Verbinding odido naar odido werkt niet

  • 24 April 2024
  • 9 reacties
  • 84 Bekeken

Mijn broer en ik hebben sinds kort allebei glasvezel van odido.

Voorheen toen we allebei bij tweak zaten kon mijn broer verbinden op de server die ik bij mij heb staan.

Ik heb de poort open gezet zodat hij bij mij op de server komt, maar hij komt er vanaf zijn verbinding niet in.

Nu heb ik zijn apparaat even verplaatst naar een adres met ziggo internet en dan komt het apparaat wel bij mij binnen, dus de portforwarding werkt wel. 

Nu is mijn vraag zit er iets in het zyxel t56 modem van mijn broer wat het uitgaande verkeer tegenhoudt?

eric 11 dagen geleden

De Zyxel houdt nooit uitgaand verkeer tegen. Inkomend is het wel geblokkeerd, maar je hebt dus de juiste portforwarding gemaakt.

Kun je vanuit zijn huisadres wel jouw IP adres pingen? 

 

 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De Zyxel houdt nooit uitgaand verkeer tegen. Inkomend is het wel geblokkeerd, maar je hebt dus de juiste portforwarding gemaakt.

Kun je vanuit zijn huisadres wel jouw IP adres pingen? 

 

 

Nee ik kan mezelf vanuit mijn broer zijn huis niet pingen. Dus wat houdt het dan tegen?

Via mobiel netwerk kan ik mezelf en mijn broer wel pingen, maar vanaf het odido netwerk kan ik mezelf en ook mijn broer niet pingen.

Zijn er ook technische mensen die meelezen? Er moet toch iemand wezen die het niet kunnen verbinden/pingen tussen odido verbindingen kunnen oplossen?

Reputatie 3

over welke poort gaat het?

en je gebruikt natuurlijk wel het Odido IP adres en niet het oude ziggo ip adres in je zyxel portforwarding.

Zoals in het 1e bericht is de portforwarding niet het probleem. Het werkt gewoon niet als het van een odido glasvezel verbinding naar mijn odido glasvezel verbinding gaat. Ip adres is correct ingevoerd, dit natuurlijk al meerdere keren gecontroleerd, omdat het niet werkt.

Reputatie 3

maar die test met ziggo was natuurlijk niet met de odido Zyxel?! 

En er is veel 'gedoe’ met port forwarding op de zyxel, meerder berichten over te vinden hier.

Nee maar wel naar een odido zyxel waar de poort doorgestuurd is, dus dat werkt wel. Waarom werkt het dan niet van odido naar mijn odido?

Reputatie 7
Badge +3

Voorheen toen we allebei bij tweak zaten kon mijn broer verbinden op de server die ik bij mij heb staan.

Eerste vraag altijd, werkt het intern via je eigen LAN-IP:poort wel gewoon?

Doe eens binnen je eigen netwerk een NMAP request als volgt

nmap -p poortNUM hostIP

Voorbeeld zou kunnen zijn  nmap -p 139 123.456.789.0

Neem aan dat je server in hetzelfde subnet een fixed ip heeft en niet nog in het subnet van tweak staat?

Ooit voor de T50 een kleine soort van HowTo gemaakt, deze kun je hier vinden;

 

Intern werkt het wel en ook van andere internet verbindingen komt het gewoon binnen. 

Behalve verbindingen van odido die komen niet binnen. 

Reageer