Skip to main content

Waar ging het mis?

Ieder jaar stap ik over van Odido naar KPN naar Odido etc

Afgelopen jaar op 25 november (black friday aanbieding) nieuw contract aangegaan met Odido en na een afspraak met Gideon op 27 november zou mijn Odido verbinding op 27 december actief worden.

Halverwege de spullen gehad, die ik overigens niet gebruik, en op 27 december kwam de monteur de verbinding omzetten. Dit was zo gedaan en vanaf deze datum had ik een Odido verbinding.

Afgelopen vrijdag plotsklaps geen internet meer. Contact gehad met Odido, maar volgens hun had ik geen contract bij Odido. Ondertussen via de mail een bericht of ik de spullen wil terugsturen (raar, want ik had geen contract, maar wel spullen?) en een mail van KPN met daarin uw overstap is geannuleerd?

Omdat ik kennelijk geen contract had bij Odido, contact opgenomen met KPN en deze sturen een monteur.

Bij nader onderzoek heb ik nooit betaald voor Odido en is mijn KPN abonnement gewoon doorgelopen (wat vervelend is, want € 35,- duurder).

Toch heb ik al die tijd gebruik gemaakt van de Odido lijn en de Odido app om tv te kijken (op tv) die het alleen doet met de Odido lijn. En hoe kan het zo zijn dat op 14 maart mijn Odido lijn er mee stopt?

Monteur KPN is geweest en heeft de lijn weer omgezet naar KPN en nu heb ik weer internet.

Uitgelichte reactie

17 maart 2025

Als je niet de Zyxel router gebruikt hebt dan ziet het Odido netwerk geen activering. De aanvraag wordt dan uiteindelijk geannuleerd. 

3 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8624 reacties
  • 17 maart 2025
Uitgelichte reactie

Als je niet de Zyxel router gebruikt hebt dan ziet het Odido netwerk geen activering. De aanvraag wordt dan uiteindelijk geannuleerd. 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 17 maart 2025

Dat klinkt logisch, waarom weet Gideon dit niet?
En hoeft het modem alleen eenmalig aangesloten te worden?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8624 reacties
  • 17 maart 2025

Ja, eenmalignis genoeg. Guidion monteurs zijn heel divers.  Misschien drong jij ook een beetje aan om niets je systeem aan te passen…

Maar goed, dat weet je dan weer voor de volgende overstap.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen