Skip to main content

Thuis Veilig Online en Overal Veilig Online

Thuis Veilig Online en Overal Veilig Online
Toon eerste reactie

105 reacties

Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 1 september 2023

Hoi @WilfredvdPluijm, leuk dat je hierover meedenkt en bedankt voor je feedback, dat waarderen wij altijd! Als je apparaten niet ‘online’ ziet in het overzicht, zou het kunnen dat ze op dat moment géén dataverkeer afhandelen en enkel offline functioneren, bijvoorbeeld tijdens het spelen van een offline game of het lezen van een al-geladen artikel? Ik durf niet exact te zeggen waarom er geen onderscheid wordt gemaakt tussen het hoofd- en gastenwifi. Als ik een persoonlijk vermoeden mag uitspreken: in principe is Thuis Veilig Online en Overal Veilig Online bedoelt voor je huishoudelijke kring en niet specifiek voor gasten die langskomen, al gaan wij daar natuurlijk niet moeilijk over doen.

Hoe dan ook zijn dit zeker punten om mee te nemen! 🙂

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 7 oktober 2023

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik krijg de Thuis + Overal Veilig Online niet geactiveerd. De error “Kan niet koppelen. De app kan de router niet bereiken vanwege een VPN-verbinding op dit apparaat.” is vervelend. Heb heel de topic gelezen en een aantal dingen ook zelf uitgeprobeerd, helaas zonder succes. Ik heb een iPhone, iOS 16.6.1, geen VPN verbindingen actief, geen iCloud Private Relay, zit op de WiFi van met modem. Ik krijg het niet voor mekaar.. Kennelijk doen jullie dus iets op afstand waardoor de router wel ineens bereikt kan worden? Zouden jullie dat ook bij mij kunnen doen? Alvast bedankt.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 29 januari 2024

Ik heb al maanden thuis veilig abonnement. Na diverse tel met odido blijft conecten met de thuis veilig app een ramp. Ik krijg steeds de melding ; 

'Kan router van Thuis Veilig Online niet detecteren

Zorg ervoor dat je verbonden bent met de wifi van Thuis Veilig Online'

Kan ik ook aub geholpen worden?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13633 reacties
  • 31 januari 2024

Hi @Harald64, welkom op onze Community!

Dat lijkt meer op een verbindingsprobleem dan iets met TVO. Ik heb voor de zekerheid een reprovisie uitgevoerd op jouw modem. Dit zou de verbinding moeten herstellen, zou jij een volledige powerflip willen uitvoeren? Hopelijk is het daarmee opgelost.

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 1 februari 2024

Beste Tommie, eindelijk is het gelukt!

Dank voor jou goede uitleg.

Na veel bellen met Odido zonder resultaat ben jij degene die mij tot activatie van thuis veilig heeft gebracht mbt app.

Nu is mijn vraag of thuis veilig, nu de app werkt / geactiveerd is, ook zonder activatie van de app al die beveiligd heeft?

Thanks

Harald

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13633 reacties
  • 2 februari 2024

Ha @Harald64, dat is goed nieuws. Ik ben erg blij om te horen dat ik je heb kunnen helpen!

TVO is zeker actief op het modem en beschermd de apparaten die verbonden zijn met jouw netwerk. Hieronder zal ik nog een lijstje plaatsen met de functies en voordelen van Thuis Veilig Online:

• Alle apparaten thuis die verbonden zijn met het thuisnetwerk automatisch beschermd.
  • Veilig browsen en winkelen met bescherming tegen schadelijke websites.
  • Voorkomt overname van slimme apparaten door hackers.
  • Inzicht en beheer van alle apparaten op het thuisnetwerk via een handige app.
  • Ouderlijk toezicht: bescherm kinderen thuis tegen schadelijke inhoud en beheer hun schermtijd.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 11 mei 2024

Beste, ik heb een abonnement op Thuis veilig online genomen, de installatie ging goed. Vooral geduld hebben.

Ik was klant bij KPN en had dus F-secure op 2 PC geïnstalleerd staan en die werden prompt gezien als beveiligd ondanks dat deze verlopen waren. Ik heb deze verwijderd en in de app op mijn mobiel staat bij deze 2 PC's dat F secure niet geïnstalleerd is. Moest wel lang wachten maar goed.

Nu wil ik F-secure installeren maar bij aanmelden wordt gemeld dat alle licenties al in gebruik zijn. Hoe kan ik zien aan welke PC's de licenties gekoppeld zijn, anders dan in de App. Hoe kan ik ze ontkoppelen?
Waar is iets van een handleiding voor de App te vinden, zo ik zie devices met en zonder een blauwe balk ervoor wat betekend dat?

Mijn mobiel met de app lijkt ook 1 licentie te gebruiken, klopt dat?

groet,

Rob

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13633 reacties
  • 13 mei 2024

Hi @RobdV, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Thuis Veilig Online beschermt automatisch al je apparaten (inclusief slimme apparaten) die verbonden zijn met het (wifi)netwerk van het modem. Van desktopcomputers en telefoons tot smart-tv’s, beveiligingscamera’s, gameconsoles en babyfoons. Dit gebeurt op modem/router niveau, wat betekent dat al het binnenkomende en uitgaande dataverkeer beschermd wordt. Handig voor de beveiliging van bijvoorbeeld slimme apparaten waarop je geen beveiligingssoftware kan installeren en die zelf niet altijd even goed beveiligd zijn. 

Thuis Veilig Online app kan geïnstalleerd worden op 1 apparaat, hiermee kan je de instellingen van Thuis Veilig Online beheren. Dit zijn bijvoorbeeld gebruikersprofielen, parental controls etc.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 13 mei 2024

Ik had de indruk dat Thuis Veilig Online bescherming bied voor 3 apparaten en niet 1?
Ik moet dus overgaan naar overal veilig online, waarbij ik rekening moet houden met het feit dat de beheer omgeving op mijn mobiel ook telt als 1 apparaat (ook als ik dat niet wil)?

Overigens werkt het wel goed, er wordt een website tegengehouden die probeert om een crypto probleem op te lossen.
Waar vind ik een overzicht welke sites geblokkeerd worden en waarom?
Kan ik zelf in bulk een grote hoeveelheid sites in de lijst zetten?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13633 reacties
  • 14 mei 2024

Thuis Veilig Online biedt bescherming voor alle apparaten die verbonden zijn met het modem @RobdV. Alle apparaten kun je ook terugvinden in de app bij Personen & Apparaten.

De site's die geblokkeerd worden kun je terugzien in de app bij dreigingen. Deze website kun je uitzonderen als je erop klikt!

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 6 juli 2024

Ik krijg na 48 uur en verschillende herstarts en nieuwe installaties nog steeds de melding:

'Kan router van Thuis Veilig Online niet detecteren

Zorg ervoor dat je verbonden bent met de wifi van Thuis Veilig Online'

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20649 reacties
  • 6 juli 2024

Hallo @Amandaa23 

Heb je wel de Zyxel van Odido aangesloten, dus geen eigen router?

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 6 juli 2024
Waqqas schreef:

Hallo @Amandaa23 

Heb je wel de Zyxel van Odido aangesloten, dus geen eigen router?

Jazeker

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1774 reacties
  • 6 juli 2024

@Amandaa23 Maak je gebruik van een VPN of iCloud Private Relay (privédoorgifte)? Zet dit dan tijdelijk uit om Thuis Veilig Online te kunnen koppelen.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 6 juli 2024
TMTV schreef:

@Amandaa23 Maak je gebruik van een VPN of iCloud Private Relay (privédoorgifte)? Zet dit dan tijdelijk uit om Thuis Veilig Online te kunnen koppelen.

Nee dat ook niet. Zie ook dat de foutmelding bij anderen anders was wanneer dit het probleem zou zijn. 

Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 7 juli 2024

Hoi @Amandaa23, goed dat je jezelf meldt in dit topic! Ik ben meteen je modem ingedoken en het modem zou de beveiliging goed ingeladen moeten hebben. Als je nog niet het modem terug ziet in de app, zou je dan de app opnieuw kunnen installeren? Als je gebruik maakt van Wifi versterkers die niet van ons zijn, zou je die dan kort van het stroom af kunnen halen? 

Ik ben benieuwd hoe je situatie er momenteel voorstaat, ik help je graag aan een extra beveiligd netwerk!

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 7 juli 2024
Cal van Odido schreef:

Hoi @Amandaa23, goed dat je jezelf meldt in dit topic! Ik ben meteen je modem ingedoken en het modem zou de beveiliging goed ingeladen moeten hebben. Als je nog niet het modem terug ziet in de app, zou je dan de app opnieuw kunnen installeren? Als je gebruik maakt van Wifi versterkers die niet van ons zijn, zou je die dan kort van het stroom af kunnen halen? 

Ik ben benieuwd hoe je situatie er momenteel voorstaat, ik help je graag aan een extra beveiligd netwerk!

Zoals ik al aangaf, het opnieuw installeren heb ik al geprobeerd. Desalniettemin heb ik het net opnieuw geprobeerd op een andere telefoon, ook zonder succes. De wifi versterker (van Odido) heb ik ook uitgezet.

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • 1934 reacties
  • 8 juli 2024

Hi @Amandaa23, ik help je graag verder! Zou je wat punten met mij langs willen lopen?

Is het besturingssysteem up-to-date? De Thuis Veilig Online beheerapp is geschikt voor Android versie 7.0 of hoger, iOS versie 14.0 of hoger, Windows en MacOS.

Meld je aan met het e-mailadres dat bij ons bekend is onder het Odido voor thuis klantnummer. Je kan deze gegevens ook terugvinden op Mijn Odido. Daarnaast heb je ook een e-mail ontvangen met aanmeldinstructies als het goed is. 

Nadat je de juiste gegevens hebt ingevuld, maakt de app verbinding met het modem. Hierna werkt de beveiliging en kan je de instellingen beheren.

Verder zie ik dat bij de herstart van het modem, niet de ONT/Mediaconverter van de stroom is gehaald. Deze staat namelijk al 122 dagen online en is dus al aan voordat Thuis Veilig Online actief was. Zou je deze inclusief het modem nogmaals voor 30 seconden van de stroom willen halen? Daarnaast ben ik ook benieuwd of je in huis een wegvallende verbinding ervaart of dat je alleen problemen hebt met het verbinden van Thuis Veilig Online. Ik hoor het graag!

• is een King Poster
  • 106 reacties
  • 16 augustus 2024

Kan het zijn dat sinds ik veilig online (f-secure) geïnstalleerd heb dat mijn snelheid gehalveerd is en mijn ping ineens op 99ms zit ipv 15ms? Herkenbaar?

Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 17 augustus 2024

Hoi @Arthur H, goed dat je aan de bel trekt, dit zou niet moeten gebeuren! Is je apparaat nog wel verbonden met het kabelinternet, en niet met de Wifi? Ervaar je dit op meerdere apparaten, of bijvoorbeeld alleen op een console als je aan het gamen bent? Je zou ook F-secure tijdelijk uit kunnen zetten om te testen of je snelheid weer omhoog schiet en je ping weer omlaag gaat.

Ik ben benieuwd, ik denk graag met je mee!

• is een King Poster
  • 106 reacties
  • 17 augustus 2024

Goed idee. Maar hoe zet ik f-secure uit. 

Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 17 augustus 2024

Daar help ik je graag bij @Arthur H! Om F-Secure helemaal uit te zetten zou je F-Secure uit je abonnement moeten halen of een fabrieks reset uit moeten voeren op het modem zodat de koppeling met F-Secure ongedaan wordt gemaakt.

Er is ook een simpelere manier: binnen de Thuis Veilig Online app kan je de beveiliging die F-Secure uitvoert flink minimaliseren. Hierdoor zou je zeggen dat er meer verkeer doorheen komt en dat de verminderde controles ook tot een hogere snelheid moeten leiden. Je kan de beveiliging omlaag schroeven in de app via rechtsbovenin instellingen → thuisnetwerk → beveiliging. Hier kan je een hoop vormen van beveiliging uitzetten.

Ik ben benieuwd hoe je internetverbinding hierop reageert!

• is een King Poster
  • 106 reacties
  • 18 augustus 2024

Het uitschakelen op de simpele manier heeft geen effect. 

Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 18 augustus 2024

Goed dat je het kon proberen @Arthur H! In dat geval raad ik je graag aan om een fabrieks reset uit te voeren op het modem. Dit zorgt ervoor dat de koppeling tussen het modem en F-Secure ongedaan wordt gemaakt. Mocht je vervolgens geen verbetering merken op je verbinding, dan zal het ergens anders aan liggen. Graag raad ik je in dat geval aan om te controleren of dit op meerdere apparaten speelt. Om de verbinding met F-Secure weer tot stand te brengen moet je het modem opnieuw aanmelden via de Thuis Veiling Online app.

Ik ben benieuwd welke resultaten het je geeft!

• is een King Poster
  • 106 reacties
  • 18 augustus 2024

Dit kunnen jullie op afstand toch ook?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen