Skip to main content

Beste,

Al jaren fan van Odido/T-mobile, maar bij mijn laatste shop bezoek tóch een gek gevoel.

Afgelopen donderdag heb ik mijn abonnement verlengd (met toestel) in een Odido shop. Nu werd mij verteld dat ik (toevallig?) het allerlaatste toestel had van dit model, maar dat deze over is gebleven van een online order die nooit is opgehaald. Hierdoor zat er dus nog wel een Chubb verzekering aangekoppeld, die ik zelf maar even moest annuleren binnen 2 weken.

Mijn vraag:

Is dit mogelijk, of heeft deze medewerker maar gewoon stiekem een verzekering erbij afgesloten om zijn targets te halen?

en zo ja, waarom?

Alvast bedankt voor jullie respons!

Met vriendelijke groet,

Peter

Hoi Peter, superleuk om te lezen dat je al jaren fan bent en ook nu weer met je verlenging met een nieuw toestel bij ons blijft! Dat klinkt inderdaad wel apart. Hoe dat precies zit, zoek ik heel graag voor je uit. Op je klantnummer kom ik uit op een 06-nummer **09. Gaat het om dit nummer? Zet je je postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? En heb je ook je ordernummer voor me? Dan ga ik er meteen voor je mee aan de slag! 😊

Hey Marciano,

Bedankt voor je antwoord!

Ik heb mijn profiel even aangepast en het ordernummer heb ik er even bij gezocht; 224797907

Succes met de zoektocht!

Met vriendelijke groet,

Peter

Hoi Peter, jij ook bedankt voor het invullen van je profiel en het doorgeven van je ordernummer! Ik heb je bestelling erbij gepakt en ik zie dat er inderdaad een Chubb verzekering Uitgebreid bij zit. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit eerder heb gehoord dat er al een Chubb verzekering aan een toestel gekoppeld staat, dus iets gaat daar niet helemaal lekker. Mijn excuses hiervoor. Wat betreft de verzekering. Ik kan deze niet voor je opzeggen. Ik moet je vragen om dit zelf te doen. Dit kan via de website van Chubb. Of per mail naar vraag@chubbverzekering.nl onder vermelding van het polisnummer en mobiele nummer. Of telefonisch via 0348 - 462 845. Laat je het me weten of het is gelukt?

Wat betreft de collega in de shop. Ik heb de collega gemaild met de vraag om meer uitleg, in de hoop dat dit in de toekomst niet meer zal gebeuren. Nogmaals excuses voor dit ongemak en ik hoor graag van je of het is gelukt om de verzekering op te zeggen!

Hoi Peter, jij ook bedankt voor het invullen van je profiel en het doorgeven van je ordernummer! Ik heb je bestelling erbij gepakt en ik zie dat er inderdaad een Chubb verzekering Uitgebreid bij zit. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit eerder heb gehoord dat er al een Chubb verzekering aan een toestel gekoppeld staat, dus iets gaat daar niet helemaal lekker. Mijn excuses hiervoor. Wat betreft de verzekering. Ik kan deze niet voor je opzeggen. Ik moet je vragen om dit zelf te doen. Dit kan via de website van Chubb. Of per mail naar vraag@chubbverzekering.nl onder vermelding van het polisnummer en mobiele nummer. Of telefonisch via 0348 - 462 845. Laat je het me weten of het is gelukt?

Wat betreft de collega in de shop. Ik heb de collega gemaild met de vraag om meer uitleg, in de hoop dat dit in de toekomst niet meer zal gebeuren. Nogmaals excuses voor dit ongemak en ik hoor graag van je of het is gelukt om de verzekering op te zeggen!

Dankjewel Marciano,

Het is dus net zo vaag als dat ik al had gedacht..

Ik heb Chubb een mail gestuurd en zal donderdag (als ik vrij ben) nog even bellen voor de zekerheid. Ik hou je op de hoogte!

Met vriendelijke groet,

Peter

Beste Marciano,

Ik heb bevestiging gehad van Chubb dat de verzekering weer is opgezegd. dank voor je hulp daarmee!

Ik ben benieuwd wat er uit rolt bij je collega's in de shop.

Met vriendelijke groet,

Peter

Goedemorgen Peter, superfijn dat het al is gelukt om de verzekering op te zeggen en uiteraard graag gedaan! Ik heb zojuist ook reactie ontvangen van mijn collega uit de shop. Mijn collega gaf aan dat zij klanten nooit verplichten om een verzekering af te sluiten in de winkel en dat het inderdaad niet mogelijk is dat er een verzekering gekoppeld staat aan het telefoon. Hij geeft inderdaad aan dat het toestel een geannuleerd toestel was voor vrije voorraad waardoor deze niet meer besteld hoefde te worden. Wat ik uit zijn reactie begrijp is dat hij wel heeft benoemd dat dit toestel er inderdaad een verzekering bij had genomen, voor hem om uit te stralen dat dit voor duurdere toestellen, zoals de Google Pixel 9, wel aan te raden is. Zou het hier wellicht om miscommunicatie kunnen gaan? Hierbij ook excuses vanuit de shop medewerker. De collega en zijn manager hebben het er in ieder geval ook zeker over gehad en we hopen dit in de toekomst te voorkomen.

Hee Marciano,

Bedankt voor al je vlotte reacties!

Je collega heeft enkel benoemd dat deze verzekering al gekoppeld zat aan dit toestel, het was niet een advies om deze erbij te nemen zoals normaal gesproken wel gevraagd wordt. Dit keer was het echt een mededeling.

Maar goed, alles is opgelost, dus zoals gewoonlijk ben ik wederom tevreden met de goede service van jullie!

Nogmaals dank voor je hulp en een fijn weekend gewenst!

Groet,

Peter

"Zou het hier wellicht om miscommunicatie kunnen gaan?”

Wat een lompe opmerking.

Oftewel: of je liegt, of je bent te dom om het verschil tussen een vrije keuze en verplicht te begrijpen.

Nee, klant is gewoon broodje onzin verkocht. Weet je wat je je af moet vragen? Krijgen de winkelverkopers commissie of targets voor die verzekeringen? Wedden dat dat het geval is?

Heel teleurstellend, dat men denkt empathie toe te passen door het suffe intro zinnetje "superfijn dat het al is gelukt...” maar dat is een lege opmerking als even later niks fout of zelfs vergissing aan de kant van de winkel/Odido kan worden overwogen maar de schuld keihard bij de klant neer wordt gelegd.

Goedemiddag Peter, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! Uiteraard graag gedaan en jij ook bedankt voor de terugkoppeling. Ik geef de feedback nogmaals door aan mijn collega's in de shop, zodat het toch duidelijk bij ze is. Ik ben blij om te lezen dat je weer tevreden bent met de service. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De Community en ik staan voor je klaar. Voor nu wens ik je nog een hele fijne dag!

Reageer