemak!

 

Update 08:30: Er is een monteur op locatie om de situatie zo snel mogelijk op te kunnen lossen. Zodra er een nieuwe update is zullen we die direct delen.

Update 09:39: De oorzaak is gevonden en momenteel werken we hard aan een oplossing.

Update 10:50: We werken met man en macht aan een oplossing. Excuses voor het ongemak! Als er meer bekend is, zullen we het direct in dit topic delen. 

Joh, mijn vader ligt slecht en ik kan niet bellen en mensen kunnen mij niet bereiken! En dat alles vanaf 6:00u deze ochtend! Erg handig dit! Pfff


En hier ook 2 klanten minder!

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 22 mei 2025

I have been using Odido for 8 years now, and I woke up with no signal at all and even not able to call or getting a call so i tried to turn on and off my device over 10times and even I checked payment if i forgot to pay. But there was nothing, it is a very uncomfortable to have this situation since I don’t have wifi at home because I’m using unlimited data. I would love to know what is the problem and i hope to get back.


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 22 mei 2025
Jungmi Yun schreef:

I have been using Odido for 8 years now, and I woke up with no signal at all and even not able to call or getting a call so i tried to turn on and off my device over 10times and even I checked payment if i forgot to pay. But there was nothing, it is a very uncomfortable to have this situation since I don’t have wifi at home because I’m using unlimited data. I would love to know what is the problem and i hope to get back.

Move to another provider.. my partner has KPN and never had issues EVER. Very stable network and also great customer service & support. 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 22 mei 2025

In 2025 zou je toch redundantie verwachten.


mbnn79
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 22 mei 2025

Inmiddels werkt alles weer hier! 😀 Thanks!
Regio: Sittard, Stein, Beek


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 22 mei 2025
mbnn79 schreef:

Inmiddels werkt alles weer hier! 😀 Thanks!

Helemaal niets hier Maastricht. En hz alles het gaat om het mobiele netwerk.


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 22 mei 2025

Back in 043


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi allemaal, we hebben inmiddels vernomen dat de problemen zijn opgelost! Mocht je nog problemen ervaren met je mobiele netwerk, start dan je toestel opnieuw op of reset de netwerkinstellingen. Nogmaals onze excuses voor het ongemak en dank voor jullie geduld! 


ItsNaud
Super User
  • Odido Superuser
  • 131 reacties
  • 22 mei 2025
wvkreg schreef:

In 2025 zou je toch redundantie verwachten.

Odido heeft zeker redundantie ingebouwd, echter weten wij als klanten natuurlijk niet wat er aan de hand was. Tegen bijv. updates in configuraties kun je geen redundantie inbouwen, uiteraard worden deze ook van te voren getest, maar hier kan altijd iets fout gaan. (« wil niet zeggen dat dit ook de daadwerkelijke oorzaak was)

Blijft natuurlijk enorm vervelend dat dit lang heeft geduurd. Wel klasse dat Odido zoveel tussentijdse updates geeft, dat toont wel aan dat ze er bovenop zaten!


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen