Skip to main content
Beantwoord

Help. Mobiel abo niet op mijn naam wel van mijn rekening

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Verblind door liefde en vertrouwen heb ik iets gedaan waar ik hopelijk geen spijt van krijg. Iemand heeft een telefoon aangeschaft in combi met abo en verzekering (looptijd 2 jaar) en deze wordt afgeschreven van mijn bankrekening. Abo loopt bijna af en ik wil dat het stopzetten maar…ik heb geen toegang tot ‘mijn odido’ (heet dat zo nu?). Hoe moet ik dit aanpakken? Ik wil persoon in kwestie vragen om het over te zetten op eigen rekening maar ik vrees dat dat niet gaat gebeuren. Maar ik wil ook niet de sjaak zijn en hier nog langer aan vastzitten en ook geen risico lopen dat er (moedwillig of niet) extreme kosten op gemaakt gaan worden. Wat kan ik doen om dit te stoppen en mezelf te beschermen. Ik neem aan dat ik wel ‘baas over mijn eigen rekening’ ben toch? Abo loopt af 18 april dat heb ik keurig uitgezeten maar nu is het mooi geweest. 
dank alvast voor jullie hulp en reacties 

Ps reacties van hoe stom deze zet van mij is geweest zijn niet nodig daar ben ik me vol van bewust. Hard lesson learned… 😬

Beste antwoord door eric

hoi ​@SassaS ,

Als jij dus eigenaar bent van het abonnement, dus jouw naam/rekeningnummer, dan kun je dat abonnement gewoon opzeggen. Dat je het hebt “uitgeleend” aan een ander gaat niemand wat aan.

Opzeggen kan alleen via de klantenservice, bel daarvoor 0800-0092. Aangezien jij alle verificatievragen zult kunnen beantwoorden is toegang tot my-odido niet nodig. Er geldt wel een opzegtermijn van 1 maand. Dus als je ze vandaag belt stopt het per 3-5-2025.

Bekijk origineel

4 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7952 reacties
  • 3 april 2025

Goedemorgen ​@SassaS Vul in je profiel al de gegevens in zover als je weet waar dit over gaat. (Zie mijn onderschrift) uiteraard de persoon in kwestie zeggen dat dit stopt en je geen toestemming meer wil geven. Misschien je banknummer blokkeren voor Odido rekening met een nieuw abonnement? 
Eerlijk gezegd zou ik het ook even niet weten.

Wacht de reactie van de moderators even af zou ik zeggen, misschien hebben zij een idee!

Succes

• Auteur
  • 2 reacties
  • 3 april 2025
Cristien schreef:

Goedemorgen ​@SassaS Vul in je profiel al de gegevens in zover als je weet waar dit over gaat. (Zie mijn onderschrift) uiteraard de persoon in kwestie zeggen dat dit stopt en je geen toestemming meer wil geven. Misschien je banknummer blokkeren voor Odido rekening met een nieuw abonnement? 
Eerlijk gezegd zou ik het ook even niet weten.

Wacht de reactie van de moderators even af zou ik zeggen, misschien hebben zij een idee!

Succes

dank je wel Christien. Ik zal gegevens verder invullen had dat niet gedaan omdat telefoonnummer en naam niet overeenkomen dus dat geeft misschien wat issues. Had wel laatste digits van m’n rekeningnummer erin gezet. Ik zal het verder aanvullen nog. 
bedankt nogmaals voor meedenken en je reactie! Zeer gewaardeerd 

mooie dag 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8877 reacties
  • Antwoord
  • 3 april 2025

hoi ​@SassaS ,

Als jij dus eigenaar bent van het abonnement, dus jouw naam/rekeningnummer, dan kun je dat abonnement gewoon opzeggen. Dat je het hebt “uitgeleend” aan een ander gaat niemand wat aan.

Opzeggen kan alleen via de klantenservice, bel daarvoor 0800-0092. Aangezien jij alle verificatievragen zult kunnen beantwoorden is toegang tot my-odido niet nodig. Er geldt wel een opzegtermijn van 1 maand. Dus als je ze vandaag belt stopt het per 3-5-2025.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 7 april 2025
eric schreef:

hoi ​@SassaS ,

Hoi Eric, 

dank je wel voor je reactie. Mijn naam staat niet op het contract van Odido maar ik kan denk ik wel zo goed als alle nodige info geven en aantonen dat het rekeningnummer waar het op afgeschreven wordt van mij is. Denk dat het inderdaad goed is om gewoon met Klantenservice contact op te nemen om eea te regelen. Dank je wel voor het meedenken en verstrekken van info! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen