Hallo T-Mobile,
Ik ben in Mei verhuist en moest omdat ik nog een lopend T-Mobile Thuis contract had van een paar maanden een nieuw T-Mobile Thuis contract aangaan op mijn nieuwe adres, dit was geen punt omdat ik op het vorige adres prima internet had (Vplus 200 down/30 up).
Mijn nieuwe (huur)woning is voordat ik de sleutel kreeg compleet gerenoveerd.
Tijdens de renovatie heeft iemand waarschijnlijk het IS/RA punt kortgeknipt, de draadjes staken nog een centimeter of 3 boven de betonvloer uit.
Hier heb ik direct melding van gemaakt bij T-Mobile, en toen is er iemand van KPN aangestuurd om het te komen verhelpen, het resultaat:

De KPN monteur heeft vervolgens de snelheid getest, dit was in orde, de maximale snelheid voor dit adres werd gehaald (50 down/10up).
Echter valt het internet meerdere keren per dag helemaal weg (bedraad), in de web-interface van het modem zie ik dat het modem opnieuw verbinding probeert te maken, dit duurt een paar minuten en werkt daarna weer een tijdje.
Dit heb ik vrij snel nadat ik verhuist ben doorgegeven aan T-Mobile, ze hebben toen het modem een reset gegeven, helaas zonder resultaat.
Vervolgens heb ik een eigen modem aangesloten en ingesteld, ook hiermee hetzelfde probleem.
Er lijkt dus iets in de KPN bekabeling niet goed te zijn.
Dit is voor mij niet werkbaar aangezien ik veel vanuit huis werk.
Ik heb contact gehad met KPN, die geven aan dat het IS/RA punt waarschijnlijk helemaal vervangen moet worden en dat de kosten dan voor mezelf zijn.
Dit zie ik natuurlijk niet zitten aangezien ik dit niet zelf heb veroorzaakt, daarnaast ligt er net een nieuwe vloer in, deze zal er hoogstwaarschijnlijk uit moeten.
Op dit moment wordt er door E-Fiber glasvezel aangelegd, over 3 weken wordt mijn aansluiting gerealiseerd in de meterkast.
Omdat ik nog een lopend contract heb bij T-Mobile Thuis kan ik pas volgend jaar Mei overstappen.
Is er een mogelijkheid dat mijn T-Mobile Thuis contract eerder stopgezet kan worden zodat ik eerder kan overstappen en weer normaal kan internetten?
Alvast bedankt!
Groet,
Stefan