Skip to main content

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay!  Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de  apparatuur terug te sturen naar een  DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint  (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

iGeen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina:  retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50, Zyxel T-54 of Zyxel T-56 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem, Zyxel T-54 of Zyxel T-56 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

Klik&Klaar

Heb je Klik&Klaar via 1 van onze service kanalen opgezegd? Dan kun je het modem en wifipunten (als je die hebt) retour sturen via dit antwoordnummer van PostNL:

  • Odido Internet + TV
  • Antwoordnummer 15021
  • 1117 ZZ Schiphol-Rijk

Dit kun je ook terugvinden in de bevestigingsmail die je ontvangt na het opzeggen.

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!

Graag Pharwin, dank


Deze ochtend heb ik via mail een herinnering ontvangen dat ik nog apparatuur moet terugsturen. Ik heb twee mediaboxen opgezegd, deze teruggestuurd en van dhl bevestiging gekregen dat deze op 15 december bezorgd zijn. Ik zie ook op de laatste factuur dat deze boxen nog steeds in rekening gebracht worden :-(

Gelieve aan de odido kant uit te zoeken wat er misgaat. Verzendingsnummer 3STML010185393.

Met vriendelijke groet, 

Iwein


Hi @HanL, goed dat je dit laat weten! Ik wilde er direct achteraan gaan maar ik zie gelukkig dat alles in orde is. We hebben de TV Box op 28-12-2023 verwerkt. Dit is dus helemaal in orde. Bedankt voor de retour!

@Iwein Verstandig dat je dit checkt. Ik zie inderdaad dat de zending bezorgd is maar de verwerking kan aan onze kant nog even duren. Ik wil je vriendelijk vragen om het tot het einde van deze week af te wachten. Heb je vrijdag nog geen bevestiging van de retour aan onze kant, trek hier dan aan de bel. We zorgen er dan voor dat deze handmatig uit het systeem worden gehaald en je niks teveel zult betalen. De boete zal pas begin februari komen, dus wat dat betreft komt het sowieso helemaal goed!


Goedenavond,

Ik krijg zojuist wederom een herinnering omdat men de apparatuur nog niet retour heeft ontvangen. Hierin eveneens de stelling dat er kosten in rekening gebracht gaan worden á €70.

Ik heb, conform verzoek, op 15/12/2023 de doos (stukje nostalgie, de originele, roze T-mobile Thuis doos) met daarin de Zyxel T-50 router, de Zyxel WAP6807 en alle toebehoren (adapters, kabels, etc.) afgeleverd bij het DHL punt en heb hier ook een afleverbewijs van ontvangen (zowel fysiek alsook per mail).

Deze is volgens de Track & Trace op 20/12/2023 door DHL retour verzonden naar de verzender:

Kunnen jullie nagaan hoe het ervoor staat en voorkomen dat er extra kosten in rekening gebracht gaan worden?

Met vriendelijke groet,

Glenn


Hoi ik kreeg net een mailtje dat de router nog niet ontvangen is en dat jullie 75 euro boete gaan rekenen

Ik heb de router 26 dec verstuurt en en ik ingelogd bij dhl en zie dat het pakket in schiphol-rijk ligt

Hoe zit het nou?

 

Mvg f dorst


@Fdorst Post even je aflever bonnetje hier.De moderators kunnen dan sneller zoeken.

 


 


Hi @Fdorst, bedankt voor het meesturen van je verzendbewijs. Hierdoor heb ik meteen kunnen checken of het de juiste zending is. Het pakktje is onderweg naar ons! De e-mail heb je ontvangen omdat de retour van het modem op 04-12 aangemaakt is in ons systeem. Na 30 dagen ontvang je deze e-mail als een herinnering. Daarna heb je nog 30 dagen de tijd voordat de boete wordt gestuurd. Ik ga er vanuit dat het goed zal komen! 


Goedenavond,

Ik krijg zojuist wederom een herinnering omdat men de apparatuur nog niet retour heeft ontvangen. Hierin eveneens de stelling dat er kosten in rekening gebracht gaan worden á €70.

Ik heb, conform verzoek, op 15/12/2023 de doos (stukje nostalgie, de originele, roze T-mobile Thuis doos) met daarin de Zyxel T-50 router, de Zyxel WAP6807 en alle toebehoren (adapters, kabels, etc.) afgeleverd bij het DHL punt en heb hier ook een afleverbewijs van ontvangen (zowel fysiek alsook per mail).

Deze is volgens de Track & Trace op 20/12/2023 door DHL retour verzonden naar de verzender:

...

Kunnen jullie nagaan hoe het ervoor staat en voorkomen dat er extra kosten in rekening gebracht gaan worden?

Met vriendelijke groet,

Glenn

Ondertussen ook even het afleverbewijs erbij gezocht voor de volledigheid:

 

Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

Glenn


Hi @G. van Ewijk, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat je de apparatuur netjes naar ons retour gestuurd hebt. Het lijkt alleen niet helemaal lekker te lopen bij DHL, waardoor het pakket nog niet is aangekomen bij ons. Ik heb daarom het pakket als verloren gemeld in ons systeem, waardoor er geen boete voor jou in rekening gebracht gaat worden. Mocht je hier toch nog een factuur van krijgen, laat het me dan gelijk weten zodat ik dit recht kan zetten voor je! 


Hoi ik heb nog steeds de boete betaald en nog niks terug. Zouden jullie aub nog eens willen kijken want het duurt wel heel lang nu 


Hi @rick l, ik zie dat het in jouw geval gaat om een 4G voor Thuis abonnement, wat bij de mobiele afdeling hoort. Ik kan dit zelf niet voor je inzien, maar ik wil graag @Pharwin van Odido of @Marciano van Odido vragen of ze je hierbij kunnen helpen! 


Hi @rick l, ik heb gelijk met je mee zitten kijken ik zie geen boete bij je 4G voor Thuis abonnement terug. Kun je me iets meer vertellen hierover? Wel zie ik dat je de apparatuur terug hebt gestuurd en dat deze bij ons is verwerkt op 23/11/23 en dat je abonnement is stopgezet op 07/12/23. Op je factuur van december 2023 zie ik dat er een herberkening is gemaakt van de te veel betaalde kosten van € 31,45 voor de periode 07/12/23 t/m 31/12/23. Dit bedrag is in mindering gebracht op je verzamelfactuur met je mobiele abonnement. De factuur voor je mobiele abonnement eindigend op ****808 was € 51,10, maar omdat je nog een bedrag van ons terugkreeg voor je 4G voor Thuis abonnement, is op deze verzamelfactuur het bedrag in mindering gebracht, waardoor de factuur dus uitkomt op € 19,65.

Begrijp ik het goed dat je gebruik hebt gemaakt van de 14 dagen bedenktijd? Stuur me even een privébericht met je 097-nummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kan ik dit tot de bodem voor je uitzoeken! 

 


Beste Odido,

 

Ik krijg melding dat ik een boete krijg omdat ik de apparatuur niet retour heb gestuurd. Dit heb ik wel degelijk gedaan. DHL heeft dit echter nog niet bij jullie bezorgd. Zie de track and trace:

XXXXX

Moderator edit: Om zeker te zijn van geen schending van de AVG-wet en om iedereen bij deze nog beter in bescherming te nemen: deel vanaf heden alsjeblieft alleen de gevraagde screenshot en maak eventuele persoonsgegevens zwart of deel alleen een screenshot waarop het verzendbewijs en de eventuele aankomstdatum/afleverdatum staat. 

 

Ik heb geen zin om 90 euro te betalen voor een fout van DHL/Odido? Kunnen jullie dit oplossen aub. 

Dank!

 

 


Hi @Baarts, geen zorgen: ik zie dat je de apparatuur netjes op tijd retour hebt gestuurd naar ons, maar dat het DHL niet is gelukt om het pakket bij ons te bezorgen. Ik heb daarom de retourmelding bij ons afgemeld, zodat jij hier geen boete voor zult ontvangen. In sommige gevallen is de melding al wel doorgezet en komt het bedrag op jouw factuur te staan. Als dit het geval is, laat het me dan gelijk weten zodat ik dit voor je kan vergoeden! 


Hi @Baarts, geen zorgen: ik zie dat je de apparatuur netjes op tijd retour hebt gestuurd naar ons, maar dat het DHL niet is gelukt om het pakket bij ons te bezorgen. Ik heb daarom de retourmelding bij ons afgemeld, zodat jij hier geen boete voor zult ontvangen. In sommige gevallen is de melding al wel doorgezet en komt het bedrag op jouw factuur te staan. Als dit het geval is, laat het me dan gelijk weten zodat ik dit voor je kan vergoeden! 

Top, bedankt. Ik ga het in de gaten houden. 


Hi,

ook ik heb de apparatuur retour gestuurd en heb nu ook een teeede herinnering ontvangen en boete melding. 10 januari geretourneerd, afgiftebewijs van DHL ontvangen. 
 

Graag reactie.


 

 


Hi @Dragana, ik zie dat je de apparatuur netjes en op tijd naar ons toe gestuurd hebt. Het kan tot 8 werkdagen duren voor jouw retour bij ons helemaal afgemeld en verwerkt is. Ik wil je daarom vragen om dit morgen nog af te wachten. Mocht je na morgen nog geen bericht van ons hebben ontvangen dat jouw apparatuur bij ons binnen gekomen is, laat het me dan weten zodat ik hiermee aan de slag kan voor je! 


Hi @Dragana, ik zie dat je de apparatuur netjes en op tijd naar ons toe gestuurd hebt. Het kan tot 8 werkdagen duren voor jouw retour bij ons helemaal afgemeld en verwerkt is. Ik wil je daarom vragen om dit morgen nog af te wachten. Mocht je na morgen nog geen bericht van ons hebben ontvangen dat jouw apparatuur bij ons binnen gekomen is, laat het me dan weten zodat ik hiermee aan de slag kan voor je! 

Hi Nora,

nog steeds niet afgeleverd. De termijn is nu ruim verstreken. 
 

Gr


@Dragana Goed dat je nogmaals aan de bel trekt. Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit. Goed nieuws, alle apparatuur is retour! 😀 Ik vermoed dat de track & trace niet meer is bijgewerkt, waardoor de status is blijven hangen. 


Hoi Odido,

 

Ook ik heb de mail gekregen dat mijn apparatuur niet is ontvangen en er €90 voor in rekening wordt gebracht.

Hierbij echter mijn bewijs van aflevering.

Kunnen jullie kijken wat er is mis gegaan?

Dankje!

 

 


Hoi @KarishmaPR, ik heb het direct nagekeken! Het is correct verwerkt in ons systeem, maar we konden deze automatische herinnering niet meer tegenhouden. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana


Goedendag,  Ik reageer een mail dat ik de tv box nog niet heb teruggestuurd. Maar ik heb dat 1 februari al gedaan. De bewijzen heb ik hier. Wat moet nu doen? Gr. Bas Lans 

Mod edit: vermeld graag niet je DHL Track & Trace nummer hier vanwege je privacy en de gegevens die hieraan gekoppeld zijn.


Hoi @Bas0502, fijn dat je gelijk alle informatie kon meesturen, super! Ik ben meteen in je dossier gedoken en ik zie dat het pakket nog in het sorteercentrum van DHL ligt. Zelf merk ik ook dat het DHL flink wat tijd nodig heeft de laatste tijd voor retourverwerkingen. Ik verwacht dat DHL het pakket alsnog binnenkort naar ons retour stuurt en zodra het pakket verwerkt is sturen wij je een bevestiging per email. Voor de zekerheid zorg ik ervoor dat je pakket de maximale periode heeft om verwerkt te worden, namelijk tot eind maart. Dit is meer dan genoeg tijd voor de apparatuur om op tijd binnen te komen. 

Dit komt helemaal goed, ik wil je hartelijk bedanken voor het retourneren en vroeg of laat krijg je absoluut van ons een bevestiging per email dat de apparatuur binnen is! 😄


JOUW DIGITALE AFGIFTEBEWIJS

Beste CJW van Dijk,

Bedankt voor het inleveren van je pakket QR3STML010232751. We bezorgen je pakket bij T-Mobile Thuis (Retouren).

 

 

 


Reageer