Skip to main content

[Opgelost] Problemen met mobiel netwerk

  • 20 november 2024
  • 54 reacties
  • 14167 Bekeken
[Opgelost] Problemen met mobiel netwerk
Gioia van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img

[Opgelost] Momenteel kun je problemen ervaren met het mobiele netwerk. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak én de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte.

 

[Update 09:23 uur] Door de gevolgen van een stroomstoring ondervinden we problemen met ons mobiele netwerk. Onze oprechte excuses voor het ongemak. Het alarmnummer 112 is bereikbaar. Onze technici werken met volle inzet om de oorzaak van de problemen te achterhalen en om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Zodra er nieuwe informatie beschikbaar is, geven we je uiteraard een update in dit topic. 

[Update 10:07 uur] Hierbij een nieuwe update. Het gaat om problemen op een deel van het 3G mobiele netwerk en dus telefoons die alleen 3G hebben of 4G handsets die vast op 3G staan. Klanten met telefoons die ook 4G en 5G hebben, ondervinden geen problemen. 112 is nog steeds bereikbaar voor iedereen. We zijn ondertussen bezig het probleem voor de getroffen klanten zo snel mogelijk op te lossen. Zodra er nieuwe informatie beschikbaar is, geven we ook hier weer een update.

[Update 14:17 uur] De storing op ons 3G mobiele netwerk is momenteel in Oost-Nederland, van Noord naar Zuid, en is voor telefoons die alleen 3G hebben, of telefoons waar 4G of 5G is uitgezet. Uiteraard werken we nog steeds hard aan de oplossing. Mocht je problemen ervaren met 4G of 5G herstart dan je toestel. Let op, het toestel is echt pas herstart zodra je de pincode van je toestel opnieuw hebt moeten invoeren. Heb je problemen met bellen, gebeld worden of sms'en dan heeft dit te maken met de problemen op 3G. Ons advies is om bellen via Wifi in te schakelen tot het probleem is opgelost. Zodra er nieuwe informatie beschikbaar is, geven we ook hier weer een update. 

[Update 17:00 uur] We zien dat de 3G verbinding bij de meeste klanten weer hersteld is. Mocht je nog problemen ervaren, herstart dan je toestel. 

[Update 20:56 uur] De storing op ons 3G mobiele netwerk is volledig opgelost. Onze excuses voor het eventuele ongemak en bedankt voor je geduld. Mocht je toch nog vragen hebben stel ze dan gerust in dit topic. 

54 reacties

kwaad33
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 20 november 2024

Ik kan niet bellen of gebeld worden 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 november 2024

Momenteel valt mijn netwerk weg, ik heb opeens af en toe geen verbinding en dan geeft hij aan "server kan niet verbinden” tijdens een gesprek. Hoop dat je er wat aan hebt :-)


  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 20 november 2024

Storing gaat over de hele mobiele netwerk neem ik aan? Niet alleen bellen.

Mijn internet werkt niet


fluxsystem
  • is een legendarische user
  • 419 reacties
  • 20 november 2024

Ik ervaar op Zakelijk op Maat geen problemen.
Alles werkt voor mij naar behoren


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 20 november 2024

Ik heb helemaal geen netwerk of bereik , ben voor me werk niet eens bereikbaar dit is vervelend aangezien we alles via de telefoon doen .  


Al uren geen bereik. M’n werk staat compleet stil op dit moment… 

Dit is in zuid Limburg. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 20 november 2024

Niet alleen sms’en en bellen… vannacht in Nederland rond 00:15 viel hele netwerk weg.. geprobeerd om handmatig over te schakelen naar ander netwerk.. maar niet mogelijk. Zit nu voor werk in Duitsland, en net bijna een uur geen internet gehad. Waardeloos Odido.. 


  • Debutant
  • 1 reactie
  • 20 november 2024

Hier in apeldoorn werkt het soms even en dan weer geen service verbinding. Kan niet eens de website checken of het wel of niet zou moeten werken, want ook dat werkt nu niet bij odido. 2 stapsverificatie op sms om verbdindingsproblemen te melden is ronduit DOM. Schakel op die stap in het process inloggen of 2staps verificatie via SMS (wat het dus NIET doet) uit.


  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 20 november 2024
laurensromeijn schreef:

Storing gaat over de hele mobiele netwerk neem ik aan? Niet alleen bellen.

Mijn internet werkt niet

Momenteel (10uur in Apeldoorn) lijkt alles weer normaal te functioneren


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 20 november 2024

Ik kan ook niet bellen of internetten, ik heb geen 5G toestel. Sinds vannacht 00:15


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 november 2024
Gioia van Odido schreef:

Momenteel kun je problemen ervaren met het mobiele netwerk. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak én de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte.

 

[Update 09:23 uur] Door de gevolgen van een stroomstoring ondervinden we problemen met ons mobiele netwerk. Onze oprechte excuses voor het ongemak. Het alarmnummer 112 is bereikbaar. Onze technici werken met volle inzet om de oorzaak van de problemen te achterhalen en om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Zodra er nieuwe informatie beschikbaar is, geven we je uiteraard een update in dit topic. 

[Update 10:07 uur] Hierbij een nieuwe update. Het gaat om problemen op een deel van het 3G mobiele netwerk en dus telefoons die alleen 3G hebben of 4G handsets die vast op 3G staan. Klanten met telefoons die ook 4G en 5G hebben, ondervinden geen problemen. 112 is nog steeds bereikbaar voor iedereen. We zijn ondertussen bezig het probleem voor de getroffen klanten zo snel mogelijk op te lossen. Zodra er nieuwe informatie beschikbaar is, geven we ook hier weer een update.

Wat zeg jij nou weer??? Ik heb een iPhone 16 pro en sinds gisteren 00:15 geen enkel streepje bereik. Ik kan niet bellen of gebeld worden en heb ook geen internet. Welke vergoeding staat hierop? Zit al ruim 11 uur zonder bereik en internet.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 20 november 2024

Hier noord Holland  Anna Paulowna ook nog niks  zelfs met 5 g telefoon helemaal niks


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 20 november 2024

Hoop dat het snel opgelost is   Ben zzp   Heb zo geen  contact niks   Klotezooi


Gioia van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Moderator | Mobiel
  • 143 reacties
  • 20 november 2024

Hi ​@George01, ​@zack99 en ​@Schot73

 

Willen jullie mij een privébericht sturen met jullie mobiele nummer, volledig adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer? Dan ga ik dit verder voor jullie onderzoeken! 

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 20 november 2024
Gioia van Odido schreef:

Momenteel kun je problemen ervaren met het mobiele netwerk. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak én de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte.

 

[Update 09:23 uur] Door de gevolgen van een stroomstoring ondervinden we problemen met ons mobiele netwerk. Onze oprechte excuses voor het ongemak. Het alarmnummer 112 is bereikbaar. Onze technici werken met volle inzet om de oorzaak van de problemen te achterhalen en om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Zodra er nieuwe informatie beschikbaar is, geven we je uiteraard een update in dit topic. 

[Update 10:07 uur] Hierbij een nieuwe update. Het gaat om problemen op een deel van het 3G mobiele netwerk en dus telefoons die alleen 3G hebben of 4G handsets die vast op 3G staan. Klanten met telefoons die ook 4G en 5G hebben, ondervinden geen problemen. 112 is nog steeds bereikbaar voor iedereen. We zijn ondertussen bezig het probleem voor de getroffen klanten zo snel mogelijk op te lossen. Zodra er nieuwe informatie beschikbaar is, geven we ook hier weer een update.

Ik heb ook nog steeds geen solide verbinding, test SMS komt niet binnen, sms verzenden en uitgaand bellen lukte net wel en nu weer niet. Met 4G omgeving Venlo


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 20 november 2024

Hoi, hier kan ik inmiddels weer bellen, maar sms ontvangen of versturen blijft uit. Ook de 5g data verbinding via de lan kabel (modem naar tv) verloopt niet optimaal, het vreemde is dat de wifi wel stabiel is. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 20 november 2024

I too do not have internet, call or SMS service since today morning. I have a 5G phone too


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 20 november 2024

Ik heb net mijn mobiel herstart, en nu lijkt het erop dat alles weer werkt! Ik zie nu weer 4G staan en ik kan bellen en internetten.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8718 reacties
  • 20 november 2024
George01 schreef:

Ik heb net mijn mobiel herstart, en nu lijkt het erop dat alles weer werkt! Ik zie nu weer 4G staan en ik kan bellen en internetten.

Dat is altijd een goed idee om even te doen.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 20 november 2024

Bijzonder dat jullie aangeven enkel 3G toestellen treft.. heb een iPhone 13.. en heb de problemen ook. Gewoon waardeloos, te vaak wat mis met het netwerk. Na me contract einde volgende maand, mooi over naar Vodafone. Sinds tele2 Odido is een en al problemen 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 20 november 2024

Hier ook nog steeds niks. Geen internet en geen bellen. Ondanks ik 5g heb. Ook de telefoon al meerdere malen opnieuw opgestart. Werkt niet helaas 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 20 november 2024

Mobiel bellen werkt hier ook nog steeds niet.

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 20 november 2024

Leuk ook als je afhankelijk bent van een app om  het hek v.d. parkeergarage te bedienen! 


  • is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 20 november 2024

@Gioia van Odido ik heb net ook een eigen topic gestart, het is niet alleen 3G. De Klik&Klaar verbindingen op 5G zijn ook geraakt. Nog wel up maar veel packetloss sinds de start van de verstoringen.

Ik kwam dit plaatje tegen wat het heel duidelijk illustreert.

 

 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 20 november 2024

From yesterday evening, my IPhone is working like crazy. I am using two eSIM , a Spanish eSIM card, and a Dutch eSIM card. My Odido connection is lost each 30/40 minutes. Moreover, I lost the visual voice mail access, and all the sms I send to 1233 are not working.

But I am very worried about It seems my device is not located in the NL???? My device looks located in US. All my apps are “located”in US, my IP is based in US, and all the web searches I do, all the results I get are based in US and …. Mexico?????? I can’t receive any call or sms because I don’t need roaming data inside the NL of course, but just when I turn on roaming data inside the NL I can receive calls and sms

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen