Skip to main content

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay!  Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de  apparatuur terug te sturen naar een  DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint  (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

iGeen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina:  retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50, Zyxel T-54 of Zyxel T-56 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem, Zyxel T-54 of Zyxel T-56 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!

Hallo!

Wij kregen vandaag een mail dat van de te ontvangen goederen alleen de modem was ontvangen. 

Ik heb alles in 1 doos gestopt. Jullie hebben dus, zonder gekkigheid, alles in 1 doos ontvangen...

Ik vind het raar dat alleen de modem als ontvangen geregistreerd staat. Alles zat dus, zoals je misschien al kunt raden, bij elkaar in 1 doos.

Graag een reactie.

Hartelijke groet,

Berry

Zou je hier de track & trace code kunnen plaatsen?
Dan kan een moderator deze gegevens aan elkaar koppelen. 


Heb voor 2de keer bericht dat apparatuur retour niet door jullie is ontvangen en dat jullie €75 euro in rekening gaan brengen. Heb bewijs van afgifte bij DHL servicepunt. Dus wat nu?

3STML010020511

 


@Rafieq Ik heb het gelijk voor je gecheckt. Zo te zien blijft jouw retour hangen bij de bezorger. Het pakket is afgehaald bij het DHL ServicePoint door de bezorger maar is nog niet bezorgd in ons distributiecenter. Ik ga het pakket dan ook handmatig voor je afmelden zodat je geen boete ontvangt. Mocht deze onverhoopt alsnog op de rekening komen, laat het ons hier gerust weten, dan gaan we dit vergoeden. Wel zo netjes natuurlijk gezien jij het pakket hebt afgegeven. Mocht je verder geen andere vragen hierover hebben, dan wens ik je alvast een heel mooi weekend toe!


Hello,

i've sent my modem but it is still being handled by dhl (Klaar voor versturen naar het sorteercentrum ) since 11/03/2023.

today i got an email that i have 8 more days to deliver it but it is no longer in my hands, what shall i do ?

 

3STML010028136


Hi @samux9292, I would call DHL to see what's going on. After that, could you provide feedback here? 


Hi @samux9292, I would call DHL to see what's going on. After that, could you provide feedback here? 

Hello,

yes they say it is still being sorted and that is all. via their chatbot. and on the phone none is answering.

more details on the status:

 


Hoi @samux9292, great, thanks for the information! I’ll make sure that your package still has a few weeks to arrive before the deadline expires. I expect that you will receive a confirmation email from us that the TV Box arrived next week or, at most, the week after. If you receive any reminder emails in the meantime, please ignore them. 

I’ll make sure that all the administration is arranged so that your package will arrive before any final deadline. Thanks for returning the TV Box! 🙂


Op 6-3 heb ik jullie apparatuur retour gestuurd via het DHL. De zending is 7 maart opgehaald bij het DHL ServicePoint en blijft op sorteren staan. Ondertussen blijf ik mailtjes krijgen van jullie dat ik mijn apparatuur moet retourneren.

Ik stel voor dat jullie dit gaan regelen met DHL en mij niet meer mailen.😉

p.s. Gezien de bovenstaande reacties in dit topic ben ik niet de enige en is er sowieso iets aan de hand bij/met DHL.


Goedemorgen @Bishop, bedankt voor het ter attentie brengen van dit issue. Ik heb zo het vermoeden dat dit ontstaan is omdat DHL nog niet het apparaat afgemeld heeft bij de retourmelding, sorry voor de overlast! De TV Box is nu afgemeld en je zult geen onterechte waarschuwingen meer ontvangen - mocht dit om wat voor reden toch nog gebeuren, weet dan dat dit een e-mail is die eerder gezonden is dan de afmelding die ik zojuist uitgevoerd heb; deze mag linea recta de prullenmand in. 

Bedankt voor je begrip!


Goedendag, 

Ik heb hetzelfde als diverse andere mensen hier. Heb de tv box en het modem reeds teruggestuurd. Nu een mail van t-mobile gekregen dat ze mij 90 euro in rekening gaan brengen voor het niet terugsturen.

 

Ook mijn retourzending staat dus stil op een sorteercentrum van dhl, zo blijkt.

 

T-mobile, ik heb netjes volgens de instructies het pakketje verstuurd. Kunt u even zorgen dat ik geen narigheid met boetes etc ga krijgen? Ik zit daar niet echt op te wachten.

 

Mvg Rob


Hoi @Robdeg123, fijn dat je mij op de hoogte brengt en geen zorgen, hier kan jij absoluut niks aan doen! Daarom ga ik er ook voor zorgen dat dit geheel voor je wordt rechtgezet. Ik verwacht dat het niet lang meer zal duren voordat DHL alsnog jouw pakket bij ons aflevert. Desondanks zal ik ervoor zorgen dat je pakket tot begin mei heeft om bij ons binnen te komen en dit lijkt mij volstrekt haalbaar voor DHL.

Zodra het is gelukt en het pakket door ons is verwerkt krijg je ook nog een bevestiging van ons. Dit komt helemaal goed en ik ga hier voor je achteraan! 😃


Goedemorgen, ik heb de modem 4 april geleverd aan DHL express in Antillen 19, 7333 PE Apeldoorn, het bewijs van afgeven is JVGLOTC0036593360.

Dit is 7 dagen na het mail waarin vermeld stond waarin ik 8 dagen kreeg. waarin ik voldoe aan jullie vraag van “Wil je deze alsnog binnen 8 dagen opsturen?”

Graag zou ik dan niet opnieuw rekeningen krijgen die tegen geschreven/besproken afspraken gaan.


Hoi @allesindesoep, goed dat je mij op de hoogte brengt en geen zorgen, dit komt helemaal goed! Ik zie dat DHL inmiddels aan ons kenbaar heeft gemaakt dat het pakket op dinsdag 11 april binnenkomt. Ik ga er voor je voor zorgen dat het pakket nog enkele weken heeft om verwerkt te worden. Mocht je in de tussentijd nog een herinneringsmail van ons dan kan je deze als niet-verzonden beschouwen.

Ik wil je nog hartelijk bedanken voor het retourneren en ik ga dit voor je rechtzetten! 😃


Goedemorgen,

 

ik heb een mailtje gehad dat jullie mijn apparatuur deels hebben ontvangen. De TV-box wel, het modem niet. Ik heb echter alles in één doos verstuurd. Hoe nu verder?

Groet,

Lars

 

Track en trace DHL: JVGLOTC0034221862

 

 


Hoi @LazeWoterz, Ik zie inderdaad dat het al is aangekomen! Ik heb dit meteen in orde gemaakt. Mocht je nog herinneringen of emails krijgen dan kan je dit negeren. Het komt nu helemaal goed, met de track & trace code! 😊 Groetjes, Ishana


Hallo T-Mobile, onlangs heb ik mijn abonnement opgezegd en bericht gehad over het retour sturen van de apparatuur. Echter heb ik ook al een e-mail ontvangen dat mijn apparatuur ontvangen is, terwijl het hier nog in een doos staat. Daardoor kan ik het verzendlabel niet meer downloaden. Ik kan het spul natuurlijk bij de milieustraat brengen of op Marktplaats zetten, maar ik stuur het liever gewoon terug zodat het opnieuw gebruikt kan worden. Wat te doen?

Ik heb de chatbot op de website en het telefoonmenu al geprobeerd, maar die verwijzen me steeds naar de pagina voor terugsturen apparatuur die me naar Bestellingen in My T-Mobile stuur, waar het formulier dus niet (meer) staat.

Groet, Erik


Hallo @edekeijzer 

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/mijn-abonnement/wijzigen/apparatuur-terugsturen

Hier lees je welke apparatuur terug moet en welke niet, voor het retourneren kan je het retouradres gebruiken, het is een antwoordnummer dus er zijn geen kosten voor het verzenden.

T-Mobile Thuis

Antwoordnummer 15021

1117 ZZ Schiphol

Voeg een briefje toe met je gegevens.


Hallo @edekeijzer 

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/mijn-abonnement/wijzigen/apparatuur-terugsturen

Hier lees je welke apparatuur terug moet en welke niet, voor het retourneren kan je het retouradres gebruiken, het is een antwoordnummer dus er zijn geen kosten voor het verzenden.

T-Mobile Thuis

Antwoordnummer 15021

1117 ZZ Schiphol

Voeg een briefje toe met je gegevens.

Dank voor je supersnelle reactie!


Heb vandaag alle apparatuur teruggestuurd mijn abo is beëindigd op 25 mei. Alleen ik heb vergeten een briefje in de doos te doen met mijn adresgegevens en naam gaat dit wel goedkomen?Pakketje is verstuurd via QR code. Track trace code JVGLOTC0038931287.


Hoi @Ha-ns, allereerst hartelijk bedankt voor het retourneren van de apparatuur! Geen zorgen, de QR code is gekoppeld aan jouw klantdossier en hierdoor kan het distributiecentrum snel en eenvoudig achterhalen dat jij de afzender bent van de apparatuur.

Hierdoor zal je komende week een bevestiging van ons ontvangen dat de apparatuur retour is. Daarom rest mij niks anders dan je nog een hele mooie week te wensen! 😃


Hallo! Ik was door omstandigheden te laat met het inleveren van de apparatuur. Ik baal natuurlijk van de boete en vond het zonde van de apparatuur. Ik heb het daarom maar naar het antwoordnummer uit dit topic gestuurd: 3SOPKL26636520. Ik heb de boete nog niet binnen, kunnen jullie nog iets regelen?


Hi @AlbertG, goed dat je dit laat weten! Ik heb meteen gecontroleerd wat je kunt verwachten. Gelukkig geven we je tot 10-06-2023 om de apparatuur te retourneren. Hou in de gaten of je komende week of begin van volgende week een bevestiging van de ontvangst krijgt. Dan weet je zeker dat alles goed is aangekomen, gezien je niet de QR code hebt gebruikt. Hou tot zover het verzendbewijs bij je. Bedankt! 😄


Eind vorige week m’n tv box opgezegd en een QR code ontvangen om deze terug te sturen.

Vandaag bij de DHL pakketautomaat krijg ik de melding dat deze QR code inmiddels verlopen zou zijn.

En nu???

Hartelijke groet,

Paul


Hi, ik krijg onderstaande melding, zou ik een retourlabel mogen ontvangen?

 


Hoi @PJM53, als ik de track&trace bekijk, zie ik dat het pakket onderweg is naar ons distributiecentrum - tenzij hierin een foute weergave getoond wordt of er sprake is van een bug, denk ik dat het wel goed zit. Heb jij de box inmiddels wel kunnen retourneren of is de QR-code nog steeds verlopen? Om alles voor te zijn en eventuele nevenschade te voorkomen, meld ik de TV Box meteen af, dan sta jij straks niet tegenover een onterechte boete. Sorry voor de verwarring!

 

Hoi @erikrip, hmm dat is zeker een vreemde bug want ik zie hier ook niets van terug. Ik meld beide apparaten af zodat ze te boek staan als retour. Dan voorkomen we problemen. Thanks voor het melden! 😄👍


Reageer