Sinds vannacht/vanochtend heb ik een storing waarbij de zyxel t-56 modem niet meer functioneert. Deze geeft geen IP adressen meer uit en is daarmee onbereikbaar, ook voor het wijzigen van instellingen.
Stroom eraf, geprobeerd,
Alle kabels eruit, stroom eraf, geprobeerd,
Alle kabels eruit, reset, geprobeerd,
Alle kabels eruit, uitgezet, reset geprobeerd.
Ik begreep via de service desk dat er op dit moment een storing is met deze modem en dat er momenteel een onderzoek loopt. Deze storing is echter nergens op de site te vinden. Hoe kan de community op de hoogte blijven over dit issue?
Ik zou graag willen weten:
Wat er aan de hand is, waarom is er storing/aanleiding?
Wat is de verwachte doorlooptijd voor het oplossen hiervan?
Omdat ik afhankelijk ben van snel internet voor mijn werk kan ik niet 'afwachten’. Ik zou graag willen weten of ik op zoek moet naar een alternatief.
Alvast bedankt!
Beste antwoord door Demy van Odido
Wij zien dat de Zyxel T-56 modems van een aantal onze klanten onterecht blijven herstarten. We zijn druk bezig geweest met het vinden een oplossing. Daarom krijg je van ons een nieuw modem en een gepaste vergoeding. Dit regelen we direct.
Heb je hier verder vragen over? Of start je Zyxel T-56 ook steeds opnieuw op en heb je dit niet bij ons gemeld? Vul alvast je communityprofiel aan met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN en laat het weten in dit topic dat je dit gedaan hebt. Wij regelen bovenstaande oplossing dan ook voor jou. @robtuinte , @Katzzz456 @LuGlo - we zien bij jullie dat nog niet alle gegevens zijn ingevuld. Willen jullie je profiel aanvullen en een reactie achterlaten via: Zyxel T-56 - Powerlampje knippert continu, geen WiFi
We sluiten dit topic. Mocht je hetzelfde probleem ervaren? @DelGrosso , @Tuyllkade , @MrTHorDUde Laat dan een reactie achter onder dit topic. Vergeet niet alvast je gegevens in je profiel te zetten. Ervaar je een ander probleem? Dan verzoeken we je om een nieuw topic aan te maken.
Zou juist fijn zijn als je ons kan vertellen waarom we niet mogen resetten @Teresa van Odido . Zo creëer je meer begrip en is beter dan de "onderzoek loopt" die we om 17.00 uur weer krijgen.
De ‘expert’ hebben dit advies gegeven (voor de routers die nog werken). Wanneer je je router n.l. opnieuw start, kan die in die opstartprocedure blijven zitten. Mij lijkt het dat dat voor routers die reeds dit probleem hebben niet van toepassing. Maar dat zeggen ze er niet bij. De moderators houden zich hier dan “op de letter” aan het advies van de ‘experts’. Ze weten natuurlijk ook niet of elk probleem hetzelfde is.
Diezelfde experts lopen al sinds zaterdag te zoeken naar dit probleem. Als deze simpele handeling het probleem voor ‘tig mensen tijdelijk op had kunnen lossen, lijkt me dat dat heel wat ergernis had kunnen voorkomen. Maar goed… de experts zeggen….
(Het is natuurlijk ook een kleine moeite voor de experts om hier duidelijkheid over te geven… maar dan moet het ze wel gevraagd worden...)
Zou juist fijn zijn als je ons kan vertellen waarom we niet mogen resetten @Teresa van Odido . Zo creëer je meer begrip en is beter dan de "onderzoek loopt" die we om 17.00 uur weer krijgen.
De ‘expert’ hebben dit advies gegeven (voor de routers die nog werken). Wanneer je je router n.l. opnieuw start, kan die in die opstartprocedure blijven zitten. Mij lijkt het dat dat voor routers die reeds dit probleem hebben niet van toepassing. Maar dat zeggen ze er niet bij. De moderators houden zich hier dan “op de letter” aan het advies van de ‘experts’. Ze weten natuurlijk ook niet of elk probleem hetzelfde is.
Diezelfde experts lopen al sinds zaterdag te zoeken naar dit probleem. Als deze simpele handeling het probleem voor ‘tig mensen tijdelijk op had kunnen lossen, lijkt me dat dat heel wat ergernis had kunnen voorkomen. Maar goed… de experts zeggen….
(Het is natuurlijk ook een kleine moeite voor de experts om hier duidelijkheid over te geven… maar dan moet het ze wel gevraagd worden...)
Klinkt logisch. Zou ook zeker niet rommelen aan je router als die het nu wel gewoon doen.
Als ik thuis ben ga ik toch echt wel even rommelen de stekkertjes. Ben nu wel echt benieuwd of dat de oplossing is.
Mijn vader heb helemal niks gekregen kwa data. Hij zit al 3 dagen zonder ik ben van plan om mijn oude modem straks naar toe de bregen Huwwei te gaan kijken of dan wel werk bij hem. Ik gebruik eigen netgear modem. Maar de data die er beloofd zijn is nooit geweest hij gebruik nu zijn standaard 10 gb data en als het op is dan heeft mijn vader alleen mobiel thuis.
@Mmariska Dat wil ik met alle liefde doen, maar ik heb jammer genoeg ook niet alle kennis in huis. Ik heb hierover wel navraag gedaan, maar tot op heden geen antwoord vernomen.
Wel is het advies om het modem niet meer te resetten komen de vervalen. Je leest dit in de nieuwe update in het storingstopic.
@Teresa van Odido ik heb ook al sinds zaterdag geen internet door deze storing.
@Katzzz456 Kun je eens het volgende proberen… De WAN kabel uit de router halen en de router even uitzetten, na 15 seconden weer aanzetten (zonder WAN kabel erin), dan een paar minuten (5?) wachten. Hopelijk komt de router dan door de opstartprocedure. Daarna de WAN kabel in de router. Heb je daarna wel internet?
Ik zit ook al sinds zaterdag zonder internet thuis, en het duurt mij toch echt te lang… Ik heb bovenstaande zojuist een aantal keer geprobeerd, maar helaas zonder succes. Zometeen maar een nieuw modempje oppikken bij de Gamma, kan sowieso geen kwaad om er eentje extra te hebben liggen. Hopelijk krijg ik daarmee de boel weer aan de praat.
Het gebrek aan communicatie vanuit Odido op de storingspagina valt me wel tegen. Ik lees op Tweakers dat zo’n 200 klanten zich gemeld zouden hebben tot op heden, maar het werkelijke aantal klanten die hier last van hebben zal ongetwijfeld een stuk hoger liggen. Die hebben toch wel recht op wat meer informatie dan “we zijn er hard mee bezig” in mijn optiek. Voor mij is deze situatie wel een serieuze reden om een overstap te overwegen. Nog nooit bij andere providers een storing meegemaakt die zo lang onopgelost bleef.
Ik heb bovenstaande zojuist een aantal keer geprobeerd, maar helaas zonder succes.
Je hebt 5 minuten gewacht voor de WAN er weer in te doen? Jammer dat het dan bij jou niet werkt. Als dat het zou zijn zou dat al heel wat zijn in het ‘onderzoek’ 😁
Een reserve router is altijd handig. Ik heb hier mijn oude Asus AC68U ook altijd klaar liggen (met VLAN 300 en port-forwarding reeds ingesteld). Zou hem alleen aan hoeven te koppelen en gaan. Alleen bij rood knipperend ONT zou ik een probleem hebben 😉
Ik heb bovenstaande zojuist een aantal keer geprobeerd, maar helaas zonder succes.
Je hebt 5 minuten gewacht voor de WAN er weer in te doen? Jammer dat het dan bij jou niet werkt. Als dat het zou zijn zou dat al heel wat zijn in het ‘onderzoek’ 😁
Een reserve router is altijd handig. Ik heb hier mijn oude Asus AC68U ook altijd klaar liggen (met VLAN 300 en port-forwarding reeds ingesteld). Zou hem alleen aan hoeven te koppelen en gaan. Alleen bij rood knipperend ONT zou ik een probleem hebben 😉
Yes voor de zekerheid iets langer dan 5 minuten gewacht, maar helaas dus zonder succes. Ik ga zo maar eens op pad voor zo’n reserve router, dat kan nooit kwaad!
Mijn vader heb helemal niks gekregen kwa data. Hij zit al 3 dagen zonder ik ben van plan om mijn oude modem straks naar toe de bregen Huwwei te gaan kijken of dan wel werk bij hem. Ik gebruik eigen netgear modem. Maar de data die er beloofd zijn is nooit geweest hij gebruik nu zijn standaard 10 gb data en als het op is dan heeft mijn vader alleen mobiel thuis.
MrTHorDUde schreef:
Mijn vader heb helemal niks gekregen kwa data. Hij zit al 3 dagen zonder ik ben van plan om mijn oude modem straks naar toe de bregen Huwwei te gaan kijken of dan wel werk bij hem. Ik gebruik eigen netgear modem. Maar de data die er beloofd zijn is nooit geweest hij gebruik nu zijn standaard 10 gb data en als het op is dan heeft mijn vader alleen mobiel thuis.
Mijn vader heb helemal niks gekregen kwa data. Hij zit al 3 dagen zonder ik ben van plan om mijn oude modem straks naar toe de bregen Huwwei te gaan kijken of dan wel werk bij hem. Ik gebruik eigen netgear modem. Maar de data die er beloofd zijn is nooit geweest hij gebruik nu zijn standaard 10 gb data en als het op is dan heeft mijn vader alleen mobiel thuis.
MrTHorDUde schreef:
Mijn vader heb helemal niks gekregen kwa data. Hij zit al 3 dagen zonder ik ben van plan om mijn oude modem straks naar toe de bregen Huwwei te gaan kijken of dan wel werk bij hem. Ik gebruik eigen netgear modem. Maar de data die er beloofd zijn is nooit geweest hij gebruik nu zijn standaard 10 gb data en als het op is dan heeft mijn vader alleen mobiel thuis.
Mijn vader heb helemal niks gekregen kwa data. Hij zit al 3 dagen zonder ik ben van plan om mijn oude modem straks naar toe de bregen Huwwei te gaan kijken of dan wel werk bij hem. Ik gebruik eigen netgear modem. Maar de data die er beloofd zijn is nooit geweest hij gebruik nu zijn standaard 10 gb data en als het op is dan heeft mijn vader alleen mobiel thuis.
MrTHorDUde schreef:
Mijn vader heb helemal niks gekregen kwa data. Hij zit al 3 dagen zonder ik ben van plan om mijn oude modem straks naar toe de bregen Huwwei te gaan kijken of dan wel werk bij hem. Ik gebruik eigen netgear modem. Maar de data die er beloofd zijn is nooit geweest hij gebruik nu zijn standaard 10 gb data en als het op is dan heeft mijn vader alleen mobiel thuis.
Mijn vader heb helemal niks gekregen kwa data. Hij zit al 3 dagen zonder ik ben van plan om mijn oude modem straks naar toe de bregen Huwwei te gaan kijken of dan wel werk bij hem. Ik gebruik eigen netgear modem. Maar de data die er beloofd zijn is nooit geweest hij gebruik nu zijn standaard 10 gb data en als het op is dan heeft mijn vader alleen mobiel thuis.
Mijn vader heb helemal niks gekregen kwa data. Hij zit al 3 dagen zonder ik ben van plan om mijn oude modem straks naar toe de bregen Huwwei te gaan kijken of dan wel werk bij hem. Ik gebruik eigen netgear modem. Maar de data die er beloofd zijn is nooit geweest hij gebruik nu zijn standaard 10 gb data en als het op is dan heeft mijn vader alleen mobiel thuis.
@Teresa van Odido ik heb ook al sinds zaterdag geen internet door deze storing.
@Katzzz456 Kun je eens het volgende proberen… De WAN kabel uit de router halen en de router even uitzetten, na 15 seconden weer aanzetten (zonder WAN kabel erin), dan een paar minuten (5?) wachten. Hopelijk komt de router dan door de opstartprocedure. Daarna de WAN kabel in de router. Heb je daarna wel internet?
Het advies om niet te resetten is vervallen dus ik heb je oplossing geprobeerd, maar zonder succes. Toch maar een nieuwe router regelen zoals je elders suggereert. Want Joost mag weten hoe lang dit nog gaat duren. Dankjewel voor je suggesties.
@Teresa van Odido Ik heb overal even de stroom afgehaald en alles weer opnieuw herstart, maar nog steeds knippert het powerlampje. Mijn gegevens zijn verder aangevuld.
KPN kan versneld oversluiten, maar noemt een mogelijke afkoopsom bij huidige aanbieder. Wat zal dat zijn als ik me niet aan de maand overstap termijn hou?
@MrTHorDUde Ik werk niet voor Odido en heb hetzelfde probleem als uw vader, dus ik kan daar geen antwoord op geven. Tot op heden ben ik nog niet gebeld, maar ik wacht het nog even af. Als ik vandaag nog geen telefoontje heb gekregen ga ik zelf proberen contact op te nemen, maar ik geef Odido eerst zelf even de tijd om contact met mij op te nemen.
Wij zien dat de Zyxel T-56 modems van een aantal onze klanten onterecht blijven herstarten. We zijn druk bezig geweest met het vinden een oplossing. Daarom krijg je van ons een nieuw modem en een gepaste vergoeding. Dit regelen we direct.
Heb je hier verder vragen over? Of start je Zyxel T-56 ook steeds opnieuw op en heb je dit niet bij ons gemeld? Vul alvast je communityprofiel aan met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN en laat het weten in dit topic dat je dit gedaan hebt. Wij regelen bovenstaande oplossing dan ook voor jou. @robtuinte , @Katzzz456 @LuGlo - we zien bij jullie dat nog niet alle gegevens zijn ingevuld. Willen jullie je profiel aanvullen en een reactie achterlaten via: Zyxel T-56 - Powerlampje knippert continu, geen WiFi
We sluiten dit topic. Mocht je hetzelfde probleem ervaren? @DelGrosso , @Tuyllkade , @MrTHorDUde Laat dan een reactie achter onder dit topic. Vergeet niet alvast je gegevens in je profiel te zetten. Ervaar je een ander probleem? Dan verzoeken we je om een nieuw topic aan te maken.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.