Skip to main content

Ik ben gisteravond rond 20 uur gebeld door een mobiel telefoonnummer die aangaf dat ik hem 5 minuten geleden gebeld zou hebben. Ik kende het nummer niet en ik heb voor de zekerheid gekeken of ik perongeluk een broekzakbelletje had gedaan, maar dat was niet het geval. Op de een of andere manier heeft diegene een gemiste oproep gehad van mij. Degene die mij belde was geen scammer of een grapjas, het was echt een onschuldig telefoontje van iemand die een gemiste oproep had. 

Twee minuten later gebeurd exact hetzelfde bij een vriendin van mij die ook een Odido mobiel abonnement heeft. Hierdoor denk ik dat het op de een of andere manier door een technische storing komt, bij Odido of bij de tegenpartij. 

Ik hoor graag of u bekend ben met deze storing. Ik vond het niet leuk om mee te maken en ik wil niet dat het in de toekomst weer gebeurd. Daarom vraag ik u om de oorzaak te achterhalen en dit op te lossen. 
 

 


 

 

Ik denk dat dit een gevalletje spoofing is! Valt vrij weinig aan te doen.. Gaat na een tijdje wel weer over. Nieuw nummer vragen kan, maar is weer rigoureus gezien iedereen jou met dit nummer kent. En ja, ook met dat nummer kun je weer slachtoffer worden..


Dit is niet te voorkomen, je kunt op (buitenlandse) websites gewoon een telefoongesprek opzetten met elk willikeurig nummer om mee ut te bellen.  Maar kost wel geld, dus waarschijnlijk iemand die jou beetje wil pesten? Als je dit wilt voorkomen kun je nog wel een ander telefoonnummer op je abonnement aanvragen bij Odido.


Reageer