Skip to main content
Beantwoord

Verhuizen met behoud van propsitie

• August 11, 2026
  • 10 reacties
  • 101 Bekeken

Ik probeer mijn verhuizing door te geven, maar ik krijg alleen de mogelijkheid om over te stappen naar een nieuwe Odido-propositie.

Ik heb nog een oud T-Mobile Thuis-contract met Internet Premium 1 Gbit/s en Klantvoordeel. Dit contract wil ik graag behouden en alleen laten verhuizen naar mijn nieuwe adres.

Ik wil dus geen nieuw abonnement afsluiten of mijn huidige voorwaarden laten wijzigen. Kan een moderator kijken of mijn bestaande contract handmatig kan worden meeverhuisd?

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@Isa1234, wat super dat je gaat verhuizen, ik wil je van harte feliciteren met jouw nieuwe woning! Ik geef je graag meer duidelijkheid over hoe het zit. Wanneer je een abonnement bij ons afsluit, geldt de overeenkomst inderdaad voor het opgegeven woonadres. Wanneer je gaat verhuizen naar een nieuw adres, komt daarmee de oude overeenkomst te vervallen. Deze was namelijk alleen van toepassing op het oude adres en is niet mee te nemen. Voor het nieuwe adres zal een nieuwe overeenkomst worden opgesteld met andere voorwaarden. Zoals in het topic aangegeven, kunnen de moderators op de community geen verhuizing of een nieuw abonnement afsluiten. 

Je kan altijd contact opnemen met onze Sales afdeling om te kijken wat de mogelijkheden op jouw nieuwe adres zijn. Hiervoor kan je bellen naar het telefoonnummer 0800 7123. Mijn collega's zijn doordeweeks te bereiken van 08:00 tot 20:00 en op zaterdag van 09:00 tot 17:30. 

10 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • August 11, 2026

Hallo ​@Isa1234 

Dat kan niet helaas, bij een verhuizing sluit je een nieuwe contract af met de op dat moment geldende voorwaarden.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • August 11, 2026

Helaas, op een nieuw adres ga je een nieuw contract aan met de daarbij behorende voorwaarden.  Als de nieuwe aansluiting ala nieuwe klant aanmeldt kun je gebruik maken van de nieuwe klanten aanbieding! Dat scheelt weer.

• Auteur
  • August 11, 2026

Ik begrijp dat dit bij nieuwe abonnementen/verhuizingen tegenwoordig de werkwijze is. Mijn punt is alleen dat mijn huidige T-Mobile Thuis-contract uit 2021 nog steeds actief is en is afgesloten onder de toen geldende voorwaarden.

Voor zover ik uit die voorwaarden begrijp, gelden voor mijn bestaande overeenkomst andere regels dan voor de huidige Odido-proposities. Ik wil mijn contract niet wijzigen of vernieuwen, maar uitsluitend mijn bestaande aansluiting verhuizen.

Daarom ontvang ik graag van een Odido-moderator een beoordeling op basis van de voorwaarden die bij mijn huidige contract horen, in plaats van de voorwaarden die nu voor nieuwe contracten gelden.

• August 11, 2026

Ik denk dat er maar 1 pdf-je met algemene voorwaarden is. Deze gelden voor alle abonnementen waarschijnlijk. Zoiets als hoe het werkt bij verhuizen word in die algemene voorwaarden beschreven.

De voorwaarden uit 2021 zijn al lang niet meer van toepassing. Providers passen zowat elk jaar wel hun voorwaarden een keer aan. Daar ga je automatisch mee akkoord als je niet opzegt.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • August 11, 2026

Moderators kunnen geen annulering,  verhuizing of verkoop activiteiten uitvoeren op het forum. Ze verwijzen altijd naar de klantenservice op 0800-0092.  Je spreekt hier met medeklanten en alle situaties die tot nu toe hier zijn langsgekomen waren altijd een nieuw contract,  met nieuwe voorwaarden en prijzen en een nieuwe looptijd.  Een verhuizing aanvragen is alleen gunstig als je nog in een contract periode zit op je oude adres. Met een verhuizing wordt dat opgezegd zonder dat je de resterende maanden moet betalen. Maar dit zal bij jou niet nodig zijn. Gewoon opzeggen met 1 maand opzegtermijn. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • August 11, 2026

@Isa1234 

Een abonnement is postcode gebonden daarom kan je deze niet meeverhuizen.

• Auteur
  • August 11, 2026

Dat de overeenkomst voor het opgegeven woonadres geldt, zie ik inderdaad in artikel 8. Mijn vraag gaat echter over wat er vervolgens bij een verhuizing gebeurt.

In de Algemene Voorwaarden T-Mobile Thuis die bij mijn overeenkomst golden (2020-0015, geldig vanaf 29 juni 2020) staat in artikel 21 uitsluitend dat een verhuizing tijdig moet worden doorgegeven.

Ik zie daarin nergens dat een verhuizing automatisch leidt tot beëindiging van de bestaande overeenkomst en het verplicht afsluiten van een nieuw contract tegen nieuwe tarieven, voorwaarden en een nieuwe looptijd.

Kan iemand aangeven op welk artikel uit deze voorwaarden die conclusie precies gebaseerd is?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • August 12, 2026

Het (prijs)aanbod van Odido kan door gebruik te maken van verschillende netbeheerders per stad verschillen. Daarom is een afgesloten abonnement postcode gebonden. Maar nogmaals, ga in contact met de telefonische klantenservice, die kunnen je uitleggen wat/hoe en een eventuele verhuizing verwerken. Op dit forum kunnen moderators dat niet. 

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Internet + TV
  • Antwoord
  • August 13, 2026

Hi ​@Isa1234, wat super dat je gaat verhuizen, ik wil je van harte feliciteren met jouw nieuwe woning! Ik geef je graag meer duidelijkheid over hoe het zit. Wanneer je een abonnement bij ons afsluit, geldt de overeenkomst inderdaad voor het opgegeven woonadres. Wanneer je gaat verhuizen naar een nieuw adres, komt daarmee de oude overeenkomst te vervallen. Deze was namelijk alleen van toepassing op het oude adres en is niet mee te nemen. Voor het nieuwe adres zal een nieuwe overeenkomst worden opgesteld met andere voorwaarden. Zoals in het topic aangegeven, kunnen de moderators op de community geen verhuizing of een nieuw abonnement afsluiten. 

Je kan altijd contact opnemen met onze Sales afdeling om te kijken wat de mogelijkheden op jouw nieuwe adres zijn. Hiervoor kan je bellen naar het telefoonnummer 0800 7123. Mijn collega's zijn doordeweeks te bereiken van 08:00 tot 20:00 en op zaterdag van 09:00 tot 17:30. 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • August 13, 2026

@Isa1234 Helaas is mij dat ook overkomen 

Ik ging van glasvezel met een leuke korting naar koper internet en moest weer opnieuw beginnen.

In de eerste instantie ook echt niet blij, maar ik had geen keus. Ook de Energieleveranciers hanteren deze regels. Je sluit internet of stroom af op je 🏠 adres. 

Ik zou zeker bellen telefoonnummer 0800 7123

het verplicht je tot niets!

Hopelijk kunnen ze prijstechnisch iets voor je betekenen.

Succes