Skip to main content

Ik ben medio februari verhuisd ik wil ook op mijn nieuwe adres het internet van t-mobile 🙂. Ik heb mijn wijziging doorgegeven nu staat er in de mail medio maart-april dat ze de glasvezel komen aanleggen. Ik heb gekeken op de website van ODF dat er in de straat al glasvezel is aangelegd weten jullie hoelang dit gaat duren voordat ik weer terug aangesloten ben? ik zit al even zonder internet en mijn internet bundel gaat best hard. 

Bij nieuwe glas aansluitingen is een levertijd niet af te geven. Er moet veel worden aangelgd voordat zo'n verbinding gereed is. Zowel op de POP locatie als bij jou thuis. Dit kan van 2 maanden tot een jaar in beslag nemen. Zodra de verbinding gereed is voor gebruik ontvang je een email om een afspraak te maken met Guidion voor de router installatie.


is er een mogelijkheid dat ik nog via de oude aansluiting online kan?


Hoi @Rik1987, welkom op de Community en gefeliciteerd met je nieuwe woning: dat is altijd een prachtige stap! 😄🏡

Zoals @eric hierboven correct opmerkt, is het bij nieuwe oplevering niet altijd mogelijk om direct een vaste indicatie te geven. Graag check ik voor je hoe de vork in de steel zit natuurlijk! Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan zoek ik gelijk uit wat de huidige opleverstatus is en wat je ongeveer kunt verwachten.


UPDATE: Bedankt voor je gegevens! Ik heb meteen contact gezocht met onze Fiber-afdeling. Je wordt binnenkort gebeld met een update zodat duidelijk is wat je precies kunt verwachten.

Graag had ik dit zelf uitgezocht, alleen ik kan de wijkcentrale-planning niet uit het systeem halen, sorry.


Ik heb nog de oude T-Mobile modem nog kan ik die tijdelijk gebruiken voor in het nieuwe huis?


Hi @Rik1987, dit zou nog niet werken omdat je nog niet bent opgeleverd. Als het goed is heb je contact gehad met Fiber over de oplevering en hebben ze je goed geïnformeerd, klopt dat? 


Ik heb van jullie vouchercodes gekregen maar die zijn nu op, ik heb ook een mail gekregen dat het mei/ juni word en misschien nog langer kan ik opnieuw de vouchercodes krijgen of wat ik denk om tijdelijk aansluiten op de adsl totdat het gelegd is 


@Rik1987 Ik heb je een privégestuurd!


Fiber is net langs geweest, maar er ligt geen kabel ik heb al wel het installatie pakket gehad wat gaat er nu gebeuren??


Hi @Rik1987, bedankt voor je update.

Ik ben meteen voor je gaan kijken, alleen zie ik nog geen nieuwe update in mijn systeem. Als de kabel nog niet is doorgetrokken, zal dit eerst moeten gebeuren voordat de installatie in je huis voldaan kan worden. Ik ga ervan uit dat Fiber je hierover nog zal bellen! Als de kabel is getrokken geeft Fiber een seintje aan Guidion, zij komen dan de installatie voltooien.


En mijn vouchers zijn verlopen!


@Rik1987 Ik heb je een nieuwe vouchercode in een privébericht gestuurd!


De vouchercode is verlopen, ze komen morgen maar ze hebben hier nog niet gegraven! 


@Rik1987 bedankt voor de update!

Ik heb je voor de zekerheid een nieuwe vouchercode gestuurd. Wil je mij op de hoogte houden na dat ze morgen geweest zijn? 


Ja doe ik dankjewel 


Fiber zou vandaag langskomen maar tot op heden nog niemand gezien? En er ligt ook nog steeds geen kabel bij het huis. 


Hoi @Rik1987, wellicht is de afspraak wegens onvoorziene omstandigheden verzet, maar dan zou het wel zo netjes zijn om jou daarover te informeren - lijkt me. Ik neem morgenochtend contact op met Fiber. Op zondagen zijn ze jammer genoeg niet geopend.


Inderdaad even een belletje! Is helemaal goed zou je misschien ook door kunnen geven dat hier nog niet gegraven is.


@Rik1987 opnieuw navraag gedaan. Ze gaan contact met je opnemen!


Ah top tot op heden nog niks van ze gehoord, en mijn voucher is verlopen


@Rik1987 ik heb wel een bericht terug van Fiber: De wijkcentrale is op 10 mei in service gesteld, echter is in de straat nog niks aangelegd door civiel. 

Dit houdt in dat de graafwerkzaamheden hier eerst opgezet dienen te worden:

  • Blazen van de kabels van POP naar DP.
  • Lassen van de kabels aan DP
  • Blazen van de kabels van DP naar erfgrenzen
  • Tuinboringen (schieten van kabel naar gevel toe)

 

Huisaansluiting (kabel naar binnen + plaatsing FTU + patching in centrale lvrijgeven signaal]. Ik heb echter geen indicatie op hoelang dit gaat duren. Hierover kan je het beste in contact treden met OPF zelf, dit kan op: 088 - 1633 633. Wel hebben wij navraag gedaan over de situatie. Zodra hier reactie op is wordt er contact met je opgezocht. Daarnaast heb ik je meteen een nieuwe vouchercode toegestuurd!


De vouchercode zijn op! 


@Rik1987 ik heb je twee nieuwe vouchercodes toegestuurd in een privébericht!


De voucher codes zijn op


Hey @Rik1987, ik heb je twee nieuwe codes toegestuurd. Ook zie ik dat er een update vanuit ons is geweest! 


Reageer