Hi,
Ik ga binnenkort verhuizen naar een adres waar nog geen glasvezel beschikbaar is. Dat zal er pas vanaf (op zijn vroegst) september zijn.
Nu heb ik via de klantenservice vernomen dat er wel DSL beschikbaar is. Nu ben ik nog genegen om voor de time being te switchen naar DSL. Echter na grondig onderzoek in en om het huis blijkt de DSL kabel nergens te vinden. Enkel een coax kastje van Ziggo is aanwezig.
Aangezien ik een online bedrijf heb ben ik nogal afhankelijk van internet. Bij de klantenservice kan men wel een monteur sturen om te kijken of er een DSL aansluiting is. Echter mocht die gevonden worden dan kan het nog een aantal weken duren voordat er een aansluitpunt gemaakt is. Die tijd heb ik niet omdat ik anders zonder internet zit.
De makkelijkste manier is natuurlijk overstappen naar een andere provider (in dit geval Ziggo). Echter aangezien ik ook met mijn mobiel bij T-mobile zit wil ik natuurlijk het liefste bij T-mobile blijven. Maar men blijft dan vasthouden aan een boete van 3 maanden omdat mijn contract nog tot juni loopt.
Nu is dus mijn vraag waar die boete op gebasseerd is. Er staat nergens in de voorwaarden dat ik bij de aankoop van een huis moet letten of het huis past bij je TV + internet abonnement.
Ik wil zoiezo mijn mobiel abonnement behouden echter door omstandigheden wordt ik dus gedwongen om ander internet + tv te nemen.
Waarom zo halstarrig vasthouden aan die boete van 3 maanden (dus +/- 180 euro)?
Ik ben inmiddels al ruim 20 jaar klant maar zo slecht als de klantenservice nu is heb ik het niet meegemaakt. Als het te moeilijk wordt wordt plots de verbinding vebroken, men weet het niet of men verschuilt zich achter een andere afdeling die pas onderzoek kan doen zodra ik de boete heb betaald. Er wordt zelfs een “oplossing” geboden waarbij ik DSL afneem voor glasvezel prijzen zodat ik geen boete betaal maar gewoon teveel voor mijn abonnement.