Skip to main content

Hi,

Ik ben kortgeleden overgestapt van Simpel naar Odido, omdat mijn abonnement afliep. Het overgaan en nummerbehoud gebeurt per maandag 21 oktober. Ik ben momenteel drie maanden op reis in Azië en pas 23 december terug in Nederland. Nu kreeg ik opeens een sms dat het nummer niet kan worden overgezet in het buitenland, iets waar ik eerder nog niet over geïnformeerd was. Ik heb de nieuwe simkaart van Odido meegenomen op reis. Wat moet ik nu doen? Is er een mogelijkheid dat nummerbehoud toch gewoon goed gaat? Moet ik nummerbehoud uitstellen tot terugkomst? Kan ik dan in de tussentijd wel de huidige sim + telefoonnummer van Odido gebruiken? Ik hoor het graag!

Groetjes,

Floren

Hoi Floren, van harte welkom op de Community en tof dat je 3 maanden op reis bent in Azië! Grappig; je komt precies terug op mijn verjaardag. Nummerbehoud in het buitenland gaat bijna altijd wel goed, maar we raden het zoveel mogelijk aan om nummerbehoud in Nederland plaats te laten vinden, zodat we 100% zeker zijn dat het goed gaat. Als je wil kan ik nummerbehoud uitstellen tot 23 of 24 december. Vul dan je 06-nummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN nog in in je profiel. Als we nummerbehoud uitstellen, blijft je huidige abonnement van Simpel tot die tijd doorlopen en kan je daar nog 3 maanden gebruik van maken. Laat me maar weten wat je wil doen! 😊

Belangrijk: Als je het me voor 12:30 uur laat weten, kan ik het nog voor je doen. Daarna ben ik afwezig en dan zou je het nog via Facebook, X of de telefonische klantenservice kunnen regelen.


Hi,

 

Bedankt voor je reactie! Gelukkig was het mijn vader gisteren gelukt om de klantenservice te bellen. Zij hebben het nummerbehoud uitgesteld tot 27 december. Echter dacht ik dat daaruit bleek dat ik dan wel maandag mijn simkaart moet verwisselen als mijn Simpel abonnement verloopt en dat ik dus vanaf maandag het tijdelijke nummer van Odido kan gebruiken. Maar nu zeg jij dat het anders zit. Hoe werkt dat precies? Welke simkaart moet ik nu komende twee maanden gebruiken (en betalen)?


Reageer