Skip to main content
Sticky

Bescherm je gegevens met tweestapsverificatie (2FA)

Toon eerste reactie

36 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi @Arthurl, probeer je dit via de app of via de webversie? Kun je het (nogmaals) proberen via de webversie? Verneem graag of het nu wel lukt!

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 23 november 2023

Hi Marciano,

ik heb het zowel via de App als via de webversie geprobeerd. Het lijkt erop dat bij het instellen van de 2FA geen rekening is gehouden met Data-only abbonnementen voot tablets. Zowel via de App als via de webversie krijg bij ‘bestaand abonnement toevoegen de keuze uit Mobiel / Internet / Prepaid / 4G voor thuis. Bij invoeren van mijn 06-nummer voor de sim krijg ik de melding: Je krijgt binnen een paar seconden een code op 06xxx. Die code kan ik dus niet ontvangen met mijn data-only abonnement.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi @Arthurl, fijn dat je beide hebt geprobeerd! Het 06-nummer dat ingesteld staat is wel van jou? Ontvang je daar geen code op? Stuur je mij even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer, de laatste 4 cijfers van je IBAN en het e-mailadres waarmee je inlogt op Mijn Odido voor je Data-only? Dan duik ik er voor je in!

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 562 reacties
  • 7 september 2024

Blijkbaar hebben wij hier Mijn Odidio nog nooit geopend en nu bij het inloggen wordt direct om het activeren van de 2-staps verificatie gevraagd. Echter komt er helemaal geen email binnen (en valt het me nu ook op dat er eigenlijk nooit email binnenkomt van Odido. Één enkele keer ergens in maart over werkzaamheden maar nooit over facturen oid waar dat bij T-Mobile en Vodafone daarvoor wel het geval was). Net een nieuw account aangemaakt met een ander email adres en daar komt wel vrijwel direct een email van Odido binnen maar als ik dit internet abo wil koppelen wordt er ook eerst een verificatie naar onderstaand email adres verstuurd welke ook niet aankomt. Maar het is de bedoeling dat gewoon het oorspronkelijke account wordt gebruikt voor Mijn Odido (met onderstaand email adres dus)

(heb in mijn profiel nu de gegevens van de contracthouder ingevoerd voor zover ik die voorhanden heb)

• is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 27 december 2024

Hoe kan je de tweestapsverificatie aan een tweede persoon koppelen? Immers wij beheren gezamenlijk onze facturen en abonnementen van Odido. Ook als er problemen zijn met het netwerk of de tv dan is het begrijpelijk dat je niet moet wachten tot de partner thuis is of beschikbaar op het werk.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 27 december 2024

De 2-way authentificatie is geen “groeps” aangelegenheid. Het abonnement is op 1 persoon afgesloten en die persoon kan/mag de toegang tot de omgeving beheren. Als iemand anders dat wil doen, dan zal de abonnementhouder moeten zorgen dat de verificatiecode die HIJ/ZIJ op de telefoon ontvangt bij de ander terecht komt. Hiermee geeft HIJ/ZIJ ook gelijk toestemming voor het benaderen van ZIJN/HAAR account.

• is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 27 december 2024
eric schreef:

De 2-way authentificatie is geen “groeps” aangelegenheid. Het abonnement is op 1 persoon afgesloten en die persoon kan/mag de toegang tot de omgeving beheren. Als iemand anders dat wil doen, dan zal de abonnementhouder moeten zorgen dat de verificatiecode die HIJ/ZIJ op de telefoon ontvangt bij de ander terecht komt. Hiermee geeft HIJ/ZIJ ook gelijk toestemming voor het benaderen van ZIJN/HAAR account.

Maar TV is wél een groepsaangelegenheid. Ik ben niet de alleenheerser over het netwerk en als er weer eens wat geregeld moet worden ben ik niet altijd bereikbaar (of omgekeerd). Dus hoe regelen anderen dit dan?

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7974 reacties
  • 27 december 2024

@julez  Via Whatsapp geven ze de code door. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 27 december 2024
Cristien schreef:

@julez  Via Whatsapp geven ze de code door. 

Of gewoon even bellen om de authentificatie code door te geven.  Dit lijkt me geen dagelijkse aangelegenheid :)  EIgenlijk is er geen enkele dienst te vinden waar je een groeps sms of 2FA bij hebt. Dat is dus niet anders bij de My-odido omgeving .

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 1 maart 2025

Two-step verification is an excellent way to enhance account security, but securing file transfers is also crucial. Many users still use traditional FTP. This method lacks encryption and can expose credentials to threats. A safer option is SFTP (SSH File Transfer Protocol). It encrypts authentication and data transfer. This lowers the chance of unauthorized access.

If you want to [edited by moderato] so get to know how to use SFTP. Follow the steps for safe data transfers. Using SFTP with two-step verification builds strong security for your digital assets.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hello ​@komalakhare welcome to our Community! Thank you for sharing this information. However, this is considered advertising for the website in question. It is not the intention to advertise other websites. This is also stated in our house rules. 

I have therefore removed the link. You may of course share anything here, but only content about Odido (your subscription) or tips that may be valuable information for other users. Thanks in advance! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen