Ik heb een nieuw huis, en ik neem graag mijn Odido glasvezel internet + TV abonnement mee. Wij zijn aan het verbouwen, en de huidige plek van de aansluiting is onhandig. Deze zouden we graag laten verplaatsen naar de meterkast die +-4 meter verder zit dan de huidige aansluiting (glasvezel, roze ‘sprietje’).
Ik heb meermaals jullie klantenservice gebeld, en kreeg telkens wisselende antwoorden, zo zou de kabel van de volgende drie partijen zijn:
Open Dutch Fiber
Open Dutch Fiber Primevest (na een Google search lijkt Primevest van KPN, dus dit lijkt mij sterk)
Volkers Wessel Telecom (lijkt mij ook sterk, dit lijkt eerder een aannemer)
Ik heb ook meermaals Open Dutch Fiber gebeld aangezien het voor de hand ligt dat de kabel inderdaad van hun is. Telkens gaven ze aan dat de kabel niet van hun is, dus dat ze ook de kabel niet mogen/kunnen verplaatsen. Ergens in de administratie van jullie of ODF gaat het dus fout.
Kan iemand mij vertellen wie de exploitant hiervan is zodat we een afspraak kunnen maken om de aansluiting te verplaatsen?
Dit is een cosmetische verplaatsing, alle kosten zijn voor jouw rekening en dit dient te gebeuren door de netwerkbeheerder/aannemer. Vaak staat op het glasvezelaansluitpunt wel wie de netwerkbeheerder is en anders kan een moderator dit misschien ook voor je nagaan.
Dit is een cosmetische verplaatsing, alle kosten zijn voor jouw rekening en dit dient te gebeuren door de netwerkbeheerder/aannemer. Vaak staat op het glasvezelaansluitpunt wel wie de netwerkbeheerder is en anders kan een moderator dit misschien ook voor je nagaan.
Ja ik snap dat de kosten voor mijzelf zijn. Helaas staat het niet op het glasvezelaansluitpunt. Bij Mijnaansluiting staat alleen KPN en Ziggo. Als ik die websites en klantenservice mag geloven leveren ze beide geen glasvezel op dat adres.
Paars zou E-fiber kunnen zijn. E-fiber is nu Open Dutch Fiber maar misschien gebruiken ze nog aparte systemen (of is de aanleg van voor de samenvoeging).
Overigens... De meeste voormannen van de aanleggers van glasvezel hebben een hele mooie gedetailleerde tekening van alle kabels in de grond (van gas en elektra tot coax en glasvezel) op een mobiel staan. Volgens mij ook met van wie de kabels zijn. Dus zou iedereen met toegang daartoe dit kunnen zien.
Als ik deze post uit dezelfde wijk mag geloven is VolkerWessels Telecom de aannemer destijds geweest. Kunnen jullie via deze aannemer de aansluiting laten verplaatsen?
Dat kan dan wel de aannemer zijn… maar volgens mij moet de beheerder van het netwerk nog steeds de opdrachten geven. En volgens mij is dat niet Odido zelf.
Kun je zien wie je netwerkbeheerders zijn op de volgende pagina?
Blijft toch raar dat Odido dit niet zelf kan zien want als ze je aan willen sluiten dan zullen ze toch echt contact moeten hebben met de beheerder (en daar ook een rekening voor betalen).
Dat kan dan wel de aannemer zijn… maar volgens mij moet de beheerder van het netwerk nog steeds de opdrachten geven. En volgens mij is dat niet Odido zelf.
Kun je zien wie je netwerkbeheerders zijn op de volgende pagina?
Blijft toch raar dat Odido dit niet zelf kan zien want als ze je aan willen sluiten dan zullen ze toch echt contact moeten hebben met de beheerder (en daar ook een rekening voor betalen).
Op www.mijnaansluiting.nl zie ik alleen KPN en Ziggo, volgens hun website leveren ze beide geen glasvezel op dat adres.
Misschien kan een van de superusers ( @Waqqas @eric ?) een seintje geven aan een moderator. Die zou dit toch zo moeten kunnen zien. Alleen de moderators zijn zo onderbezet dat dit soort topics er gewoon tussendoor glippen.
Ik snap uit je verhaal dat je al verschillende keren contact hebt gehad met zowel onze klantenservice als Open Dutch Fiber en dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Dat is natuurlijk niet hoe het hoort en ik wil dit graag voor je uitzoeken.
Je zit helemaal goed met je vermoeden: de glasvezelkabel tot aan de glasvezel aansluiting (het roze sprietje) is eigendom van de netwerkbeheerder van jouw gebied. In veel gevallen is dit inderdaad Open Dutch Fiber (ODF), dit is bij jou ook het geval alleen valt jouw adres onder Reggefiber, dus KPN NetwerkNL. Dus via www.mijnaansluiting.nl zou dat via KPN moeten gaan. Hopelijk heb je wat aan deze informatie en kun je verder aan de slag met MijnAansluiting om het punt te verplaatsen!
Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels een aanvraag bij KPN gedaan (zonder success) via www.mijnaansluiting.nl. KPN gaf aan dat de kabel van Primevest is, en dat ze zijn bezig met de overname, maar de overname is nog niet rond. Dit kan nog maanden duren. Hierdoor kan KPN zelf niet de kabel laten verplaatsen. Primevest kan ik dus niet kiezen als optie via mijnaansluiting.
Wat daarnaast ook gek is is dat KPN geen glasvezel kan leveren op dat adres, en jullie, volgens jullie website wel. Is het mogelijk dat jullie een melding doen bij primevest om de aansluiting te laten verplaatsen?
De overname op zich is natuurlijk al lang rond, wat ze bedoelen is de overname van het gehele techniek en administratie van Primevest in de administratie van KPN Netwerk. Ga er maar vanuit dat zolang dit nog niet afgerond is, er vanuit Primevest en KPN Netwerk 0,0 gaat gebeuren buiten het broodnodige qua onderhoud of het oplossen van storingen.
Reden dat Odido kan leveren is omdat Odido via hun wholesale partij Glasoperator eigen apparatuur in de centrales van Primevest heeft staan. KPN levert hier geen diensten op, pas wanneer de wholesale afdeling van KPN, KPN WBA hun apparatuur en leverstraat hiervoor gereed heeft, kan er via KPN of een andere provider diensten worden aangevraagd.
Odido is geen partij tussen jou en een netbeheerder voor dit soort zaken. Alleen een aanvraag voor het huren van een vezel of een storingsmelding bij een niet werkende dienst is tussen partijen afgesproken. De kabel invoer is echt aan de netbeheerder en de eigenaar van een pand.
Hoi,
Ik heb een nieuw huis, en ik neem graag mijn Odido glasvezel internet + TV abonnement mee. Wij zijn aan het verbouwen, en de huidige plek van de aansluiting is onhandig. Deze zouden we graag laten verplaatsen naar de meterkast die +-4 meter verder zit dan de huidige aansluiting (glasvezel, roze ‘sprietje’).
Ik heb meermaals jullie klantenservice gebeld, en kreeg telkens wisselende antwoorden, zo zou de kabel van de volgende drie partijen zijn:
Open Dutch Fiber
Open Dutch Fiber Primevest (na een Google search lijkt Primevest van KPN, dus dit lijkt mij sterk)
Volkers Wessel Telecom (lijkt mij ook sterk, dit lijkt eerder een aannemer)
Ik heb ook meermaals Open Dutch Fiber gebeld aangezien het voor de hand ligt dat de kabel inderdaad van hun is. Telkens gaven ze aan dat de kabel niet van hun is, dus dat ze ook de kabel niet mogen/kunnen verplaatsen. Ergens in de administratie van jullie of ODF gaat het dus fout.
Kan iemand mij vertellen wie de exploitant hiervan is zodat we een afspraak kunnen maken om de aansluiting te verplaatsen?
Dit is een cosmetische verplaatsing, alle kosten zijn voor jouw rekening en dit dient te gebeuren door de netwerkbeheerder/aannemer. Vaak staat op het glasvezelaansluitpunt wel wie de netwerkbeheerder is en anders kan een moderator dit misschien ook voor je nagaan.
Ja ik snap dat de kosten voor mijzelf zijn. Helaas staat het niet op het glasvezelaansluitpunt. Bij Mijnaansluiting staat alleen KPN en Ziggo. Als ik die websites en klantenservice mag geloven leveren ze beide geen glasvezel op dat adres.
Vul dan alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator dit voor je kan nakijken. Staat er iets op het glasvezelaansluitpunt?
Roze? Of bedoel je paars?
Paars zou E-fiber kunnen zijn. E-fiber is nu Open Dutch Fiber maar misschien gebruiken ze nog aparte systemen (of is de aanleg van voor de samenvoeging).
Overigens... De meeste voormannen van de aanleggers van glasvezel hebben een hele mooie gedetailleerde tekening van alle kabels in de grond (van gas en elektra tot coax en glasvezel) op een mobiel staan. Volgens mij ook met van wie de kabels zijn. Dus zou iedereen met toegang daartoe dit kunnen zien.
De kabel is echt roze. Er staat ook niet echt iets op het glasvezelaansluitpunt. Ik heb de gegevens in mijn profiel ingevuld.
In welke stad/wijk woon je? Wellicht is op het internet wel eea te vinden.
Den Haag, over die wijk specifiek is niks te vinden.
Zou iemand van Odido dit kunnen nagaan?
Dit is hoe de aansluiting er uit ziet, er staat op het witte onderdeel ook geen tekst.
Als ik deze post uit dezelfde wijk mag geloven is VolkerWessels Telecom de aannemer destijds geweest. Kunnen jullie via deze aannemer de aansluiting laten verplaatsen?
Dat kan dan wel de aannemer zijn… maar volgens mij moet de beheerder van het netwerk nog steeds de opdrachten geven. En volgens mij is dat niet Odido zelf.
Kun je zien wie je netwerkbeheerders zijn op de volgende pagina?
Blijft toch raar dat Odido dit niet zelf kan zien want als ze je aan willen sluiten dan zullen ze toch echt contact moeten hebben met de beheerder (en daar ook een rekening voor betalen).
rvk01 schreef:
Dat kan dan wel de aannemer zijn… maar volgens mij moet de beheerder van het netwerk nog steeds de opdrachten geven. En volgens mij is dat niet Odido zelf.
Kun je zien wie je netwerkbeheerders zijn op de volgende pagina?
Blijft toch raar dat Odido dit niet zelf kan zien want als ze je aan willen sluiten dan zullen ze toch echt contact moeten hebben met de beheerder (en daar ook een rekening voor betalen).
Op www.mijnaansluiting.nl zie ik alleen KPN en Ziggo, volgens hun website leveren ze beide geen glasvezel op dat adres.
Misschien kan een van de superusers ( @Waqqas @eric ?) een seintje geven aan een moderator. Die zou dit toch zo moeten kunnen zien. Alleen de moderators zijn zo onderbezet dat dit soort topics er gewoon tussendoor glippen.
Ik snap uit je verhaal dat je al verschillende keren contact hebt gehad met zowel onze klantenservice als Open Dutch Fiber en dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Dat is natuurlijk niet hoe het hoort en ik wil dit graag voor je uitzoeken.
Je zit helemaal goed met je vermoeden: de glasvezelkabel tot aan de glasvezel aansluiting (het roze sprietje) is eigendom van de netwerkbeheerder van jouw gebied. In veel gevallen is dit inderdaad Open Dutch Fiber (ODF), dit is bij jou ook het geval alleen valt jouw adres onder Reggefiber, dus KPN NetwerkNL. Dus via www.mijnaansluiting.nl zou dat via KPN moeten gaan. Hopelijk heb je wat aan deze informatie en kun je verder aan de slag met MijnAansluiting om het punt te verplaatsen!
Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels een aanvraag bij KPN gedaan (zonder success) via www.mijnaansluiting.nl. KPN gaf aan dat de kabel van Primevest is, en dat ze zijn bezig met de overname, maar de overname is nog niet rond. Dit kan nog maanden duren. Hierdoor kan KPN zelf niet de kabel laten verplaatsen. Primevest kan ik dus niet kiezen als optie via mijnaansluiting.
Wat daarnaast ook gek is is dat KPN geen glasvezel kan leveren op dat adres, en jullie, volgens jullie website wel. Is het mogelijk dat jullie een melding doen bij primevest om de aansluiting te laten verplaatsen?
De overname op zich is natuurlijk al lang rond, wat ze bedoelen is de overname van het gehele techniek en administratie van Primevest in de administratie van KPN Netwerk. Ga er maar vanuit dat zolang dit nog niet afgerond is, er vanuit Primevest en KPN Netwerk 0,0 gaat gebeuren buiten het broodnodige qua onderhoud of het oplossen van storingen.
Reden dat Odido kan leveren is omdat Odido via hun wholesale partij Glasoperator eigen apparatuur in de centrales van Primevest heeft staan. KPN levert hier geen diensten op, pas wanneer de wholesale afdeling van KPN, KPN WBA hun apparatuur en leverstraat hiervoor gereed heeft, kan er via KPN of een andere provider diensten worden aangevraagd.
Odido is geen partij tussen jou en een netbeheerder voor dit soort zaken. Alleen een aanvraag voor het huren van een vezel of een storingsmelding bij een niet werkende dienst is tussen partijen afgesproken. De kabel invoer is echt aan de netbeheerder en de eigenaar van een pand.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.