Skip to main content

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay!  Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de  apparatuur terug te sturen naar een  DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint  (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

iGeen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina:  retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50, Zyxel T-54 of Zyxel T-56 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem, Zyxel T-54 of Zyxel T-56 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

Klik&Klaar

Heb je Klik&Klaar via 1 van onze service kanalen opgezegd? Dan kun je het modem en wifipunten (als je die hebt) retour sturen via dit antwoordnummer van PostNL:

  • Odido Internet + TV
  • Antwoordnummer 15021
  • 1117 ZZ Schiphol-Rijk

Dit kun je ook terugvinden in de bevestigingsmail die je ontvangt na het opzeggen.

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!

Hoi @jevdwall, volkomen terecht dat je dit hier meldt, bedankt dat je gelijk het verzendbewijs meestuurt! 

Ik heb meteen een vergoeding aangemaakt die de openstaande afkoopsom/boete op 0 moet brengen. Je hebt het bedrag direct gestorneerd zie ik, dat kan ik absoluut begrijpen. Omdat de vergoeding pas over 32 dagen gecompenseerd zal worden met de openstaande boete, kan het zijn dat je nog aanmaningen, dan wel waarschuwingen binnenkrijgt: deze mag je negeren. Sorry voor de overlast!


Bedankt voor de snelle reactie


Ook ik heb mijn modem netjes teruggestuurd maar krijg nu toch de e-mail dat er €75 gaat worden berekend. Ik heb het verzendbewijs bijgesloten.

 


Door deze slordigheden snijden ze zich toch behoorlijk in de vingers, daarbij een belabberde kwaliteit van hun internetbandbreedte en TV-beeld. Overstappen naar KPN, die levert wat ze beloven👍


Ik heb aparat teruggestuurd maar ik heb bericht dat ik moet betalen voor niet terugsturen aparat ontvangen. Wat nu? 

 


Hi, ik kreeg zojuist een herinneringsbrief voor het retour sturen van de apparatuur. Deze heb ik echter retour gestuurd op 26 augustus. Zie bijlage voor verzend bewijs.

Ik ontvang graag bevestiging van ontvangst. Zonder tegenbericht ga ik ervan uit dat de apparatuur is ontvangen.

 


@fleur81 verwerkingstijd is 2 tot 3 weken, ze zijn nog steeds veel en veel te snel met die herinneringen te versturen, zodra de echte dreig mailtjes komen zou ik nog maar eens aan de bel trekken, want dan gaat het wel fout.


@firecaps30 We hebben van jou de apparatuur inmiddels ontvangen dus dat is helemaal gelukt! :slight_smile:

@izolda201182 We haven’t received your package (yet), I’ve forwarded your receipt to our back office so that we can cancel the fine. Apologies for the inconvenience!

@fleur81 We hebben het pakketje zo te zien inderdaad nog niet ontvangen. Als je in de loop van volgende week geen bevestiging ontvangt dat het pakket binnen is stuur dan even een bericht, dan meld ik de zending handmatig af! We sturen overigens na 4 weken de eerste herinnering @Doornekamp33 en dan heb je nog wel even de tijd om het alsnog terug te sturen dus valt wel mee toch? :wink:  

 


Goedenmiddag,

 

Ook ik moet ervaren dat het vervelend is om iets terug te sturen ( nadat er GEEN brief is gekomen waarin daarom wordt gevraagd, alleen een brief dat er nog geen spullen zijn ingeleverd en dat er kosten aan verbonden zijn). Dus keurig 26-8 de boel opgestuurd om vervolgens een brief te krijgen dst er steeds niets binnen is en dat er dus kosten in rekening worden gebracht.

Volgens de barcode zijn de spullen op 28-8 bij jullie in ontvangst genomen ( zie attachment). Hele rare manier an procesverwerking lijkt mij dit. Graag hoor ik van u dat alles gewoon is ontvangen en dat tenlaste brieven veel te vroeg de deur uit zijn gegaan. Bij geen gehoor ga ik ervan uit dat alles goed is.

 


Hi @freekster 

Ik heb het direct voor je gecontroleerd en we hebbend e apparatuur ontvangen dus dat is goed gelukt!


Hoi…

 

Ik heb vandaag oude apparatuur teruggestuurd, keurig in een doos van jullie, met alles erin wat ik vernieuwd had gekregen… alleen ben vergeten mijn retournummer op het etiket te vermelden… en nu?

 heb natuurlijk wel een verzendbewijs. track and trace enz. en mijn postcode en huiisnummer erop vermeld...


Hoi @marluda, welkom bij de Community!

Dat kan gebeuren, geen enkel probleem en maak je geen zorgen. Hartstikke bedankt voor het retourneren en super dat je het meldt op de Community. 

Plaats je verzendbewijs in dit topic, dan zorg ik ervoor dat mijn collega's deze meteen binnenkrijgen. Zo wordt het retourproces alsnog correct in gang gezet. Het komt helemaal goed!


Goedeavond, 

 

Hier helaas ook een rekening ontvangen van niet ferugstuurde apparatuur. Of ja morgen word 't zomaar afgeschreven zag ik.

Na de laatste waarschuwingsmail ook niks meer gehoord hiervan en word 'tmaar gewoon afgeschreven.

Helaas door het verhuizen geen verzendbewijs meer gevonden helaas.

Zou toch willen weten of alles wel ontvangen is en ik gewoon me geld terugkrijg 


Goedemorgen @Shebje, we hebben op 5 juli en 14 juli herinneringsmails gestuurd waarbij de laatste waarschuwing ook de boete aankondigt. Ik kan me goed voorstellen dat je met iets anders bezig bent tijdens het verhuizen, maar zonder een verzendbewijs kan ik niet controleren of de retourzending binnengekomen is bij ons. 

Heb je de PostNL app toevallig op je mobiele telefoon staan? Wanneer je het pakketje namelijk aangemeld hebt via de app, kun je jouw Track & Trace code altijd opvragen. Ik wil mijn uiterste best voor je doen zodat de boete vergoed kan worden, maar ik heb wel een bewijsje nodig.


Goedemorgen @Shebje, we hebben op 5 juli en 14 juli herinneringsmails gestuurd waarbij de laatste waarschuwing ook de boete aankondigt. Ik kan me goed voorstellen dat je met iets anders bezig bent tijdens het verhuizen, maar zonder een verzendbewijs kan ik niet controleren of de retourzending binnengekomen is bij ons. 

Heb je de PostNL app toevallig op je mobiele telefoon staan? Wanneer je het pakketje namelijk aangemeld hebt via de app, kun je jouw Track & Trace code altijd opvragen. Ik wil mijn uiterste best voor je doen zodat de boete vergoed kan worden, maar ik heb wel een bewijsje nodig.

 

Ja dat heb ik dus niet gedaan via de app🥺. 

Nu wel spijt van natuurlijk. Als je voor de rest niks kan betekenen zou ik best teleurgesteld zijn aangezien ik nu opeens een flinke rekening zou moeten betalen en dan maar moet hopen dat het goed komt met mijn teruggestuurd apparaat. 


Wanneer heb je het modem ongeveer geretourneerd? 

Ik wil niet opgeven voordat het gelukt is om te achterhalen waar je zending momenteel is en ik heb er het volste vertrouwen in, ondanks dat het reçuutje kwijt is, dat we jouw pakket gaan lokaliseren!

Niet gevreesd: wanneer het pakket sowieso teruggestuurd is, komt deze vroeg of laat een keer binnen. Dat is natuurlijk een tegenvaller omdat je de boete dan voorschiet, maar ik beloof dat zodra het pakket binnen is, ik dit bedrag vergoed zodat jij het 32 dagen later teruggestort krijgt.


Wanneer heb je het modem ongeveer geretourneerd? 

Ik wil niet opgeven voordat het gelukt is om te achterhalen waar je zending momenteel is en ik heb er het volste vertrouwen in, ondanks dat het reçuutje kwijt is, dat we jouw pakket gaan lokaliseren!

Niet gevreesd: wanneer het pakket sowieso teruggestuurd is, komt deze vroeg of laat een keer binnen. Dat is natuurlijk een tegenvaller omdat je de boete dan voorschiet, maar ik beloof dat zodra het pakket binnen is, ik dit bedrag vergoed zodat jij het 32 dagen later teruggestort krijgt.

Hij is tussen 9 en 11 juli teruggestuurd. 

 

Ik vind het echt absurd dat ik nu die boete moet betalen. Iets wat ik eigenlijk niet van plan ben. Kunnen we dit niet anders oplossen?

Ik hoor het graag. 


Hoi @Shebje, ik schaar me volledig achter jouw standpunt en ben het met je eens. Zonder een bewijs van verzending wordt het echter lastig te bewijzen dat je het geretourneerd hebt, zeker omdat er aan onze kant geen melding gemaakt is van retourneren.

Wat ik ga doen, is een specialist bellen en om hulp vragen. Er is misschien nog één mogelijkheid om na te gaan of het pakket binnengekomen is. Sorry voor al het gewacht, maar ik breng het liefst goed nieuws!

UPDATE: ik heb gesproken met onze huisspecialist en zij heeft via de distributie en een achterliggend systeem gezocht, maar er is nog niets retour gemeld. Ik ga weer verder alles doorspitten, zodra ik een nieuwe update heb, hoor je direct van me. Beloofd!


Hoi @Shebje, ik schaar me volledig achter jouw standpunt en ben het met je eens. Zonder een bewijs van verzending wordt het echter lastig te bewijzen dat je het geretourneerd hebt, zeker omdat er aan onze kant geen melding gemaakt is van retourneren.

Wat ik ga doen, is een specialist bellen en om hulp vragen. Er is misschien nog één mogelijkheid om na te gaan of het pakket binnengekomen is. Sorry voor al het gewacht, maar ik breng het liefst goed nieuws!

UPDATE: ik heb gesproken met onze huisspecialist en zij heeft via de distributie en een achterliggend systeem gezocht, maar er is nog niets retour gemeld. Ik ga weer verder alles doorspitten, zodra ik een nieuwe update heb, hoor je direct van me. Beloofd!

Tot nu toe bedankt voor alle moeite zover. Ik ga er vanuit dat alles goedkomt. 


Hoi @Shebje, ik heb goed nieuws: na langdurig uitpluizen en alles onderzoeken, heb ik het modem kunnen vinden bij onze distributie. Het heeft een paar telefoontjes gekost, maar dat is wel het minste dat ik kon doen voor je.

Ik ga het bedrag vergoeden en ervoor zorgen dat de factuur met de boete pas eind oktober betaald moet worden. Zo kan de vergoeding het openstaande boetebedrag rechttrekken en op 0 zetten. Hierdoor wordt het openstaande bedrag kwijtgescholden en hoef jij niets te betalen. Nogmaals, oprechte excuses voor hoe dit gelopen is!

P.s. zorg er alsjeblieft wel voor dat het reguliere maandbedrag van september (€ 41,75) betaald wordt tegen die tijd, anders komen daar weer buitengerechtelijke incassokosten op en dat willen we voorkomen.


Hello, I’ve sent the modem back to T-Mobile a week ago and according to tracking information it has been received by you on the 23rd of September. However, today I’ve received an email saying that I have not returned the equipment and I will be fined. Could you please check the status of the return?

I guess you can see my klannummer in my profile. Tracking information: https://jouw.postnl.nl/track-and-trace/3SLFVZ615372957-NL-1117ZZ

Thanks,

Sergey


Hello, I’ve sent the modem back to T-Mobile a week ago and according to tracking information it has been received by you on the 23rd of September. However, today I’ve received an email saying that I have not returned the equipment and I will be fined. Could you please check the status of the return?

I guess you can see my klannummer in my profile. Tracking information: https://jouw.postnl.nl/track-and-trace/3SLFVZ615372957-NL-1117ZZ

Thanks,

Sergey

Thank you, I’ve got confirmation from T-Mobile that my modem was received.


Hi @Crusch, thanks for bringing it to our attention. We've received the modem correctly! 

The email was sent somewhat prematurely, especially since it's only been a week, I'm sorry for the confusion and inconvenience this has caused. 


Kan een moderator mijn situatie bekijken? https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/t-mobile-modem-apparaat-boete-326208?postid=1575686#post1575686


Hoi @chrisvossen, ik heb jouw vraag beantwoord in je eerder aangemaakte topic. Ik spreek je daar verder! 😉


Reageer