Skip to main content
Beantwoord

Youless LS120 geen verbinding na overstap naar Odido

• is een Top Poster
  • 10 reacties

Hi, overgestapt van KPN glasvezel naar Odido glasvezel. Nu krijg ik geen gegevens meer van de slimme meter, ik kan de Youless niet meer benaderen.

Iemand een idee?

Beste antwoord door rvk01

Ja. Er zijn mensen die het voor elkaar hebben gekregen. Welke firmware zit er op de Youless? Want dat zou minimaal 1.6.3 moeten zijn. Zie ook deze reactie...

Bekijk origineel

15 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1051 reacties
  • 5 april 2025

Even opnieuw installeren? Heb je hem al opnieuw opgestart (stroom eraf, p1 eruit, p1 erin, stroom erop)?

Dan eventueel in de router (192.168.1.1, ww achterop) kijken bij apparaten of de Youless een IP gekregen heeft.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 5 april 2025

Dankje, wat bedoel je met opnieuw installeren? de rest heb ik al gedaan, een paar keer.

De Odido klantenservice kan ook geen ip adres vinden op de Lan poort waar hij op zit. Zelf zie ik hem ook niet in de router.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 5 april 2025

ik heb hem nu op een wifi extended ingeplugd waarbij ik eerst de verbinding heb gecontroleerd met een laptop. Verbinding was goed maar Youless is niet te vinden

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1051 reacties
  • 5 april 2025

Kan het zijn dat er ooit een vast IP op ingesteld is? Zo ja, dan zal de Youless dus geen IP van je nieuwe netwerk krijgen. Om hem te benaderen moet ie gereset worden of je moet wat dingen op je PC instellen om hem wel tijdelijk te benaderen (om dan weer dhcp in te stellen op het ding).

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 5 april 2025

geen idee, ik heb dat niet gedaan zover ik nog weet :) Weet je hoe die gereset moet worden, of kan ik hem alleen naar fabrieksinstellingen terugzetten? Blijkbaar ben ik dan gegevens kwijt daarom nog niet gedaan. Alleen stroom eraf en erop gedaan

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1051 reacties
  • 5 april 2025

Gegevens worden toch ook online opgeslagen, of alleen lokaal? O, ik zie al dat dat een keuze is.

Er was een lijstje met niveaus van reset. 3x is alleen wachtwoord reset. 4x is ook netwerk reset en 5x volledige reset. Zie pagina 23/24 voor de handelingen (ik geloof zoveel maal van en op stroom zetten).

Anders zou je hem een statisch IP kunnen geven maar dan zou ik even terug moeten kijken hoe je verbinding kunt maken zonder router.

Er zijn overigens wel een aantal andere topics over problemen i.c.m. de Zyxel.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 5 april 2025

Ik ben nu via een statisch adres in de Youless kunnen komen, het staat ingesteld op dynamisch maar de Youless wordt nog niet gevonden op de normale manier. Ik zal eens even verder lezen in de handleiding

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 5 april 2025

lukt niet, resetten naar fabrieksinstellingen gedaan, vast adres gegeven, led blijft langzaam knipperen. Wacht wel even wat Enelogic me gaat vertellen

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 5 april 2025

Als iemand überhaupt weet of het wel mogelijk is om de Youless werkend te krijgen op het Zyxel modem van Odido hou ik me aanbevolen, ik stop nu even met experimenteren. 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1051 reacties
  • Antwoord
  • 5 april 2025

Ja. Er zijn mensen die het voor elkaar hebben gekregen. Welke firmware zit er op de Youless? Want dat zou minimaal 1.6.3 moeten zijn. Zie ook deze reactie...

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 5 april 2025

dat is blijkbaar: 1.4.1-EL

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 5 april 2025

Nu nog zien te flashen zonder bereik op netwerk

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1051 reacties
  • 5 april 2025

Ja, dat is wel oud.

Zie de pagina van Youless zelf over dit probleem en firmware update.

https://www.youless.nl/blogpost/ls120-fw163.html

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 5 april 2025

Het lukt helaas niet om de Youless in flash modus te krijgen. Zal eens vragen of ze nog een windows flash utility hebben waarbij ik deze rechtstreeks op de computer kan aansluiten zodat het niet blind hoeft te gebeuren

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 6 april 2025

Het is gelukt.
Even naar familie gegaan. Aangesloten op hun modem en geflashed naar 1.6.3.
Thuis weer aangesloten en werkt direct. 

bedankt!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen