Skip to main content

Hallo,

 

Sinds kort heb ik een glasvezel verbinding van T-Mobile.

Alles werkt naar behoren behalve dat e-mail, door mij verstuurt naar een e-mail adres in Duitsland, niet wordt afgeleverd.

Ik krijg na enige tijd een mail 'Mail Delivery System’ met onderstaande inhoud:

Body:
This is the mail system at host smtp04.glasoperator.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.

                   The mail system

<geadresseerde@t-online.de>: host mx01.t-online.deh194.25.134.72] refused to talk
    to me: 554 IP=37.143.82.179 - A problem occurred. (Ask your postmaster for
    help or to contact tosa@rx.t-online.de to clarify.)

Details.txt:
Reporting-MTA: dns; smtp04.glasoperator.nl
X-Postfix-Queue-ID: 5304A1A2CB5
X-Postfix-Sender: rfc822; mijn adres@t-mobilethuis.nl
Arrival-Date: Tue, 14 Jun 2022 13:08:56 +0200 (CEST)

Final-Recipient: rfc822; geadresseerde@t-online.de
Original-Recipient: rfc822;geadresseerde@t-online.de
Action: failed
Status: 4.0.0
Remote-MTA: dns; mx01.t-online.de
Diagnostic-Code: smtp; 554 IP=37.143.82.179 - A problem occurred. (Ask your
    postmaster for help or to contact tosa@rx.t-online.de to clarify.)

Is hier een oplossing voor?

Groeten

 

Welkom @EdZ222 

Kijkende naar deze regels;

<geadresseerde@t-online.de>: host mx01.t-online.ded194.25.134.72] refused to talk
    to me: 554 IP=37.143.82.179 - A problem occurred. (Ask your postmaster for
    help or to contact tosa@rx.t-online.de to clarify.)

Lijkt het erop dat één van beide mailservers niet goed functioneert, de foutmelding geeft aan dat contact moet worden opgenomen met tosa@rx.t-online.de wat erop lijkt dat het probleem bij T-Online speelt.

Zojuist eens even gekeken of de mailserver ( smtp04.glasoperator.nl ) op de blacklist staat, en het lijkt erop dat hier niets mee aan de hand is.


Dat dacht ik ook maar ben nieuw hier dus weet ik niet of ik de vraag op de juiste plaats stel.

 


Dat dacht ik ook maar ben nieuw hier dus weet ik niet of ik de vraag op de juiste plaats stel.

Ik vermoed dat T-Online.de meer kan vertellen, ik heb zojuist even gekeken of de mailserver van T-Mobile op een blacklist staat, dit is niet het geval, dus vermoed ik dat er iets niet helemaal lekker is bij T-Online.

Misschien hen eens een e-mail sturen?


Heb tosa@rx.t-online.de net een E-mail gestuurd.

Laat de resultaten daarvan hier nog wel weten

Bedankt voor de interventie.

Ed


Ontving net onderstaande e-mail.

Morgen nog maar eens proberen.

Nogmaals bedankt voor de reacties.

groeten

Ed

 

Dear Mr.

 

On Mon, 20 Jun 2022 12:51:33 +0200, in local.fetched.messages you wrote:

 

> 554 IP=37.143.82.179 - A problem occurred

 

Thank you for your message.

 

We will reset the reputation for this IP address in our system. Even though this measure generally becomes effective in one or two hours, please note that it might take up to 24 hours.

 

Kind regards

Andreas Kunz

Deutsche Telekom AG

E-Mail Engineering

Deutsche-Telekom-Allee 9

D-64295 Darmstadt

E-Mail: tosa@rx.t-online.de

www.telekom.de


Hi @EdZ222, welkom hier op de T-Mobile voor thuis Community! 😁

Top dat @Gerrit078 jou gelijk van een tip heeft voorzien en jij een e-mail hebt opgesteld naar T-Online. Heel fijn dat je ons hier op de hoogte houdt en zo snel al een reactie terug hebt ontvangen. Zelf ben ik ook erg benieuwd of je uiterlijk morgen een verschil merkt, dus ik kijk uit naar jouw terugkoppeling. Fingers crossed!


 

Helemaal top!

Het lijkt er dus op dat T-Online een eigen blacklist gebruikt waarin ze de reputatie van IP-Adressen bijhouden. Bij teveel spam worden de e-mails dan door de ontvangende mailserver, de mails geweigerd.

Even geduld dus 👍