Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe esim op alternatief mail adres

  • 13 July 2024
  • 7 reacties
  • 83 Bekeken

Hoi, mijn telefoon is kapot gegaan terwijl ik in Mexico ben en ik heb dus een nieuwe esim nodig. Ik kan echter niet inloggen op mijn odido en mijn mail vanwege 2 factor authentificatie. 

Kan ik ee  nieuwe esim bestellen en deze laten opsturen naar >aangepast door moderator, plaats a.u.b. geen privégegevens openbaar] 

7 reacties

Hoi, vorige week heb ik nog contact met jullie gehad via de chat. Hier hebben ze beloofd om een nieuwe normale simkaart op te sturen. Deze is (nog) niet aangekomen. Ondertussen heb ik nog steeds geen toegang tot mijn telefoonnummer en alle accounts die via 2fa hieraan gekoppeld zijn. Zou ik alsjeblieft iemand kunnen machtigen die voor mij de simkaart in een odido winkel kan ophalen?

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Xjx7sjxx8wkf7  Jij had je abonnement toch 7 maanden terug opgezegd? annulering hangt vast in het systeem.

In de Shops geven ze geen sim mee aan iemand andere dan jijzelf. (Dit wegens diefstal van telefoons enz.)

De moderators helpen je verder maar sturen vast geen E-Sim naar een ander e-mailadres zonder dat ze zeker weten dat jij bent wie je zegt te zijn.😊 

Wacht even af op hulp van de moderators. 

Fijne avond

 

De annulering ging over het internet thuis abbonnement dit over mobiel.

Een andere Nederlandse provider heeft me na het sturen van een foto van mijn paspoort een eSim kunnen sturen via mijn alternatief mailadres. De eSim heb ik daarna via iDin (of hoe het ook heet) kunnen activeren.

Ik snap absoluut niet waarom je een eSim bij odido alleen kan activeren als je berichten op dat nummer kunt ontvangen. Het voordeel van een eSim is toch juist dat je je nummer eenvoudig naar een ander toestel kunt verplaatsen als je toestel bijvoorbeeld is gestolen.

Via de chat van odido kan ik wel mijn adres wijzigen (mijn adres wijziging van vorig jaar oktober/november was niet verwerkt) en dan mijn simkaart daarna toe sturen. Dat postNL deze dan niet bezorgd is natuurlijk niet per se de schuld van Odido maar ik verwacht wel een betere oplossing dan 'we proberen het gewoon nog een keer' waarna we weer een week verder zijn.

Als ik iemand stuur om de simkaaer in de winkel op te halen. Kan ik natuurlijk even videobellen en mijn paspoort laten zien zodat duidelijk is dat ik ermee akkoord ga.

Reputatie 7
Badge +14

Blijft allemaal super fraude gevoelig. Een foto van een paspoort kun je zo makkelijk aanpassen.  Via social engineering zijn al heel wat klanten de dupe geworden van een sim die opeens bij een oplichter terecht kwam en met sms credentials fraude pleegde.

Reputatie 2

Blijft allemaal super fraude gevoelig. Een foto van een paspoort kun je zo makkelijk aanpassen.  Via social engineering zijn al heel wat klanten de dupe geworden van een sim die opeens bij een oplichter terecht kwam en met sms credentials fraude pleegde.

Dat eerste klopt. maar i.c.m. IDIN is het ideaal en niet zo eenvoudig. En anders heeft iemand dus toegang tot en je paspoort, en je volledige telefoon en je internetbankieren-app. 

Het enige nadeel is dat als je je telefoonnummer als 2F instelt voor alles (zou mij nooit gebeuren😏) dan ben je redelijk fucked ja.

Reputatie 7
Badge +14

@Xjx7sjxx8wkf7 Ik als klant zou niet blij zijn als iemand ging videobellen in een openbare shop (maar dat is mijn mening) Dus ineens een ander adres en een andere mail? Met de tegenwoordige diefstallen is dat super gevoelig. 
Als ik Odido bel en verandering wil vragen ze mij om een afgesproken wachtwoord zodat ze zeker weten dat ik het ben. Voor mij werkt dat echt goed.

Hoe dan ook je moet wachten op de moderators. 


Waarom koop je niet tijdelijk een prepaid kaart tot je weer in NLD bent?

 

Omdat in mijn nummer voor 2FA nodig heb.

Reageer