Uploadsnelheid lager dan 0,5 Mbps met download boven de 900 Mbps
Via een bekabelde verbinding haal ik slechts een uploadsnelheid van ~0,5 Mbps. Ook na de Media Converter en Router te hebben gereset. Glasvezel kabel is aan beide uiteinden groen. Volgens mij heb ik alles gedaan om het probleem te verhelpen. Waar zou dit nog meer aan kunnen liggen? PS de snelheid is al zo sinds de initiële installatie. De verbinding is echter wel meerdere weken non-actief geweest doordat wij verbouwde.
Bladzijde 1 / 2
Hi @dbassie, welkom op onze Community!
Hopelijk is de verbouwing goed gegaan. Dit komt vaak doordat de internetkabel niet goed aangesloten zit of defect is. Heb je toevallig een extra internetkabel in huis om die te testen? Let er op dat de kabel minimaal Cat5e moet zijn om de 1000 Mbit/s te halen. Test de kabel tussen het modem en ONT en de kabel tussen het modem en pc/laptop bedraad. Als het dan nog steeds niet in orde is, dan ontvang ik graag een volledige speedtest. Alvast bedankt.
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Het wisselen van de kabel tussen ONT en modem levert helaas niks op:
Hey @dbassie, bedankt voor de testen. Ik heb het voor je doorgezet naar onze techneuten. Zij zullen hun best doen om dit zo spoedig mogelijk op te lossen!
Dag Tommie,
Tot op heden heb ik geen reactie gekregen vanuit de Technische dienst en het probleem is er nog steeds. Waar staan we nu? Tevens hoop ik dat we hier een terechte vergoeding voor krijgen aangezien we nu al deze tijd geen fatsoenlijk gebruik van het internet kunnen maken.
Hey @dbassie, ik ben voor je gaan kijken en de technische dienst heeft het ticket gesloten omdat je eigen router/switch aangesloten is. Had je de bekabelde test direct op het modem uitgevoerd? Graag voer ik een lijnmeting uit als het randapparatuur niet aangesloten is. Dan kunnen ze het ticket niet sluiten. Is het mogelijk om alles los te koppelen zodat ik een lijnmeting kan doen?
Hi Tommie,
Er hangt inderdaad een switch achter jullie router. De eerdere test heb ik uitgevoerd met een kabelverbinding met de router. Ik zal woensdagochtend de switch loskoppelen. Lukt het jullie om woensdag dan de benodigde testen uit te voeren?
Ah top, ik zet het in mijn agenda @dbassie! Dan voer ik morgen de lijnmeting uit.
Ah top, ik zet het in mijn agenda @dbassie! Dan voer ik morgen de lijnmeting uit.
Ben benieuwd naar het resultaat!
@dbassie Sorry dat je nog niks hebt terug gehoord. @Tommie van Odido is momenteel niet aanwezig, maar ik pak dit graag voor je op!
Het is onderhand geen woensdag meer dus ik snap goed dat je alle apparatuur weer hebt terug geplaats, dit zie ik ook terug in de lijnmeting. Graag maak ik een nieuwe afspraak met je, zodat we dit kunnen regelen en doorzetten naar de technische dienst (indien nodig).
Hi @Teresa van Odido, Is zaterdag (morgen) een mogelijkheid? Zo ja, hoor ik graag welk tijdstip schikt. Zo nee, zal ik komende maandag de switch weer even loskoppelen.
@dbassie Morgen ben ik zelf niet aanwezig, maar maandag moet lukken. Ik werk dan zelf een halve dag in de ochtend, komt dat uit voor jou?
@Teresa van Odido Dan zal ik maandagochtend de switch loskoppelen. Het is voor mij niet nodig om tijdens de test aanwezig te zijn toch?
@dbassie Super, ik zet het in mijn agenda! Je hoeft inderdaad niet zelf aanwezig te zijn.
Zodra ik de lijnmeting heb gedaan, plaats ik mijn bevindingen in dit topic.
@dbassie Super, ik zet het in mijn agenda! Je hoeft inderdaad niet zelf aanwezig te zijn.
Zodra ik de lijnmeting heb gedaan, plaats ik mijn bevindingen in dit topic.
Helaas vergeten de switch los te halen. Morgen nog een poging?
@dbassie Ik dacht dat wij sowieso voor vanochtend hadden afgesproken, komt het nu uit? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag!
Dat klopt ook. Maar deze ochtend ben ik het dus vergeten Daarom morgen een nieuwe poging.
@dbassie ah sorry, ik snap het helemaal, morgenochtend is ook prima. Het staat genoteerd!
Switch is los
@dbassie Super, dank je wel! Ik heb gelijk een lijnmeting gedaan en opnieuw een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Zij gaan dit voor je oplossen!
Goedemorgen @Teresa van Odido,
Van de technische dienst heb ik nog niks vernomen. Heb jij misschien een status-update? En kan je een indicatie geven wanneer het probleem opgelost is?
Hoi @dbassie, ik heb het meteen nagekeken! De verwerkingstijd is op dit moment vier werkdagen, ze zullen het zo snel mogelijk oplossen! Groetjes, Ishana
@Ishana van Odido/@Teresa van Odido , bedankt voor het checken. Is er ondertussen al wat duidelijk geworden?
Hey @dbassie, het ticket was gesloten omdat er geen testen waren aangeleverd. Nu heb ik het opnieuw doorgezet met prioriteit en de juiste speedtest. Mijn exuses voor het ongemak.
@Tommie van Odido, is dat even lekker. Ik zit nu al praktisch een maand met die uploadsnelheid waar je niks mee kan. Welke passende compensatie gaan jullie hiertegenover zetten?
Als we het uiteindelijk opgelost hebben dan zullen we na de tijd een passende compensatie gaan bedenken @dbassie!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.