Skip to main content

Hoi, 

Bij mijn nieuwe abbo is een eSIM geleverd met een tijdelijk nummer. Mijn eigen 06-nummer is keurig geporteerd, maar mijn toestel (Pixel 8 Pro) laat in diverse menu's nog steeds het tijdelijke nummer van de eSIM zien. Aanpassen daarvan kan niet, zo lijkt het. 

Is de enige oplossing een nieuwe eSIM opvragen in de Odido-app? 

@stoerebink Reset de netwerkinstelling en booten jouw telefoon opnieuw zou helpen de juiste 06-nummer te krijgen.

Nee. Want het nummer zit vast aan de eSIM 

@ccnl Nee, het nummer zit vast aan de toegewezen nummer van odido en je kan deze nummer ook niet zelfs wijzigen, alleen jouw telefoon gebuikt de in het begin tijdelijke nummer om weer te geven. Indien de 06-nummer al geactiveerd is (je kan bellen naar deze nummer), moet je de netwerkinstelling resetten om de tijdelijke nummer uit het geheugen te wissen. Esim is niet anders dan fysieke sim, op de fysieke sim is jouw nummer ook niet opgeslagen.

Gedaan wat je zei: 

- netwerkinstellingen gereset

- herstart. 

Resultaat: nog steeds het oude nummer. 

Gedaan wat je zei: 

- netwerkinstellingen gereset

- herstart. 

Resultaat: nog steeds het oude nummer. 

Dan is jouw 06-nummer nog niet geactiveerd. Deze wijziging moet vanuit Odido gedaan worden.

Kijk maar:

Mijn eigen nummer volgens de Odido-app:

En dit geeft mijn Pixel 8 Pro weer bij de Sim-instellingen:

Dan is jouw 06-nummer nog niet geactiveerd. Deze wijziging moet vanuit Odido gedaan worden.

Mwoah. Daar bel ik al drie maanden mee. 😉

Mwoah. Daar bel ik al drie maanden mee. 😉

In dit geval kan je gewoon op het symbol van de Odido e-sim kliken en de weergave van de nummer bewerken naar de juiste nummer. Het is alleen de weergave voor jouzelf, de juiste nummer weergave voor de ontvanger wordt bij Odido meegegeven onafhankelijk wat je in jouw telefoon ook opslaat.

Nee, zoals gezegd: dat kan dus niet, in elk geval niet op mijn Pixel 8 Pro. 

Ik waardeer je pogingen om te helpen, maar het werkt niet of klopt niet. Sorry 😔 

Nee, zoals gezegd: dat kan dus niet, in elk geval niet op mijn Pixel 8 Pro. 

Ik waardeer je pogingen om te helpen, maar het werkt niet of klopt niet. Sorry 😔 

Jawel, klik op Odido dan kom een venster met veel velden, bij het veld telefoonnummer klik erop en je kan bewerken

Nee. Dat veld kun je niet aanklikken. 

Nee. Dat veld kun je niet aanklikken. 

Wat raar, zelfs de naam (in hetzelfde venster) kan je wijzigen.

https://support.alosim.com/hc/en-us/articles/24039965182989-How-to-label-your-eSIM-on-your-Google-Pixel

Ja inderdaad, maar niet het nummer. 

(Zoals ik al de hele tijd probeer duidelijk te maken in deze discussie...)

@stoerebink Ik kan wel alle naam/nummer wijzigen. Dus het ligt aan jouw telefoon. Alleen de provider naam iets eronder kan ik niet wijzigen.

Hi ​@stoerebink, wel zo fijn als je eigen vertrouwde nummer wordt weergegeven, laten we samen naar een oplossing kijken! Als je eigen nummer is geporteerd naar ons toe en als je er gebruik van maakt, zou een nieuwe eSIM geen verschil moeten maken. Je kunt het natuurlijk altijd proberen. Als ik je verhaal zo lees, vermoed ik dat het aan je toestel ligt. Ik lees dat je al een herstart hebt gedaan en ook de (netwerk)instellingen hebt gereset. Heel goed! Kun je alleen nog controleren of er toevallig een software-update van je toestel gedaan moet worden? Dat zou het eventueel ook nog kunnen zijn. Anders denk ik dat je het sowieso kunt proberen met een nieuwe eSIM, al weet ik niet of dit het verschil gaat maken. 

Graag wil ik met je meekijken bij je abonnement of alles voor je eSIM goed staat ingesteld. Alleen zie ik dat het klantnummer uit je profiel niet het juiste klantnummer is (dit is namelijk een inactief abonnement).  Kun je je eigen nummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kijk ik daarna gelijk met je mee! 

Kun je je eigen nummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kijk ik daarna gelijk met je mee! 

Gedaan, zie ook je PM

@stoerebink Top, thanks voor het sturen van je PM! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat alles goed ingesteld staat en dat er ook geen bijzonderheden te zien zijn. Ik vermoed dus dat het echt aan je toestel ligt. Je kunt het natuurlijk proberen met een nieuwe eSIM en ik hoop dat dit de oplossing biedt. Zo niet, dan zal het vermoedelijk echt aan je toestel liggen en kun je het beste contact opnemen met de fabrikant van je toestel. 

Een nieuwe fysieke simkaart/eSIM kun je heel gemakkelijk bestellen via je Mijn Odido account. De activatie kun je dan heel gemakkelijk in orde maken middels een sms-verificatie naar je oude nummer of via iDIN (bankverificatie). Het zou eventueel ook aan de koppeling van een eSIM met je toestel kunnen liggen. Je kunt desnoods ook een nieuwe fysieke simkaart bestellen als je dit zou willen. Wellicht dat dat het probleem oplost! 

Ik zou zeggen, probeer het eerst met een nieuwe eSIM en als dat geen verschil geeft, probeer het dan met een nieuwe fysieke simkaart. 

Laat je weten of het met een nieuwe simkaart is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

Reageer