Skip to main content

 

 

Thuis en onderweg zorgeloos en veilig online 

 

Van smart-tv tot slimme thermostaat. Van deurbel tot babyfoon. Apparaten worden steeds slimmer. Internetcriminelen ook. ​Gelukkig heeft Odido nu speciale beveiligingssoftware die je mobiel, tablet, computer en al je slimme apparaten in huis beschermt. ​​Ga veilig en zorgeloos online. Al vanaf € 2,50 per maand bij een Internet + TV abonnement van Odido.​ 


 

Per vandaag, 7 maart 2023, lanceren wij onze nieuwe internetbeveiligingsproducten Thuis Veilig Online en Overal Veilig Online! Lees hier verder wat dit precies is en hoe je hiermee al jouw apparaten veilig houdt!

 

Thuis Veilig Online

Thuis Veilig Online beschermt automatisch al je apparaten (inclusief slimme apparaten) die verbonden zijn met het (wifi)netwerk van het modem. Van smartphones, laptops, tablets, pc’s. Maar ook andere slimme apparaten, zoals een slimme thermostaat, deurbel, tv, speaker, gameconsole en babyfoon.  

Dit gebeurt op modem/router niveau, wat betekent dat al het binnenkomende en uitgaande dataverkeer beschermd wordt. Handig voor de beveiliging van bijvoorbeeld slimme apparaten waarop je geen beveiligingssoftware kan installeren en die zelf niet altijd even goed beveiligd zijn.  
 
Thuis Veilig Online wordt na aanschaf automatisch geactiveerd op het modem, er is geen afzonderlijke installatie nodig. Met een aparte handige “Thuis Veilig Online” app voor Android en iOS kun je zelf de beveiliging beheren en heb je inzicht in al je verbonden apparaten. 
 
Prijs Thuis Veilig Online: € 2,50 per maand bij Internet + TV van Odido, maandelijks opzegbaar en de eerste maand gratis. 

  

Voordelen 

  • Al je slimme apparaten thuis die verbonden zijn met je thuisnetwerk automatisch beschermd 

  • Veilig browsen en winkelen omdat je beschermd bent tegen schadelijke websites 

  • Voorkomt overname van je slimme apparaten door hackers 

  • Inzicht en beheer van al je slimme apparaten op het thuisnetwerk via een handige app 

  • Ouderlijk toezicht: bescherm kinderen thuis tegen schadelijke inhoud en beheer hun schermtijd 

 


Overal Veilig Online

Thuis Veilig Online kan uitgebreid worden met Overal Veilig Online voor complete beveiliging (zoals o.a. antivirus en veilig online bankieren) en biedt ook buitenshuis (ongeacht welk netwerk je gebruikt) deze beveiliging. Overal Veilig Online biedt extra beveiliging overal voor apparaten zoals je mobiel, laptop en tablet. Overal Veilig Online moet als app (Android en iOS) of softwarepakket (Windows en MacOS) per apparaat door jou zelf geïnstalleerd worden. De licenties worden beheerd en uitgedeeld via de Overal Veilig Online app

Prijzen inclusief Thuis Veilig Online (maandelijks opzegbaar en de eerste maand gratis):

  • 3 licenties/apparaten:     € 5,00 per maand
  • 10 licenties/apparaten:   € 7,50 per maand
  • 25 licenties/apparaten:   € 10,00 per maand

 

Voordelen

  • Beschermt je apparaten tegen virussen, Trojaanse paarden, spyware en andere schadelijke toepassingen (voor Android, Windows en MacOS). ​

  • Veilig browsen en online bankieren: beschermt tegen schadelijke websites zodat je zorgeloos en veilig online kunt winkelen, surfen en bankieren.​

  • Ouderlijk toezicht: bescherm kinderen overal tegen schadelijke inhoud en beheer hun schermtijd.​

  • Gamemodus: zorgt voor een zo snel mogelijke verbinding tijdens gamen op je pc.​

 

Systeemeisen

Windows 

  • Windows 11, 10, 8.1 of 7 (SP1)  

  • Op ARM gebaseerde tablets worden niet ondersteund 

Processor: Intel Pentium 4 of hoger 

Geheugenvereisten: 1 GB of meer 

Schijfruimte: 600 MB vrije schijfruimte 

Mac 

macOS 10.15 (Catalina) of hoger  

Processor: Intel 

Geheugenvereisten: 1 GB of meer 

Schijfruimte: 250 MB vrije schijfruimte 

Smartphones en tablets 

Android 7.0 of hoger met 70 MB aan vrije schijfruimte 

iOS 14.0 of hoger met 10 MB aan vrije schijfruimte 

 

Installatie

Thuis Veilig Online wordt meteen actief via je modem zodra je Thuis Veilig Online besteld hebt en beheer je via een handige app. Lees hier meer over hoe de app werkt.  

Overal Veilig Online installeer je makkelijk zelf per apparaat, als app voor Android en iOS en als softwarepakket voor Windows en MacOS. De licenties worden beheerd en uitgedeeld via de Overal Veilig Online app. Per e-mail en sms kun je de licenties uitdelen aan andere gebruikers: jezelf, gezinsleden, familie, en vrienden.

Hoe doorloop ik de installatie van Veilig Online? 

Heb je Thuis Veilig Online besteld? En misschien ook Overal Veilig Online? Dan zijn dit de stappen. 

  1. Je krijgt een e-mail met de bevestiging van je aankoop en een link naar Mijn Odido. In Mijn Odido zie je een overzicht van je bestelling. 

  1. Download de apps. In Mijn Odido kun je ook de link(s) vinden om de app(s) te downloaden. Als je Thuis Veilig Online en Overal Veilig Online hebt besteld, download je twee apps. Door te klikken op de link(s) word je doorverwezen naar de juiste app store. Lukt het niet om de apps te downloaden via Mijn Odido? Je kunt ze ook zelf opzoeken in de Apple Store of Google Play Store. 

  1. Activeer de app(s). Doorloop de stappen en log in met je Mijn Odido inloggegevens als hierom gevraagd wordt. 

 

Voor meer informatie kun je terecht op onze website

 


 

FAQ

Algemeen

Hoe kan ik een Veilig Online abonnement bestellen? 

Je kunt Thuis Veilig Online en Overal Veilig Online direct mee bestellen bij een Internet + TV abonnement van Odido.

Heb je al een internetabonnement voor thuis van Odido, dan kun je Thuis Veilig Online en Overal Veilig Online bestellen via Mijn Odido. Voor Overal Veilig Online heb je de keuze uit 3, 10 of 25 apparaten (laptop, desktop, tablet en/of smartphone) die je kunt beveiligen. Overal Veilig Online kun je alleen bestellen in combinatie met Thuis Veilig Online.   

 

Hoe kan ik mijn Veilig Online abonnement(en) wijzigen/aanpassen? 

In Mijn Odido kun je Thuis Veilig Online altijd uitbreiden met Overal Veilig Online. Ook kun je het aantal benodigde licenties voor Overal Veilig Online het altijd aanpassen. Met Overal Veilig Online heb je de keuze uit 3, 10 of 25 apparaten (laptop, desktop, tablet en/of smartphone) die je kunt beveiligen.  

 

Wat is de contractduur? 

Thuis Veilig Online en Overal Veilig Online zijn maandelijks opzegbaar via Mijn Odido. Je hebt dus een opzegtermijn van dertig dagen. 

 

Wat is het verschil tussen Thuis Veilig Online en Overal Veilig Online? 

Thuis Veilig Online beschermt alle apparaten die verbonden zijn met het thuisnetwerk van je modem (zowel via wifi als bedraad). Het beschermt tegen schadelijk dataverkeer en signaleert apparaat afwijkend gedrag (en beschermt hiertegen). Met Thuis Veilig Online bescherm je ook SmartHome apparaten waarop je geen beveiligingssoftware op kunt installeren en die vaak standaard niet goed beveiligd zijn.  

Overal Veilig Online is complete beveiliging (zoals o.a. antivirus en veilig online bankieren) en beschermt ook buitenshuis (maakt niet uit welk netwerk je gebruikt). De beveiligingssoftware moet wel op ieder apparaat afzonderlijk geïnstalleerd worden (licentie per apparaat).  

 

Ik heb al Extra Veilig Online van Odido, wat is het verschil?  

Extra Veilig Online is een vorm van beveiligingssoftware, maar dan in het mobiele netwerk van Odido (netwerkbeveiliging). Je kunt veilig browsen met je mobiele telefoon (één apparaat). Extra Veilig Online werkt alleen als je op het mobiele netwerk van Odido zit, niet op een (thuis) wifi netwerk).  

 

Welke garantie heb ik met Thuis Veilig Online en Overal Veilig Online? 

We doen er alles aan om je preventief te beschermen, maar 100% garantie kunnen we niet geven. Deze dienst is een hulp om je extra te beveiligen. Mocht je toch pech hebben en een virus hebben gekregen, dan kun je altijd onze Klantenservice benaderen. Onze medewerkers kunnen je adviseren hoe je het probleem zo snel mogelijk oplost. 

Bekijk ook de voorwaarden voor Thuis Veilig Online en Overal Veilig Online.  

 

Wat is SAFE en SENSE? 

SAFE en SENSE zijn de productnamen van de beveiligingssoftware van F-Secure waar Odido gebruik van maakt.

SENSE is Thuis Veilig Online. 

SAFE is Overal Veilig Online. 

 

Thuis Veilig Online

Hoeveel apparaten kan ik beveiligen? 

Met Thuis Veilig Online worden al je slimme apparaten die verbonden zijn met het thuisnetwerk via je modem (zowel via wifi als bedraad) automatisch beveiligd. Binnen 48 uur na aankoop (je modem moet dan wel al geïnstalleerd zijn) is Thuis Veilig Online actief en kun je de app downloaden. Apparaten zoals computers, laptops, smartphones, slimme thermostaten, tv’s, beveiligingscamera’s, gameconsoles en babyfoons zijn dan beveiligd. Handig voor de beveiliging van apparaten waarop je geen beveiligingssoftware kunt installeren.

​​​​​

Op welke apparaten kan ik Thuis Veilig Online installeren? 

De Thuis Veilig Online app kun je installeren op één apparaat. Hiermee kun je dan de instellingen van Thuis Veilig Online beheren voor alle apparaten die verbonden zijn met je thuisnetwerk. Wanneer je de Thuis Veilig Online app op een ander apparaat wilt installeren, krijg je de vraag om het over te zetten naar het nieuwe apparaat. Klaar? Dan wordt het ontkoppeld op het oude apparaat en kun je uitloggen en de app daar verwijderen.

 

Is Thuis Veilig Online beschikbaar voor alle modems? 

Thuis Veilig Online is alleen beschikbaar op Zyxel modems van Odido. 


​​​Hoe weet ik of Thuis Veilig Online op mijn apparaat werkt? 

Het kan tot 48 uur duren voordat Thuis Veilig Online actief is op je modem. Dit gaat automatisch. Heb je de Thuis Veilig Online app gedownload en heb je je modem gekoppeld? Dan staat er 'Thuisnetwerk is beveiligd' wanneer je de app opent. Thuis Veilig Online werkt dan zoals het hoort.

Elk apparaat dat verbonden is met je thuisnetwerk is automatisch beveiligd. Wanneer je klikt op 'Apparaten', dan zie je een overzicht met verbonden en niet verbonden apparaten. Klik je vervolgens op een verbonden apparaat, dan staat er bij dat apparaat 'Verbonden en beschermd'.

 

Service Thuis Veilig Online

​​​​​Kan ik toegang tot een bepaalde website toestaan of blokkeren met Thuis Veilig Online? 

Zo kun je een uitzondering maken voor een specifieke website om toegang te krijgen of om deze te blokkeren: 

  1. Open de Thuis Veilig Online app
  2. Klik rechtsboven op ‘instellingen’
  3. Klik op ‘Website-uitzonderingen’
  4. Klik op ‘website toevoegen’
  5. Typ de URL van de website
  6. Kies ‘toestaan’ of ‘blokkeren’. De weergave Website-uitzonderingen opent met de toegestane en geblokkeerde websites
  7. Als je een andere website wilt toestaan of blokkeren, klik je op ‘+’
  8. Als je een van de websites wilt bewerken, klik je op het ‘potlood’ naast die website
  9. Als je een website-uitzondering wilt verwijderen, veeg dan naar links

 

Hoe kan ik een apparaat opnieuw verbinden met Thuis Veilig Online? 

Je ziet in het apparatenoverzicht in de app dat een apparaat dat eerder verbonden was niet meer verbonden is. Dat betekent dat het apparaat zich op dit moment niet in het thuisnetwerk bevindt. Je moet het apparaat dan opnieuw verbinden met het thuisnetwerk.  

 

Hoe kan ik bij vervanging van mijn oude router Thuis Veilig Online weer werkend krijgen op mijn nieuwe router? 

Installeer je nieuwe router en controleer of deze correct werkt. Wacht 48 uur zodat de software is bijgewerkt naar de nieuwste versie. Verwijder de Thuis Veilig Online beheer-app van je apparaat. Zoek de e-mail op en volg de instructies om de app opnieuw te downloaden. 

 

Als een apparaat ten onrechte wordt gedetecteerd als IoT, kan ik deze instelling dan wijzigen? 

Je kunt het apparaattype niet rechtstreeks wijzigen, maar je kunt de instelling ‘apparaat vernieuwen’ uitvoeren. Daarmee wordt de detectie opnieuw uitgevoerd. Dit garandeert niet dat het apparaat correct wordt geïdentificeerd, maar als de informatie is bijgewerkt kan dat van invloed zijn. 

 

Hoe kan ik apparaten monitoren en instellingen aanpassen/beheren? 

Via de Thuis Veilig Online beheer-app kun je via ‘Apparaten’ alle met het thuisnetwerk van je modem verbonden apparaten inzien en beheren.  

Via ‘Personen en apparaten’ kun je profielen aanmaken en per profiel (en de daar onder hangende apparaten) de instellingen beheren. Zo kun je gezinsregels instellen, tijdslimieten instellen en inhoud filteren. Eenmaal ingesteld werken deze gezinsregels op alle apparaten die aan het profiel zijn gekoppeld. Kijk goed voor welke apparaten je restricties instelt, zodat je niet per ongeluk bepaalde apparaten blokkeert.  

Als een apparaat, dat is verbonden met je beveiligde thuisnetwerk, ongewoon gedrag vertoond of een schadelijke website opent, dan zie je dat onder ‘Dreigingen’. Dit zijn meldingen van mogelijk gevaarlijke websites die zijn geopend en geblokkeerd, of meldingen over apparaten die ongewoon gedrag hebben vertoond (kwaadaardig verkeer wordt dan geblokkeerd). Je kunt de blokkering van websites hier ook weer ongedaan maken. We adviseren om goed te controleren of dit echt veilig is en apparaten die ongewoon gedrag vertonen te blokkeren.

Als een apparaat, dat verbonden is met je beveiligde thuisnetwerk, een website opent die beperkt is of waarop inhoud wordt gefilterd (door profielinstellingen en/of websiteblokkeringen), zie je dat onder ‘Gebeurtenissen’. Per apparaat wordt weergegeven welke websites zijn bezocht en waarop inhoud is gefilterd/geblokkeerd.

Via ‘Instellingen’ kun je specifieke websites toestaan of blokkeren (via ‘Website-uitzondering’), je abonnement inzien (via ‘Abonnement’), je beveiliging voor je thuisnetwerk beheren (via ‘Thuisnetwerk’ > ‘Beveiliging’) en je modem opnieuw koppelen als dat nodig is (via ‘Thuisnetwerk’ > ‘Router koppelen’). 

Je kunt veilig browsen via apparaten zoals je laptop en smartphone als deze verbonden zijn met het door Thuis Veilig Online beveiligde thuisnetwerk via je modem. 

 

Ik kan niet meer naar bepaalde programma’s kijken of helemaal niet meer tv-kijken, hoe kan dit? 

Het kan zijn dat je door bepaalde instellingen (Gezinsregels) apparaten blokkeert. Je kunt dan programma’s op bepaalde tijdenniet meer zien, of je kunt helemaal niet meer tv-kijken. Controleer voor welke apparaten je de Gezinsregels hebt ingesteld, zodat je niet per ongeluk apparaten blokkeert, zoals je tv of je TV Box van Odido.

 

Hoe kan ik veilig browsen met Thuis Veilig Online? 

Wanneer Thuis Veilig Online actief is op je modem kun je veilig browsen als je apparaat verbonden is met het thuisnetwerk via je modem.

 

Wat is het verschil tussen Dreigingen en Gebeurtenissen? 

Dreigingen: als een apparaat dat is verbonden met het beveiligde thuisnetwerk ongewoon gedrag vertoond of een schadelijke website opent, wordt dit hier weergegeven. Dit zijn meldingen van potentieel gevaarlijke websites die zijn geopend en geblokkeerd of meldingen over apparaten die ongewoon gedrag hebben vertoond (kwaadaardig verkeer wordt dan geblokkeerd). Je kunt de blokkering van websites hier ook weer ongedaan maken of voor apparaten die ongewoon gedrag hebben vertoond internet helemaal blokkeren.

Gebeurtenissen: als een apparaat dat verbonden is met het beveiligde thuisnetwerk een website opent die beperkt is of waarop inhoud wordt gefilterd (door profielinstellingen en/of websiteblokkeringen), dan wordt dit hier weergegeven. Per apparaat wordt weergegeven welke websites zijn bezocht en waarop inhoud is gefilterd/geblokkeerd.  

 

Ik herken de apparaten niet die worden weergegeven, hoe kan ik dit aanpassen? 

Open de Thuis Veilig Online app en ga naar ‘Apparaten’. Je ziet nu een lijst met apparaten die verbonden zijn met het thuisnetwerk van je modem. Klik op een apparaatnaam voor meer informatie om het apparaat te herkennen. Je kunt dan het apparaat een beter herkenbare naam geven.

 

Ik zie niet al mijn apparaten terug die verbonden zijn met het thuisnetwerk, hoe komt dat? 

Het kan zijn dat een apparaat niet verbonden is met het thuisnetwerk (via wifi of bekabeld). Controleer dit en verbindt het apparaat opnieuw. Slimme apparaten (IoT devices) kunnen ook ingesteld zijn om periodiek verbinding te maken met het thuisnetwerk van je modem. Het kan dus zijn dat ze niet altijd zichtbaar zijn als verbonden apparaten in het overzicht.  

Zie je maar één apparaat, en ook geen andere apparaten in het apparatenoverzicht in de app terwijl meerdere apparaten verbonden zijn met het thuisnetwerk van je modem? Dan kan het zijn dat je apparaten indirect zijn verbonden met het thuisnetwerk van je modem via een wifi extender. Je ziet de wifi extender dan wel, maar niet de apparaten die ‘hierachter’ zitten. Alle verbonden apparaten zijn wel beschermd, maar kunnen niet apart beheerd worden. Afhankelijk van het type wifi extender die je gebruikt kun je dit aanpassen.

 

Waarom zie ik apparaten die niet verbonden zijn?

Wanneer apparaten niet verbonden zijn, dan betekent dit dat ze ooit een keer verbonden zijn geweest met je thuisnetwerk, maar dat op dit moment niet zijn. Bijvoorbeeld doordat ze mee naar buiten zijn genomen.

 

Ik zie niet al mijn apparaten terug die verbonden zijn met het thuisnetwerk, hoe komt dat?

Het kan zijn dat een apparaat niet verbonden is met het thuisnetwerk (via wifi of bekabeld). Controleer dit en verbindt het apparaat opnieuw. Slimme apparaten kunnen ook ingesteld zijn om periodiek verbinding te maken met het thuisnetwerk van je modem. Het kan dus zijn dat ze niet altijd zichtbaar zijn als verbonden apparaten in het overzicht.

Zie je maar één apparaat in de app terwijl meerdere apparaten verbonden zijn met het thuisnetwerk van je modem? Dan kan het zijn dat je apparaten indirect zijn verbonden via een wifiversterker. Je ziet de versterker dan wel, maar niet de apparaten die ‘hierachter’ zitten. Alle verbonden apparaten zijn wel beschermd, maar kunnen niet apart beheerd worden. Afhankelijk van het type versterker dat je gebruikt kun je dit aanpassen.

 

Overal Veilig Online

Hoeveel apparaten kan ik beveiligen? 

Met de extra beveiliging van Overal Veilig Online heb je de keuze uit 3, 10 of 25 apparaten die je kunt beveiligen. Het gaat hier om beveiligingssoftware die je per apparaat installeert. Veilig Online kun je alleen bestellen in combinatie met Thuis Veilig Online.

  • 3 apparaten: € 5/mnd*
  • 10 apparaten: € 7,50/mnd*
  • 25 apparaten: € 10/mnd*

* Prijs incl. Thuis Veilig Online

 

Op welke apparaten kan ik Overal Veilig Online installeren? 

Overal Veilig Online moet als app (Android en iOS) of als softwarepakket (Windows en MacOS) per apparaat worden geïnstalleerd. De licenties kun je beheren en uitdelen met de Overal Veilig Online app. Het uitdelen kan via e-mail of sms.

 

Hoe geef ik voor Overal Veilig Online een licentie vrij voor een ander apparaat? 

De licenties van Overal Veilig Online worden beheerd en uitgedeeld via de Overal Veilig Online app. Via ‘Personen en apparaten’ kun je een apparaat toevoegen. Kies welk apparaat je wilt toevoegen en verstuur de licentie via e-mail of per sms.  

 

Kan ik ook Overal Veilig Online licenties uitdelen aan personen die niet op mijn adres wonen? 

Ja, je kunt licenties uitdelen aan wie je wilt. Overal Veilig Online beschermt namelijk ook buitenshuis. Het maakt niet uit welk netwerk je gebruikt. Handig voor als je bijvoorbeeld de telefoon van opa of oma wilt beschermen.

 

Ik wil een apparaat beveiligen met Overal Veilig Online, maar ik heb geen beschikbare licenties. Wat nu?

Check in de Overal Veilig Online app hoeveel licenties er in gebruik zijn. Je kunt in Mijn Odido het aantal licenties uitbreiden (keuze uit licenties voor 3, 10 of 25 apparaten).

Misschien is er een oud apparaat beveiligd en is dit apparaat niet meer in gebruik. Je kunt dan een licentie vrijgeven door deze te verwijderen via de app.

 

Ik zie hetzelfde apparaat twee keer, beide met dezelfde apparaat naam. Dit kost twee licenties, hoe kan ik dit aanpassen? 

Ga in de app naar ‘Personen en apparaten’ en selecteer de oudere installatie van het apparaat. Daarna selecteer je ‘Licentie vrijgeven’.

 

Service Overal Veilig Online

Hoe weet ik of Veilig Online op mijn apparaat werkt? 

Als je Overal Veilig Online hebt gedownload en de installatiestappen hebt voltooid, is je apparaat beveiligd. Als je Overal Veilig Online opent op je apparaat, zie je de melding dat je online activiteit is beschermd en zie je de bescherming van verschillende apparaten en functionaliteiten.

 

Welke instellingen kan ik aanpassen/beheren? 

Via de Overal Veilig Online beheer-app kun je veilig browsen, shoppen en internetbankieren via ‘Veilig Browsen’. Vanuit de app kun je een veilige browsersessie starten. Je ziet het hier ook als er schadelijke sites zijn geblokkeerd.  

Via ‘Personen en apparaten’ kun je profielen aanmaken en beheren. Dit doe je bij ‘+ Apparaat toevoegen’. Vervolgens kun je het apparaat de licentie toesturen via e-mail of sms.  

Profielen die in Thuis Veilig Online zijn ingesteld synchroniseren automatisch met Overal Veilig Online. 

‘Virussen en bedreigingen’ is beschikbaar voor Android, Windows en macOS (niet voor iOS). Je kunt een scan uitvoeren voor mogelijk schadelijke bestanden en apps, waarna je die kunt verwijderen. 

 

Hoe kun je veilig browsen met Overal Veilig Online? 

Via de Overal Veilig Online app kun je veilig browsen, shoppen en internetbankieren via ‘Veilig Browsen’. Vanuit de app kun je een veilige browsersessie starten, daarbuiten werkt de bescherming niet. Wil je een betaling doen? Kopieer dan de betaallink in ‘Veilig browsen’. Op je computer installeer je de browser extensie via Overal Veilig Online. Hiermee kun je een browser naar keuze voorzien van bescherming.

 

Safari
Met de Overal Veilig Online app kun je wel voor Safari een browser extensie installeren om direct via Safari veilig te browsen.

 

Ik kan de Veilig Online Browser niet instellen als default browser. Hoe kan dit?

Momenteel is het voor iOS nog niet mogelijk de Veilig Online Browser in te stellen als default browser..   

 

Hoe kan ik een virusscan uitvoeren in Overal Veilig Online op mijn iPhone of iPad? 

Overal Veilig Online voor iOS heeft geen handmatige scanfunctie op je Apple iPhone of iPad.

 

Wat te doen als de gamingmodus niet start met mijn game? 

De gamingmodus wordt standaard geactiveerd als Windows de start van een game detecteert. Soms herkent Windows een game echter niet en wordt de gamingmodus niet geactiveerd. Als dit gebeurt, kun je op de volgende manier handmatig detectie voor die specifieke game toevoegen aan de Xbox-gamebalk: 

1.Start de game. 

2.Druk op ‘Windows-toets + G’. De Gamebalk wordt geopend. 

3.Selecteer in de Gamebalk ‘Instellingen > Algemeen’ en selecteer vervolgens het selectievakje ‘Onthouden dat dit een game is’. 

Als je de instelling niet ziet, heeft Gamebalk de game al herkend. 

Vanaf nu activeert het product altijd de gamingmodus zodra je de game start. 

Je kunt deze instelling gebruiken voor games die je in een gamewinkel hebt gekocht. 

 

Ik heb al een vergelijkbaar product als Overal Veilig Online, wat nu? 

We raden je aan slechts één antivirus-softwareproduct op je apparaten te installeren. Als je meer dan één antivirus-softwareproduct hebt geïnstalleerd, kan dit leiden tot prestatieproblemen.

 

De bankbeveiliging van Overal Veilig Online is niet ingeschakeld als ik de website van mijn bank bezoek, hoe los ik dit op? 

  1. Zorg ervoor dat je een ondersteunende browser gebruikt
  2. Controleer of bankbeveiliging is ingeschakeld in de instellingen
  3. Controleer of de extensie Browsing Protection is ingeschakeld in de browser
  4. Probeer een andere online bank in te voeren.

Wat te doen als Overal Veilig Online crasht? 

Mogelijk is er een storing bij onze beveiligingssoftware ontwikkelaar F-Secure. Het verwijderen en opnieuw installeren van het product kan helpen.

Specifiek voor Windows kun je gebruik maken van de F-Secure Uninstallation Tool. Houd er rekening mee dat het verwijderingsprogramma andere F-Secure-producten die op je computer zijn geïnstalleerd, kan beïnvloeden.

  1. Meld je aan bij je computer als beheerder.
  2. Download de Uninstallation Tool voor Windows op de website van F-Secure.
  3. Voer het uitvoerbare FsUninstallationTool.exe uit. Het gebruikersaccountbeheer verschijnt.
  4. Klik op Ja.
  5. Klik op Start.
  6. Selecteer 'Wat te verwijderen' en klik op ‘Volgende’ en kies vervolgens ‘F-Secure SAFE’. Klik vervolgens op ‘Volgende’ om het programma te verwijderen.
  7. Klik op ‘Opnieuw opstarten’ wanneer daarom wordt gevraagd. Dit is om resterende bestanden te verwijderen. De verwijdering is voltooid wanneer je computer opnieuw opstart.
  8. Installeer Overal Veilig Online opnieuw

 

Systeemeisen 

Moeten mijn apparaten voldoen aan bepaalde systeemeisen? 

We raden je aan slechts één antivirus-softwareproduct op je apparaten te installeren. Als je er meerdere hebt geïnstalleerd, kan dit leiden tot prestatieproblemen.

Om gebruik te maken van Overal Veilig Online moeten je apparaten aan de volgende systeemeisen voldoen.

Smartphones en tablets

  • Android 7.0 of hoger met 70 MB aan vrije schijfruimte
  • iOS 14.0 of hoger met 10 MB aan vrije schijfruimte

Windows

  • Ondersteunde versies: Windows 11, 10, 8.1 of 7 (SP1)
  • Op ARM gebaseerde tablets worden niet ondersteund
  • Processor: Intel Pentium 4 of hoger
  • Geheugenvereisten: 1 GB of meer
  • Schijfruimte: 600 MB vrije schijfruimte

Mac

  • macOS 10.15 (Catalina) of hoger
  • Processor: Intel
  • Geheugenvereisten: 1 GB of meer
  • Schijfruimte: 250 MB vrije schijfruimte

 

Moeten mijn apparaten voldoen aan bepaalde systeemeisen voor de Thuis Veilig Online beheer-app? 

Om gebruik te maken van de Thuis Veilig Online beheer-app moet je apparaat aan onderstaande systeemeisen voldoen. 

iOS 14 of hoger 

Android 7-12

 

Ga ik proberen! Dank


Ik gebruik geen iCloud Private Relay. Zou niet weten wat het is. Ik dacht iets van Opslag. Maar niets van die aard te vinden op mijn mobiel.


Ik heb nu al 14 dagen geen "Thuis Veilig Online” op mijn mobiel.

Kan er verder nog iemand mij helpen ???


Ik gebruik geen iCloud Private Relay. Zou niet weten wat het is. Ik dacht iets van Opslag. Maar niets van die aard te vinden op mijn mobiel.

Als je niet weet wat het is, dan is de kans groot dat je het wel gebruikt. Staat namelijk standaard door Apple ingeschakeld. Google even voor filmpjes om het uit te zetten. 


Ik kan de app niet op mijn mobiel instaleren want de ene keer kan hij de router niet vinden. Waar zit eigenlijk de router? Of wordt het modem bedoelt? Volgens mij zit de router ergens in het dorp?

 


Hoi @Freddyboy1949, goed dat je hierop terug komt! In dit geval wordt inderdaad het modem bedoelt. Een particulier modem is ook eigenlijk vrijwel altijd een combinatie van een (kleine simpele) router en een modem.

Staat er minimaal iOS 14.0 op je telefoon? Ik neem aan dat je nog niet op een ander apparaat de beheer app hebt geïnstalleerd en dat het je geluid is om iCloud Private Relay uit te zetten? Kan je het modem kort van het stroom afhalen?

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit!


Dank je wel, nu heb ik geen tv meer na uitschakeling van modem.


Zijn ze hier in buurt bezig met verbindingen van T-mobile want ik hen geen tv meer?

 


Tv werkt weer maar Thuis Veilig Online op mijn mobiel nog steeds niet.


Hoi @Freddyboy1949, werkt het inmiddels weer? Wanneer er lokale werkzaamheden zijn, kunnen wij daar als provider geen verandering in brengen. Ik hoop dat het snel goedkomt! 


Hoi @Jason ,

ik heb hetzelfde probleem als anderen, dat ik met de Thuis Veilig Online app op mijn iPhone11 het bericht krijg dat er een VPN actief is. Ik heb geen iCloud Private Relay.

Mijn vorige router was de Experiabox 10 ZTE-H369A met daar achter een Portal Turbocharged Wifi router (via LAN van Experia naar WAN van Portal). Die Portal was als IoT netwerk bedoeld, maar is qua specs inmiddels verouderd. De vorige week geïnstalleerde Zyxel T54 is beter. Daar wil ik nu alles over laten verlopen: surfen, IoT, et cetera. De Portal mag wel als bridge blijven werken want daar heb ik Philips Hue en Ikea hub aan hangen (want: te weinig LAN poorten op Zyxel). Ik vermoed dat die Portal in de weg zit en sta op het punt om zowel de Zyxel als de Portal te resetten naar fabrieksinstellingen. Als ik dat doe, duurt het dan opnieuw 24-48 uur voordat de Thuis Veilig Online software op de Zyxel is geïnstalleerd? Of heb je misschien een betere oplossing als je bovenstaande hebt gelezen?


Hi @RonNL, welkom op onze Community! 

Thuis Veilig Online werkt alleen op ons eigen Zyxel modem, je vorige set-up zal dus niet werken. Hoe je je netwerk nu hebt staan vind ik wel een lastige, ik gok namelijk toch dat je portal in de weg gaat zitten. Dit kunnen we vrij simpel uitsluiten om de portal tijdelijk los te koppelen van je netwerk. Dus alleen het Zyxel modem aangesloten. Probeer dan Thuis Veilig Online te activeren, als dit lukt, weten we dat de portal in de weg staat. Ik ben erg benieuwd of dit zal werken. Talk soon!


Hi @Tommie, dankjewel voor je reactie op mijn post. Vanuit veel pogingen heb ik het Portal steeds uit laten staan, dat leek me ook het beste. Zelfs de Portal in bridge-modus zetten met de kabel van LAN T54 naar LAN Portal hielp niet. Die Portal mag er dus wel tussenuit, maar later zal ik 'm weer willen inzetten als doorgeefluik omdat de T54 te weinig LAN poorten heeft.

Maar zelfs met uitgeschakelde Portal krijg ik geen activatie met de TVO app op de T54. Vandaar de vraag of een reset van Portal en Zyxel T54 zou kunnen helpen. Zo ja, moet ik daarna dan weer 24-48u wachten voordat de TVO software op de T54 is gezet?


Hi @Tommie, dankjewel voor je reactie op mijn post. Vanuit veel pogingen heb ik het Portal steeds uit laten staan, dat leek me ook het beste. Zelfs de Portal in bridge-modus zetten met de kabel van LAN T54 naar LAN Portal hielp niet. Die Portal mag er dus wel tussenuit, maar later zal ik 'm weer willen inzetten als doorgeefluik omdat de T54 te weinig LAN poorten heeft.

Maar zelfs met uitgeschakelde Portal krijg ik geen activatie met de TVO app op de T54. Vandaar de vraag of een reset van Portal en Zyxel T54 zou kunnen helpen. Zo ja, moet ik daarna dan weer 24-48u wachten voordat de TVO software op de T54 is gezet?

Hi @Tommie, correctie op bovenstaand bericht. Ik heb de Portal er nu helemaal uitgehaald en alle netwerkkabels alsnog aan de T54 kunnen hangen, dus alle poorten zijn nu bezet. De Portal zal niet meer worden gebruikt.
Maar helaas geen succes met de activatie van de TVO app op de T54. Er volgt nog steeds een VPN-melding.


Hi @RonNL, bedankt voor je snelle en duidelijke reactie!

Ik denk inderdaad doordat de protal aangesloten is geweest dat hij deze melding geeft. Als je het modem reset en minimaal 24 uur wacht, verwacht ik wel dat hij het daarna wel doet. Zorg wel dat je eigen apparatuur in deze periode niet aangesloten zit. Krijg je hierna nog steeds de melding? Laat het dan direct weten, dan ga ik het doorzetten naar onze techneuten. 


Hi @Tommie, helaas nog geen geluk. Inmiddels zijn we 24 uur verder dus ik heb het opnieuw geprobeerd. Mijn stappenplan:

Als eerste heb ik de WiFi Plus (2 WiFi-Punten) uitgeschakeld, daarna de mobiele data op mijn iPhone uitgeschakeld (dat las ik in een eerdere Community post), toen de WiFi-verbinding op de iPhone uitgeschakeld, daarna de iPhone uitgeschakeld, halve minuut gewacht, iPhone ingeschakeld, WiFi ingeschakeld. Toen via de App store de TVO app opnieuw geïnstalleerd en een nieuwe poging gedaan. Om vervolgens weer het bericht “Kan niet koppelen. De app kan de router niet bereiken vanwege een VPN-verbinding op dit apparaat” te moeten lezen.

Als het uitgevoerde stappenplan klopt dan mag je dit probleem wat mij betreft doorzetten naar jullie techneuten. Ben ik iets vergeten in het stappenplan dan hoor ik dat graag zodat ik een nieuwe poging kan wagen. Alvast bedankt voor je (re)actie!


Hey @RonNL, super bedankt dat je alle stappen zorgvuldig hebt uitgevoerd.

Het gekke blijft dat het nog steeds niet geactiveerd kan worden. Ik heb dit direct doorgezet naar onze techneuten. Zodra ik hier meer over weet, kom ik bij je terug! 


Hi @Tommie, het probleem is sinds 20 minuten opgelost! De app is actief en ik kan alle verbonden apparaten nu wel zien. Ik heb via de Klantenservice het ticket inmiddels laten sluiten. Bedankt voor het meedenken en je geduld daarbij, erg gewaardeerd!


Hey @RonNL, bedankt voor je terugkoppeling!

Erg fijn om te horen dat alles werkt zoals het moet. Als je verder nog ergens tegen aan loopt, twijfel niet. Ik help je er graag mee!😊 


Hi @jeremymols, welkom op onze Community!

 

Geen zorgen, je bent beveiligd! Thuis Veilig Online wordt na bestelling automatisch geactiveerd op je modem. Overal Veilig Online installeer je als app of als softwarepakket (desktop/laptop) per apparaat. Als het goed is heb je een e-mail gekregen met een link, via My T-Mobile. Hier kan je het software pakket installeren. Je hebt niet per sé het software pakket nodig op je desktop. Je kan ook heel eenvoudig de app op je mobiel installeren! Inzicht en beheer van alle apparaten op het thuisnetwerk via een handige app. 

Wat wordt er bedoeld met: “Overal Veilig Online installeer je als app of als softwarepakket (desktop/laptop) per apparaat?

Werkt het dan alleen op de apparaten die ook die software/app hebben geinstalleerd, of werkt het op alle apparaten die met de router verbonden zijn en hoeft het maar op één pparaat geinstalleerd te worden voor het beheer van de instellingen?

 

En kan ik met dit product dan ook per apparaat bepalen welke websites niet bezocht mogen worden?


Hey @famalgra, welkom op onze Community!

Hopelijk kan ik je wat meer duidelijkheid hierover geven: 

 

Installatie

Thuis Veilig Online wordt meteen actief via je modem zodra je Thuis Veilig Online besteld hebt en beheer je via een handige app. Lees hier meer over hoe de app werkt.  

Overal Veilig Online installeer je makkelijk zelf per apparaat, als app voor Android en iOS en als softwarepakket voor Windows en MacOS. De licenties worden beheerd en uitgedeeld via de Overal Veilig Online app. Per e-mail en sms kun je de licenties uitdelen aan andere gebruikers: jezelf, gezinsleden, familie, en vrienden.

 

Hoe doorloop ik de installatie van Veilig Online? 

Heb je Thuis Veilig Online besteld? En misschien ook Overal Veilig Online? Dan zijn dit de stappen.

  1. Je krijgt een e-mail met de bevestiging van je aankoop en een link naar My T-Mobile. In My T-Mobile zie je een overzicht van je bestelling.
  2. Download de apps. In My T-Mobile kun je ook de link(s) vinden om de app(s) te downloaden. Als je Thuis Veilig Online en Overal Veilig Online hebt besteld, download je twee apps. Door te klikken op de link(s) word je doorverwezen naar de juiste app store. Lukt het niet om de apps te downloaden via My T-Mobile? Je kunt ze ook zelf opzoeken in de Apple Store of Google Play Store.
  3. Activeer de app(s). Doorloop de stappen en log in met je My T-Mobile inloggegevens als hierom gevraagd wordt.

 

 

En kan ik met dit product dan ook per apparaat bepalen welke websites niet bezocht mogen worden?

 

Toegang tot een bepaalde website toestaan of blokkeren

Zo kun je een uitzondering maken voor een specifieke website, om toegang te krijgen of om deze te blokkeren:

  1. Open de Thuis Veilig Online app

  2. Klik rechtsboven op ‘instellingen’

  3. Klik op ‘Website-uitzonderingen’

  4. Klik op ‘website toevoegen’

  5. Typ de URL van de website

  6. Kies ‘toestaan’ of ‘blokkeren’. De weergave Website-uitzonderingen opent met de toegestane en geblokkeerde websites

  7. Als je een andere website wilt toestaan of blokkeren, klik je op ‘+’

  8. Als je een van de websites wilt bewerken, klik je op het ‘potlood’ naast die website

  9. Als je een website-uitzondering wilt verwijderen, veeg dan naar links

 


Is er al een update voor de Zyxel T-50? Ik kan Thuis Veilig Online nog steeds niet activeren in mijn account.


Hi @Ritmivi, welkom op onze Community!

Het klopt inderdaad dat het nog niet werkt op de Zyxel T-50. We zijn druk bezig met een firmware update, deze is iets vertraagd en staat nu op de planning voor eind augustus. Na de update zullen klanten met een T-50 ook gebruik kunnen maken van Thuis Veilig Online! 


Hi @Tommie 

 

Bedankt voor de snelle reactie. Ik kijk uit naar de update!


Ik gebruik de app Thuis Veilig Online al een enige tijd naar tevredenheid.

Het valt mij op dat de lijst met verbonden devices niet altijd actueel is, terwijl deze devices wel actief zijn. De ene keer zie ik dat deze verbonden staat en de andere keer wanneer het voor het laatst verbonden is (terwijl het wel verbonden is en actief is). En de andere keer zie ik het wel zoals het zou moeten zijn. Maar vaak is dit niet zo.

En ook is het wel beetje jammer dat er geen onderscheid wordt gemaakt in de app tussen de devices die verbonden is met de hoofdwifi en gastenwifi. Dat zou wel fijn zijn.


Reageer