Skip to main content
Beantwoord

Één telefoonnummer op twee toestellen

• 11 februari 2025
  • 4 reacties
  • 69 Bekeken

• is een Master Poster
  • 16 reacties

In toenemende mate moet bij websites een code die per sms wordt verstuurd gebruikt worden om in te loggen. Bij websites die je samen met je partner gebruikt kan dat erg onhandig zijn omdat de code verstuurd wordt naar één telefoonnummer. En dus ook naar één toestel.

Althans dat is te doen gebruikelijk.

Vraag: is het mogelijk om één telefoonnummer op twee toestellen actief te hebben? Met een dual sim kan je dan op één toestel een eigen nummer en een gezamenlijk nummer hebben… 

Dit als alternatief voor de drastische oplossing: een derde toestel in gebruik nemen voor gezamenlijk gebruik (die weer niet fysiek gedeeld kan worden)...

Beste antwoord door eric

Hoi ​@m bosma 

1 van de duo sims kan maar tegelijkertijd actief zijn. Mocht je ze toch alle 2 aanzetten, dan krijgt alleen de sim die het laatst zich bij het netwerk heeft gemeld het gesprek of sms. Maar als je de 2e sim in je iphone alleen even aanzet voor het ontvangen en dan weer uit lijkt dit een prima oplossing.

Ps.. de duo sim kan alleen als fysieke sim. Je primaire sim moet dus een esim zijn in een iPhone. 

Bekijk origineel

4 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8973 reacties
  • 11 februari 2025

Hoi ​@m bosma 

Neem dan een klein abonnement in combinatie met een DUO sim.

De duo sim zijn 2 sims die identiek zijn aan elkaar. Er kan er echter maar 1 tegelijk correct actief zijn in het netwerk. 

Dus, stop allebei 1 van de duo sims in je dualsim toestel. Als je een sms code moet ontvangen, dan zet je de 2e sim op AAN. Het netwerk ziet deze sim actief komen en zal daar de sms op afleveren.  Daarna zet jij die sim weer UIT. Je partner kan hetzelfde doen als die een smscode op het gezamenlijke 06 nummer moet ontvangen!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 11 februari 2025

Voor mijn begrip:

• op mijn iPhone zet ik twee sims: eentje met mijn eigen nummer en één helft van de duo sim met een ander nummer
  • mijn partner doet hetzelfde, twee sims; een eigen nummer en de andere helft van de duo
  • maar: beide sims op de resp. toestellen kunnen niet tegelijk actief zijn, handmatig moet er geschakeld worden.

Correct?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8973 reacties
  • Antwoord
  • 11 februari 2025

Hoi ​@m bosma 

1 van de duo sims kan maar tegelijkertijd actief zijn. Mocht je ze toch alle 2 aanzetten, dan krijgt alleen de sim die het laatst zich bij het netwerk heeft gemeld het gesprek of sms. Maar als je de 2e sim in je iphone alleen even aanzet voor het ontvangen en dan weer uit lijkt dit een prima oplossing.

Ps.. de duo sim kan alleen als fysieke sim. Je primaire sim moet dus een esim zijn in een iPhone. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 11 februari 2025

ok.. bedankt

mijn vraag is beantwoord

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen