Skip to main content
Beantwoord

wifi op samsung tv en soundbar valt elke dag uit

  • 13 June 2024
  • 5 reacties
  • 51 Bekeken

Sinds ik aangesloten ben op de T56 van Odido ben ik 1 keer per dag bezig om de wifi weer te connecten met mijn tv van Samsung en de sounbar. De soundbar moet zelfa hiervoor helemaal uit het stopcontact gehaald worden als reset. De tv krijgt zijn wifi weer door de wifi uit- en in te schakelen. Hoe is dit op te lossen???? Mijn chromecast aansluiting is wel stabiel op de wifi.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @emieljanssen1980 

Kan je eens in je webbrowser naar 192.168.1.1 gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen. Gaat het nu beter?

5 GHz uitschakelen bij de WiFi instellingen kan misschien ook helpen.

Op andere apparaten die de verbinding verkiezen moet je het netwerk dan even vergeten en opnieuw verbinden.

Helaas heb ik dan een ander probleem en dat is dat mijn telefoon geen WPA2 accepteerd.

Reputatie 7
Badge +15

@emieljanssen1980 

Op je telefoon daarna even netwerk vergeten en opnieuw verbinden, dan moet hij het weer doen.

Dat ga ik morgen eens proberen om te doen dan. Gaat er wel een oplossing komen zodat beide aan kunnen blijven staan ivm de veiligheid van de wifi. Wpa3 heeft namelijk een betere beveiliging van het netwerk en het bedrijf waarvoor ik werk geeft hieraan de voorkeur 

Reputatie 7
Badge +15

@emieljanssen1980 

Als alles dan goed werkt dan kun je eventueel 2,4 en 5 GHz splitsen.

2,4 GHz WPA2 en 5 GHz WPA2/WPA3.

Reageer