Skip to main content
Beantwoord

Verhuizing van vast internet

• November 28, 2025
  • 28 reacties
  • 250 Bekeken

Hoi,

Hierbij even een vraagje over hoe e.a. te regelen bij een verhuizing. Het punt is namelijk dat ik het huis van m’n zusje gekocht heb, een paar straten hiervandaan, en daar ligt weliswaar glasvezel van Odido in de grond maar deze is nog niet naar binnen getrokken.

Nu zou ik graag m’n huidige abo naar dat adres laten overzetten zodat ik daar per 1-1-2026 een nette verbinding heb. Punt is alleen dat die glasvezel nog naar binnen moet. Dus hoe kan ik dat regelen en lukt dat ook voor die tijd?

Er is daar overigens geen sprake van een VVE, dus goedkeuring daarvan is niet nodig.

Beste antwoord door eric

Hoi ​@Marty_J 

Je vraagt in je my-odido omgeving gewoon een verhuizing aan. Dan zal Odido bij de netbeheerder een lijn huren en als deze nog niet binnen ligt zal de netbeheerder een aannemer sturen om dit aan te leggen. Nadat e.e.a. is afgerond zal Odido een update krijgen en dan een router een internet installatie monteur aansturen. 

Het is niet zeker dat dit allemaal nog voor 1 januari gereed zal zijn, maar zet het daarom zo snel mogelijk in gang!

28 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • November 28, 2025

Hoi ​@Marty_J 

Je vraagt in je my-odido omgeving gewoon een verhuizing aan. Dan zal Odido bij de netbeheerder een lijn huren en als deze nog niet binnen ligt zal de netbeheerder een aannemer sturen om dit aan te leggen. Nadat e.e.a. is afgerond zal Odido een update krijgen en dan een router een internet installatie monteur aansturen. 

Het is niet zeker dat dit allemaal nog voor 1 januari gereed zal zijn, maar zet het daarom zo snel mogelijk in gang!

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • November 28, 2025

Hallo ​@Marty_J 

Voor de nieuwe woning wordt er gewoon een nieuwe contract van 1 of 2 jaar afgesloten.

• Auteur
  • is een King Poster
  • November 28, 2025

Hoi ​@eric enb ​@Waqqas 

Dank voor de info. Nieuw contract heb ik geen problemen mee zolang ik m’n telefoon contract daar weer aan kan koppelen. Vind het wel handig om alles bij een partij te hebben en die korting is dan mooi meegenomen.

Andere vraag nog… De woning staat officieel nog niet op mijn naam als ik dat nu zou aanvragen. Is dat een probleem of is het wellicht handiger als m’n zusje een aansluiting aanvraagt en ik die later op m’n naam laat zetten?

Nu ik dit tik is de vraag misschien wat onzinnig en weet ik het antwoord misschien  al. Waarom zou je niet een aansluiting op een andere adres kunnen aanvragen als je er zelf voor gaat betalen….

In dit soort zaken weet je het nooit zeker dus ik laat de vraag nog even open staan hier.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • November 29, 2025

Ik zou de aansluiting gewoon op jouw naam en rekening nummer aanvragen. Zeker omdat er nog glasaansluiting is zal je zus daar ook geen last van hebben, behalve dat ze de aannemers een keer moet binnenlaten.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • November 29, 2025

@Marty_J 

Ik denk dat je nu wel alvast een aanvraag zou kunnen doen. Beide abonnementen moeten op hetzelfde adres staan en actief zijn om klantvoordeel te krijgen.

• Auteur
  • is een King Poster
  • December 2, 2025

Heren,

De verhuizing heb ik zojuist doorgegeven. Nu maar hopen dat alles goed gaat en ik niet voortijdig afgesloten word. Wat ik wel weer apart vind is het volgende:

We zorgen ervoor dat je je Klantvoordeel behoudt. Het enige wat je hoeft te doen is de verhuizing door te geven van je mobiele abonnementen.

Gaat dat niet automatisch?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 2, 2025

Nee, je zult het adres voor de mobiele abonnementen even apart moeten doorgeven via de klantenservice. 

• Auteur
  • is een King Poster
  • December 3, 2025

@eric 

Waarom moet ik dat apart doen? Het lijkt me dat ik een klant ben en de systemen van Odido weten waar ik woon of ga wonen toch?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 3, 2025

Soms gaat er iemand het huis uit en neemt abonnement meerm, de overige abonnementen blijven bij de ander.. Je moet gewoon even specifiek doorgeven. Ze kunnen niet zomaar aannames doen wat jij met je leven doet.

• Auteur
  • is een King Poster
  • December 19, 2025

Heren,

Even kleine update. Vandaag zijn ze van ODF langsgekomen en hebben de vezel naar binnen getrokken en netjes een kastje geplaatst in de meterkast. Tevens schijnt de grote Odido doos daar ook al bij de buren te zijn afgeleverd maar die gaat m’n zusje ophalen gezien ze daar nog woont.

Voorlopig gaat e.a. een stuk voorspoediger dan ik verwacht had gezien de horror verhalen die ik hier bij momenten tegen kom op het forum.

Nu wel nog een vraag, wat ik begrepen heb is als ik in het nieuwe huis de mediaconverter en het modem aansluit m’n huidige verbinding automatisch komt te vervallen. Klopt dat? Ik ga het niet zelf doen overigens en laat dat liever aan een monteur over voordat ik m’n eigen spul neerzet.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • December 22, 2025

Wat superleuk om te lezen dat we met jou mee mogen verhuizen, dat waarderen we enorm! 🏡😄 ​@Marty_J

Fijn dat de netwerkbeheerder het glasvezelkastje heeft geplaatst en heel lief van je zusje dat ze het installatiepakket voor je afhaalt. Het klopt inderdaad dat wanneer je succesvol bent aangesloten op je nieuwe adres, de lijn op jouw oude adres automatisch wordt opgeheven. Afhankelijk van welke apparatuur je hebt en of je deze moet mee verhuizen, verwachten wij dit nog wel terug. In dit geval ontvang je hier een e-mail met instructies over. 

Als je wil, kan ik dit alvast voor je nakijken. Wil je dan alleen nog je community profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Als je mij in dit topic laat weten wanneer je zover bent, kijk ik gelijk met je mee! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • December 28, 2025

Hoi ​@Teresa van Odido 

M’n profiel heb ik zojuist aangevuld. Van een collega van je heb ik echter begrepen dat ik alles kon laten staan op het oude adres. De mediaconverter omdat deze daar gekoppeld zou zijn en het modem hoefde niet terug omdat deze kwasi prehistorisch is. Maar als je het wilt uitzoeken graag.

Overigens heb ik de postcode en huisnummer van het oude adres ingevuld maar die van het nieuwe adres zullen ook wel in jullie systeem staan gezien de verhuizing onder mijn naam gedaan is.

Wat ik nog wel aan je wil vragen is om te kijken of de lijn op het nieuwe adres al geactiveerd is gezien ik hier een LOS krijg op de mediaconverter en indien nodig een monteur aan te sturen mocht dit nodig zijn.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • December 28, 2025

@Marty_J 

De mediaconverter valt onder accesoires, omdat je deze niet meer nodig hebt mag je hem retourneren naar als je dat niet doet dan krijg je er ook geen boete voor.

De Draytek, Huawei en Zyxel-T50 hoef je niet retour te sturen naar Odido.

Dave670
  • December 28, 2025

@Marty_J,

LOS gaat rood knipperen als er nog geen signaal op staat 😉

• Auteur
  • is een King Poster
  • December 28, 2025

@Dave670 

Dat weet ik maar dat moet iemand aan het andere eind van de vezel dus nog even fixen ;-)

Dave670
  • December 28, 2025

@Dave670 

Dat weet ik maar dat moet iemand aan het andere eind van de vezel dus nog even fixen ;-)

Haha klopt! Normaal doet Guidion dat. Komen die niet langs?

• Auteur
  • is een King Poster
  • December 29, 2025

@Dave670 

Haha klopt! Normaal doet Guidion dat. Komen die niet langs?

Daar heb ik nog niks van gehoord. ODF is hier langs geweest om de vezel naar binnen te trekken en de mediaconverter heb ik zelf ernaast opgehangen en aangesloten. Zodra er licht op die lijn staat kan ik mooi de Ziggo coax kabel gebruiken om een ethernet kabel door die buis te trekken en de boel boven verder afbouwen. Als dat gebeurd is kan m’n zusje d’r Ziggo account mooi opzeggen die hier nog actief is.

@Teresa van Odido kan jij Guidion vragen om ervoor te zorgen dat het licht gaat schijnen hier? ;-)

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • December 29, 2025

Guidion monteurs mogen niet altijd de wijkcentrale binnen. Mocht dat zo zijn dan moet de netwerkbeheerder komen.

• Auteur
  • is een King Poster
  • December 29, 2025

Guidion monteurs mogen niet altijd te wijkcentrale binnen. Mocht dat zo zijn dan moet de netwerkbeheerder komen.

Ah, dat wist ik niet dat ze dat niet mochten. Maar goed, ik ga er vanuit dat Odido weet wie ze nu moeten gaan aansturen.

Dave670
  • December 29, 2025

Guidion monteurs mogen niet altijd de wijkcentrale binnen. Mocht dat zo zijn dan moet de netwerkbeheerder komen.

Volgens mij mogen die wel altijd in ODF centrales toch?

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • December 30, 2025

Hi ​@Marty_J, wat geweldig om te zien dat de vezels nu naar binnen zijn getrokken en het ONT is geplaatst! Nu is het inderdaad nog wachten tot de wijkcentrale opgeleverd is. Dit wordt gedaan door de netwerkbeheerder en zodra de aansluitdatum bekend is, krijg je hier gelijk bericht van per e-mail. Ook krijg je dan een e-mail van Guidion voor het maken van de installatieafspraak, de eerste mogelijkheid hiervoor zal op de aansluitdatum zijn. Zo kunnen we er gelijk voor zorgen dat jouw abonnement op de aansluitdatum geactiveerd kan worden. Mocht je nog andere vragen hebben over je aansluiting, dan help ik je graag verder. Zou je dan alleen nog je geboortedatum willen aanvullen in je profiel? Ik zie dat deze nog niet goed staat. Dan kan ik gelijk met je mee kijken! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • January 2, 2026

@Nora van Odido 

Het is me niet geheel duidelijk waarom ik mijn geboortedatum in m’n profiel zou moeten zetten. Dit lijkt me niet strikt noodzakelijk om een internet aansluiting te kunnen opleveren of om mee kijken naar de status van de oplevering. Zou je kunnen aangeven waarom Odido deze gegevens nodig denkt te hebben?

Albert55
Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • January 2, 2026

@Marty_J voor controle of jij de abonnement houder bent.

• Auteur
  • is een King Poster
  • January 2, 2026

@Albert55 

Och, m’n klantnummer, postcode, huisnummer, en de laatste 4 nummers van m’n iban staan er al in. Dat is ruim voldoende.

@Nora van Odido 

Zojuist was ik even op m’n oude adres en daar viel het me op dat de internetverbinding is afgesloten terwijl ik hier nog steeds geen internet heb van Odido. Verder heb ik ook nog geen mail van Guidion gehad voor een afspraak. Kan je aangeven wat de status op dit moment is?

Albert55
Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • January 2, 2026

@Marty_J Vul als je snel antwoord wil hebben gewoon je geboortedatum in. Behalve Odido ziet niemand dat. De mensen van Odido mogen pas dingen bekijken als alle gegevens juist ingevuld zijn.

Je voorkomt dat je vraag pas later beantwoord gaat worden.