Hoi Floren, van harte welkom op de Community en tof dat je 3 maanden op reis bent in Azië! Grappig; je komt precies terug op mijn verjaardag. Nummerbehoud in het buitenland gaat bijna altijd wel goed, maar we raden het zoveel mogelijk aan om nummerbehoud in Nederland plaats te laten vinden, zodat we 100% zeker zijn dat het goed gaat. Als je wil kan ik nummerbehoud uitstellen tot 23 of 24 december. Vul dan je 06-nummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN nog in in je profiel. Als we nummerbehoud uitstellen, blijft je huidige abonnement van Simpel tot die tijd doorlopen en kan je daar nog 3 maanden gebruik van maken. Laat me maar weten wat je wil doen!
Belangrijk: Als je het me voor 12:30 uur laat weten, kan ik het nog voor je doen. Daarna ben ik afwezig en dan zou je het nog via Facebook, X of de telefonische klantenservice kunnen regelen.
Hi,
Bedankt voor je reactie! Gelukkig was het mijn vader gisteren gelukt om de klantenservice te bellen. Zij hebben het nummerbehoud uitgesteld tot 27 december. Echter dacht ik dat daaruit bleek dat ik dan wel maandag mijn simkaart moet verwisselen als mijn Simpel abonnement verloopt en dat ik dus vanaf maandag het tijdelijke nummer van Odido kan gebruiken. Maar nu zeg jij dat het anders zit. Hoe werkt dat precies? Welke simkaart moet ik nu komende twee maanden gebruiken (en betalen)?
Hoi Floren, geen dank! Fijn om te lezen dat nummerbehoud is uitgesteld tot aan 27 december. Dan hoef je je nergens zorgen om te maken. Ik zie het inderdaad ook in het systeem staan. Omdat je abonnement bij ons nu op 27 december start, behoud je je huidige abonnement van Simpel tot aan die datum. Je abonnement van Simpel gebruik je in combinatie met je huidige simkaart van Simpel. Rond de 27e houden we je per SMS op de hoogte over nummerbehoud en hoelaat het precies plaatsvind. Vaak gebeurd dit in de ochtend. Zodra je merkt dat je dan geen verbinding meer hebt op je huidige simkaart van Simpel plaats je je nieuwe simkaart van ons in je toestel en dan is alles in orde. Vanaf dat moment gaat je nieuwe abonnement bij ons in. Dus geen zorgen, de komende 2 maanden gebruik je je simkaart van Simpel en betaal je alleen voor Simpel. Ik hoop dat het zo duidelijk is. Maar als je nog vragen hebt dan weet je me te vinden!