Skip to main content

Verplaatsten aansluiting

Hoi,

Ik heb een nieuw huis, en ik neem graag mijn Odido glasvezel internet + TV abonnement mee. Wij zijn aan het verbouwen, en de huidige plek van de aansluiting is onhandig. Deze zouden we graag laten verplaatsen naar de meterkast die +-4 meter verder zit dan de huidige aansluiting (glasvezel, roze ‘sprietje’).

Ik heb meermaals jullie klantenservice gebeld, en kreeg telkens wisselende antwoorden, zo zou de kabel van de volgende drie partijen zijn:

• Open Dutch Fiber
  • Open Dutch Fiber Primevest (na een Google search lijkt Primevest van KPN, dus dit lijkt mij sterk)
  • Volkers Wessel Telecom (lijkt mij ook sterk, dit lijkt eerder een aannemer)

Ik heb ook meermaals Open Dutch Fiber gebeld aangezien het voor de hand ligt dat de kabel inderdaad van hun is. Telkens gaven ze aan dat de kabel niet van hun is, dus dat ze ook de kabel niet mogen/kunnen verplaatsen. Ergens in de administratie van jullie of ODF gaat het dus fout.

Kan iemand mij vertellen wie de exploitant hiervan is zodat we een afspraak kunnen maken om de aansluiting te verplaatsen?

Uitgelichte reactie

15 april 2025

Hallo ​@agga070 

Dit is een cosmetische verplaatsing, alle kosten zijn voor jouw rekening en dit dient te gebeuren door de netwerkbeheerder/aannemer. Vaak staat op het glasvezelaansluitpunt wel wie de netwerkbeheerder is en anders kan een moderator dit misschien ook voor je nagaan.

Kijk ook hier eens 

14 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20998 reacties
  • 15 april 2025

Hallo ​@agga070 

Dit is een cosmetische verplaatsing, alle kosten zijn voor jouw rekening en dit dient te gebeuren door de netwerkbeheerder/aannemer. Vaak staat op het glasvezelaansluitpunt wel wie de netwerkbeheerder is en anders kan een moderator dit misschien ook voor je nagaan.

Kijk ook hier eens 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 15 april 2025

Hoi ​@Waqqas ,

Ja ik snap dat de kosten voor mijzelf zijn. Helaas staat het niet op het glasvezelaansluitpunt. Bij Mijnaansluiting staat alleen KPN en Ziggo. Als ik die websites en klantenservice mag geloven leveren ze beide geen glasvezel op dat adres.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20998 reacties
  • 15 april 2025

@agga070 

Kun je ook eens kijken wat de website van KPNnetwerkNL aangeeft?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 15 april 2025

Volgens KPN is er geen glas aansluiting op dat adres. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20998 reacties
  • 15 april 2025

@agga070 

Vul dan alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator dit voor je kan nakijken. Staat er iets op het glasvezelaansluitpunt?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1127 reacties
  • 15 april 2025

Roze? Of bedoel je paars?

Paars zou E-fiber kunnen zijn. E-fiber is nu Open Dutch Fiber maar misschien gebruiken ze nog aparte systemen (of is de aanleg van voor de samenvoeging).

Overigens... De meeste voormannen van de aanleggers van glasvezel hebben een hele mooie gedetailleerde tekening van alle kabels in de grond (van gas en elektra tot coax en glasvezel) op een mobiel staan. Volgens mij ook met van wie de kabels zijn. Dus zou iedereen met toegang daartoe dit kunnen zien.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 17 april 2025

De kabel is echt roze. Er staat ook niet echt iets op het glasvezelaansluitpunt. Ik heb de gegevens in mijn profiel ingevuld.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20998 reacties
  • 17 april 2025

@agga070 

In welke stad/wijk woon je? Wellicht is op het internet wel eea te vinden.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 18 april 2025

Den Haag, over die wijk specifiek is niks te vinden.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 23 april 2025

Zou iemand van Odido dit kunnen nagaan?

Dit is hoe de aansluiting er uit ziet, er staat op het witte onderdeel ook geen tekst.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 29 april 2025

Als ik deze post uit dezelfde wijk mag geloven is VolkerWessels Telecom de aannemer destijds geweest. Kunnen jullie via deze aannemer de aansluiting laten verplaatsen?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1127 reacties
  • 29 april 2025

Dat kan dan wel de aannemer zijn… maar volgens mij moet de beheerder van het netwerk nog steeds de opdrachten geven. En volgens mij is dat niet Odido zelf.

Kun je zien wie je netwerkbeheerders zijn op de volgende pagina?

https://www.mijnaansluiting.nl/home

Blijft toch raar dat Odido dit niet zelf kan zien want als ze je aan willen sluiten dan zullen ze toch echt contact moeten hebben met de beheerder (en daar ook een rekening voor betalen).

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 29 april 2025
rvk01 schreef:

Dat kan dan wel de aannemer zijn… maar volgens mij moet de beheerder van het netwerk nog steeds de opdrachten geven. En volgens mij is dat niet Odido zelf.

Kun je zien wie je netwerkbeheerders zijn op de volgende pagina?

https://www.mijnaansluiting.nl/home

Blijft toch raar dat Odido dit niet zelf kan zien want als ze je aan willen sluiten dan zullen ze toch echt contact moeten hebben met de beheerder (en daar ook een rekening voor betalen).

Op www.mijnaansluiting.nl zie ik alleen KPN en Ziggo, volgens hun website leveren ze beide geen glasvezel op dat adres. 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1127 reacties
  • 29 april 2025

Misschien kan een van de superusers ( ​@Waqqas ​@eric ?) een seintje geven aan een moderator. Die zou dit toch zo moeten kunnen zien. Alleen de moderators zijn zo onderbezet dat dit soort topics er gewoon tussendoor glippen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen